ricoAgm

Aangemaakte reacties

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Sluiting Opel Bochum & Vauxhall Ellesmere Port?? #17989014
    ricoAgm
      Lid sinds:
      26 November 2012

      Ok ik lees nu net pas dat van autoweek.. Opel is dus prut.. Opel moet oprotten? Ohnee dit doen ze al? Waar de f*cm gaat het heen… Ik zou zeggen als trotse opel rijder tuurlijk hebben ze problemen maar dat heeft ieder merk!! Als trotse opel rijder zeg ik een opel petitie! Opel moet blijven! Laat die lui zelf oprotten die het merk niet waarderen!!

      We moeten als trotse opel rijders is iets verzinnen omtrent opel en dat naar gm sturen.. Miss dat het hun negatieve beeld is anders aankijken!!

      In reactie op: hoeveel opel astra g opc 1 #18123460
      ricoAgm
        Lid sinds:
        26 November 2012

        Ik heb ook een opc opgehaald vandeweek deze bestaat op papier niet meer maar hij is er nog degelijk :-)

        ricoAgm
          Lid sinds:
          26 November 2012

          Plezier Is het zeker en een probleem bij een ander die hierop lijkt heeft wat aan info :-) dus deel graag mijn ervaring omtrent dit rare voorval. Nu lekker genieten tenminste als ze me nu is met rust laten.. Gisteren iemand lanks me deur geschaaft en weg gereden heb het eruit kunnen krijgen maar baal wel heb net die zijde helemaal laten overspuiten wegens vandalisme ( sleutel streep getrokken destijds)

          Verder is de motor wel van slag omdat hok natuurlijk een tijd met storing heeft gereden maar ook dit is bijna op orde ff reset gedaan en nu is hij zichzelf weer aan het inregelen

          ricoAgm
            Lid sinds:
            26 November 2012

            Topic mag dicht brandstof verbruik is weer normaal ( zelfs zuiniger) het sensortje is vervangen en storingen zijn weg :-)

            In reactie op: krakend geluid bij sturen naar rechts Astra G #18238117
            ricoAgm
              Lid sinds:
              26 November 2012

              ik lees dat iedereen met koppakking gooit… en jij telkens terug gaat naar verstuiver…

              je verstuiver is vervangen zij je… die kan in no time stuk gaan bij een lekke koppakking en blijf je ze wisselen…. zonde Geld!

              Als je je kop er is afpakt en er een nieuwe pakking tussen zet en het is niet weg ist ook zonde geld maar!!!!! dan ist zeker dat de pakking goed is en is de kans dat die wederom stuk gaat weer kleiner..

              enige dat je moet weten is dat rijden op 3 cilinders niet goed is voor de motor als de kleppen… deze kunnen door de missende cilinder een aardige opdoffer krijgen en ook je bougie kan stuk gaan..

              je kan beter je kop pakking vervangen Bougies vervangen bougie kabels vervangen en miss zelf je onsteking zelf vervangen! zodat het ontbranden is aangepakt en je ( waarschijnlijke) lekkage is opgelost.. hierdoor hoef je alleen je verstuivers even schoon te maken en terug te plaatsen en daarna is het hopelijk opgelost!

              In reactie op: Fluitende astra #18241034
              ricoAgm
                Lid sinds:
                26 November 2012

                doet mijn astra ook ff een fluitje en bij mij is alles vervangen of los geweest en niks gevonden.. zolang er geen lampjes branden zou ik me niet druk maken :S

                1 vraag vanaf mij.. is dit alleen met optrekken of constant tussen dat toerental? bij mij ist namelijk alleen met optrekken dat ik even een Fluit hoor maar niet constant… en heb je een automaat bak of handgeschakeld ? want de automaatbak kan ook de fluit veroorzaken.. dit vaak door de ontluchting ofzo gok ik maar zeker weten doe ik niet ik heb automaat dus dat verklaard mijn fluit wel denk ik :P

