Past de cilinderkop van een X16XE op een C16NZ?

Forumindex Forums Techniek Ecotec Past de cilinderkop van een X16XE op een C16NZ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345264
    rickfromlimburg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 June 2016

      Gewoon uit interesse. Ik heb vernomen dat de meeste koppen van de ecotec familie met elkaar uitgewisseld kunnen worden.
      Ik ben in het bezit van een C16NZ die ik goedkoop met weinig kilometers heb kunnen overkopen.
      De C16NZ is ingebouwd in een Kadett C1 uit 1975.

      Waarom?
      Er rijden al ontzettend veel Kadettjes rond met een gietijzeren 2 liter. Het is een logge motor met veel gewicht.
      Voor mij liever een lichtere motor met aluminium. Via een pasplaat is deze aan een Getrag 5bak gekoppeld.
      De ontsteking is vanwege plaatsgebrek aan de andere zijde van de motor passend gemaakt. Hij heeft nu 4 motorfiets carbs, maar ze zijn een kwel om af te stellen.
      Ik zou graag naar een opstelling gaan met dubbele Webers. Probleem is echter dat ikzelf geen spruitstuk in elkaar ga beunen, en het liefste dit kant en klaar koop.
      Dit is wel leverbaar voor eender welke 16 klepper, maar niet voor een 8 klepper(risse-motorsport).

      Mijn oog is gevallen op een goedkope 16 klepper die ik vrijwel gratis mag hebben, maar kan ik hier iets mee?
      Wat zou er moeten veranderen, en kom je met de zuigers er niet tegenaan?

      #18345271
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Of een x16xe kop op een c16nz past durf ik je niet te zeggen.

        Maar probeer is deze site voor een spruitstuk:
        http://www.dbilas-shop.com/Products/Inlet-manifold/Opel-Vauxhall/OHC:::7_29_30_409.html
        Mogelijk kunnen ze een komplete set leveren:
        http://www.dbilas-shop.com/Products/Carburator-technic/Carburator-Kit/Opel-Vauxhall:::7_65_392_557.html

        #18345321
        rickfromlimburg
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 June 2016

          @Corsa_GSI: de links werken helaas niet :(

          Nogmaals, past een kop van een X16XE op een C16NZ.

          #18345515
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            [quote quote=18345321] @corsa_gsi: de links werken helaas niet :([/quote]

            Je kan toch zelf even zoeken op de site Dbilas als de links niet werken.
            Of je selecteert de komplete link en plakt hem in je browser.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.