Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Corsa_GSI: de links werken helaas niet :(
Nogmaals, past een kop van een X16XE op een C16NZ.
Klopt, bedankt voor de snelle reacties. Tis nu nog geen daily driver, maar vanaf oktober wel. Dus ik ga in de zomervakantie er eens aan sleutelen. Ik zal dit forum op de hoogte houden. Ik ga volgend jaar sparen voor een tweede auto, om als daily te gebruiken, en mn kadett als weekend auto. Maar tegen de tijd dat ik een goede auto bij elkaar heb gespaard, en ik geld heb voor een master studie, zullen er toch wel wat jaren overheen zijn.
Is er iemand die misschien een 3.67 achteras wil overkopen of ruilen? Niet geschoten is altijd mis!
Zojuist gemeten (ja met GPS) de mijne maakt 3700 toeren bij 120km/h. Best zonde van de nieuwe motor, en de brandstofmeter. 130 is dus nog meer toeren. Maar hoe duur zou dit ongeveer zijn, om dit in te laten bouwen, kben een student, en ik heb wel meetklokken en shims thuis liggen, maar ik weet er het fijne niet vanaf. Ik vrees dat dat een dure vervanging is. En wie van onze lieve forumleden weet nog een leuke 3.44 overbrenging te liggen? Misschien dat slijmen resultaat heeft XD
Er zit een toerenteller, compleet met een SR klokkenspel.
De auto is voldoende geïsoleerd. Hij heeft betuumplaten en goede geluidsisolatie. De uitlaat is stil in normale toeren, en maakt pas een brul bij het “revven” van de motor.
Ik vraag welk gereedschap, en toon interesse in het proces. Ik vindt het leuk om dingen aan te pakken. Ik heb de nodige ervaring, zowel technisch als met autos. Een Mini Cooper (oud) opknappen, onderhouden van een Kadett A, een Kadett C opknappen en ombouwen en een Corsa B voorzien van turbo. Waar een wil is, is een weg. Als je niet ergens aan begint, dan kan je nooit wat leren. Ik ben alleen benieuwd naar de mogelijkheden. Het brandstofverbruik is bij 3500/4000 toeren aanzienlijk, en de motor geniet dan ook van de nodige slijtage hierdoor. Maar brandstof misbruik is met een hummer ook erg gewoon XD.De karakteristieken van de c16nz zijn helemaal anders dan standaard. 4 losse carburateurs van een wegmotor, geen katalisator, en een sportuitlaat. Ik merk dat hij bij 120km/h flink veel toeren maakt, en das zonde. 3.18 is misschien teveel van het goede, maar een 3.44 diff behoort wel tot de mogelijkheden.
Ik ben op dit moment aan het leren om docent elektrotechniek te worden. Hiervoor moet ik 2x per week over de snelweg naar Eindhoven(HBO avond opleiding). Veel toeren maken op de snelweg is zonde, zowel financieel als technisch. We hebben 2 oldtimers, een A Kadett, en een Kadett C1 coupé. Tot zover mijn levensverhaal XD
Gewoon uit interesse, welk soort apart gereedschap heb je nodig hiervoor? Lijkt me interessant om hier meer over te weten te komen.
De karakteristieken van de c16nz zijn helemaal anders dan standaard. 4 losse carburateurs van een wegmotor, geen katalisator, en een sportuitlaat. Ik merk dat hij bij 120km/h flink veel toeren maakt, en das zonde. 3.18 is misschien teveel van het goede, maar een 3.44 diff behoort wel tot de mogelijkheden.
Ik ben op dit moment aan het leren om docent elektrotechniek te worden. Hiervoor moet ik 2x per week naar Eindhoven(HBO avond opleiding). Veel toeren maken op de snelweg is zonde, zowel financieel als technisch. We hebben 2 oldtimers, een A Kadett, en een Kadett C1 coupé. Tot zover mijn levensverhaal XD
Gewoon uit interesse, welk soort apart gereedschap heb je nodig hiervoor? Lijkt me interessant om hier meer over te weten te komen.
De vraag is past de 3.44 of een 3.18 in de behuizing van de achteras van die van een 1.6s met een 3.67 verhouding?
Ik weet een 3.18 klok(tandwielen) te liggen, maar het is een dure miskoop als dat niet past.Ik heb er 13 inch ATS velgen met dikke banden.
-
AuteurBerichten