                In reactie op: Schade is weer hersteld. #18234722
                ricoAgm
                  Lid sinds:
                  26 November 2012

                  flink K..! Maar ikzelf heb het ook meegemaakt (3x!!!! na Reparatie!! ) de auto is heel snel economisch loss Terwijl de auto in technische staat Helemaal in orde is !! Mijn astra is er helaas ook 1 van die economisch loss is verklaart maar voor een mooie prijs tog de weg weer op kon ( heb er winst op gepakt! door een goede praat van mijn schade hersteller!) mijn astra is nu een aantal weken terug weer gespoten (4é x schade ) en hoop dat ze nou is weg blijven!

                  ook bij mij duurde het geld weken! maar mijn verzekering belde iedere dag naar de tegenpartij en dat zorgde ervoor dat er binnen 3 dagen een inspecteur was Etc.. alleen t geld duurde anderhalve maand en nog krijg ik er telefoontjes over….

                  ik hoop voor jou dat de astra er niks ernstigs aan over houd want na een schade gingen bij mijn astra alle lampjes branden en had ik een zoektocht van ze jewelste maar alles is nu ( ff afkloppen) bijna klaar op schokbrekers voor na en dan kan ook ik weer verder! :)

                  ricoAgm
                    Lid sinds:
                    26 November 2012

                    het is die in de buis zelf zit dus die is naar de donder vandaar de wisselende inspuiting en het hoge gebruik!!

                    ricoAgm
                      Lid sinds:
                      26 November 2012

                      ok tank Vol! km stand einde Brandstof meter! ( Tromgeroffel……) 598,5Km rijbereik vertelt mij nu nog 93km te kunnen!!! Resultaat met dat stekkertje los heeft dus geholpen!! maar nu! de vraag WAT doet dat sensortje!! vooral waarom zakt de brandstof zo snel… geen lek of dergelijke te vinden dus uuhm iemand verstand van wat dat sensortje doet?? hij zit in de luchtbuis na het luchtfilterhuis naar de inlaat..

                      ricoAgm
                        Lid sinds:
                        26 November 2012

                        Ok ik heb een sensor die in de luchtbuis naar de motor zit vanaf luchtfilterhuis zegmaar heb ik het stekkertje van afgehaald resultaat motor storing maar van 280 op een tank terug naar 380 op een tank ( vanaf een kwart tank nog 121km erbij gereden tenopzichte van volle tank..

                        Nu gok ik dat ik bij een volle tank weer netjes rond de 500 kom maar moet eerst tanken! Nu hoop ik dat het dat sensortje was en dat het dus heel raar is dat ik met optrekken etc niks raars heb gemerkt… Zou heel frappant zijn want je zou denken bij zo’n verbruik dat de motor raar moet doen ( verzuipen ofzo) en dat ik het kwa vermogen ook wel had mogen merken ( niet dus want hij rijd gewoon geweldig!)

                        Hierop kom ik met een paar dagen terug om te vertellen of het heeft gewerkt met dat stekkertje los!

                        ricoAgm
                          Lid sinds:
                          26 November 2012

                          Zal er ook even bij vermelden dat mijn thermostaat dus al vervangen is ( mocht ik dat niet omschreven hebben. Temperatuur meter blijft mooi op 90 staan ( moet me wijzer nog even goed zetten maar hij is gewoon 90 graden) ook als ik de kap open heb komt de warmte me tegemoet en kan ik niks meer beetpakken ( met kapotte thermostaat kon ik dat dus wel) dus ik ben aan het zoeken zoeken zoeken maar tot nu toe niks gevonden dus ik zoek nog even verder voornamelijk omdat het verbruikte liters overeen komt met de mid

                          ricoAgm
                            Lid sinds:
                            26 November 2012

                            Ik lees t al xD een flop dus.. Ik heb geen zonnedak helaas dus ik weet niet wat ik dan met de auto aan moet me opa heeft em destijds nieuw gekocht en daarbij hebben ze gezecht wat ik al heb omschreven… En daarbij zegt t chassis nummer dat ie uit 98 komt… Heel vaag

                            Ik heb karton onder de auto gelecht maar ook die showen me niet wat ik wil zien.. Een lek is waarnaar ik nu al weken zoek maar er komt niks uit rollen… De computer detecteert wel nu dat er een sensor uit licht ( die in de lucht aanvoer buis zit) verder kom ik niet bij de moment waardes van de injectie etc… Dus zoeken. Naar een naald in een hooiberg

                            ricoAgm
                              Lid sinds:
                              26 November 2012

                              Top tip ik ga kijken of ik ergens dozen kan vinden en plant die er even onder..

                              ricoAgm
                                Lid sinds:
                                26 November 2012

                                Klopt het is een show model geweest de eerste 2 jaar heb via via ooit een link gehad waar je via het chassis nummer kon terug vinden waar hij vandaan kwam en of het een speciale levering was en wanneer hij van de band af is gerold, hier kwam uit engeland ( ik ben alleen de fabriek vergeten) van de band gerold op nov 1998 geen speciale levering! Het rare is dus de motor? Maar de versnellingsbak is ook anders dan origineel opel automaat.. Deze schijnt ( uit dealer verhalen of het waar is geen idee) in samenwerking met rolce te zijn ontworpen om de schakeling zo vloeiend mogelijk te laten verlopen ( des tijds) het was dus een speciale uitvoering maar op papier een Pearl die vanaf 98 de band af rolde..

                                Deze astra mocht ( ook namens dealer verhalen) niet verkocht worden en/ of op de weg komen gezien dit een proef model was… Chassis etc.. Is dus daadwerkelijk van 98 ook omdat de astra niet hoort te roesten vanaf 2000 is mij altijd vertelt en ik kan zeggen dat hij al 2x behandeld is voor roest…

                                En back on topic:

                                Vandaag de lmm meter eraf gekoppeld en hij geeft motor storing maar hij loopt rustiger en start beter.. Ik weet alleen niet of de verbruik daarmee weer omhoog gaat.. Weet wel dat ik nu 160km heb gereden en al 3/4 tank eruit! ik heb dus echt het idee dat het lek boven de tank zit maar het verklaard niet waardoor mijn auto lastiger begint te starten ookwel slinger slinger slinger dan stotteren op 400/500 toeren voor zo’n 5 sec en dan naar de 900 toe springt en dan. Op 800? Blijft draaien

                                Ik ga morgen de bougie’s bekijken miss dat hij niet goed ontsteekt ( wat mij heel sterk lijkt omdat ik niet iets van inhouden ofzo merk en reactie op gas is ook perfect echt goed bij een lichte tik schiet t blok al in toeren omhoog vrijwel direct en bij vol schakelt ie zonder te twijfelen terug en trekt vol naar de 6500 toeren ( mits kickdown omlaag) dus ik snap het niet meer!

                                ricoAgm
                                  Lid sinds:
                                  26 November 2012

                                  het is wel degelijk een Z16SE Motor ( Kenteken zegt t en ik weet heus t verschil wel tussen een szr en een se… alleen heeft deze als show model gestaan vanaf 98 en is in 2000 op kenteken gezet ( kan je terug vinden via t chasis nummer )

                                  verder ist precies wat valentijn zegt ik ben nogal slecht in uitleggen :S

                                  In reactie op: Koelvloeistof verbruik opgelost, nog een vraag #18230437
                                  ricoAgm
                                    Lid sinds:
                                    26 November 2012

                                    ik heb mijn radiator zelf vervangen ( Rot Klus! maar was alleen kosten koelvloeistof en radiator kwijt ) ik moet zeggen als je weet hoe je het los haalt krijg je het ook weer vast nadeel die kap van de kachelradiator zit achter je motor vast met een lange bout!! ( Kwam ik achter omdat ik de kap niet los kreeg!!!! :( maar goed heb het gered binnen 3 uur! het loshalen en vast zetten van de radiator was het lastigst! console etc vast klikken was zo gebeurt :)

                                    ricoAgm
                                      Lid sinds:
                                      26 November 2012

                                      Ik heb interesse in je stuur (zonder airbag natuurlijk) wat wil je daarvoor hebben? Mijne is aardig naar zijn einde ook door een ongeluk hij is iets krom dus wil wat anders hebben

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)