Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn coupe had standaard ook 200 pk maar die is dan ook van 2004, vanaf 2003 zijn de z20let’s 200pk en daarvoor 192.
Je moet dan wel de downpipe/katvervanger kopen, bij een opc 2 kan je em zo er tussen schroeven als je de kat weghaald maar bij een coupe turbo moet tje em door zagen en een flens op lassen zodat em er ook op kan schroeven, moet je ff op mtech kijken daar staat alles bij, Gr. Rick
origineel gepost door Baas J.
Kostte dat geintje bij elkaar? Ik heb nl ook een turbo coupe blok erin liggen..Wat is jouw gemiddeld benzine verbruik?
Rest van je uitlaat gewoon hetzelfde gelaten? Je rijdt nog met 2e kat?
Ik was bij EDS 1300 euro kwijt voor de turbo+montage, chip en dumbvalve, ik rijd nu zo 10,5./11 op de 100 km. en m’n 2e kat is er uit zit nu katvervanger voor in de plaats. voor de rest is de uitlaat origineel. Heb sinds gister ook een k&n openluchtfilterkit gemonteerd, kom nu echt een dik geluid af icm de dumbvalve en vooral in hogere toeren veel agressiever.
origineel gepost door Baas J.
Mooi ding ! !Wat heb je voor 280PK gedaan? Minstens Phase 2?
Zoals je ziet grotere FMIC, voorkatvervanger en LEH turbo. was bij EDS eigenlijk voor enkelt die nieuwe LEH turbo te monteren, maar toen vroeg de monteur of ik ook meer power wilde, en toen kon ik t niet laten haha. kwam toen uit op 272 pk en 420nm. dit nog zonder grote FMIC en Voorkat. Heb hier thuis ook nog een rail met LEH injectoren liggen en als die derin gaan gaat ie terug voor een remap. Vriend van mij rijd met een geheel standaard coupe turbo (Turbo dan wel vervangen) en heeft 270pk en dan weer 470nm! alles gewoon met kat erin en standaard IC. Mijn bobine bleek ook een beetje kuren te tonen zoals dat te zien was op de grafiek van EDS(wisten toen niet dat t de bobine was pas 4 maanden later toen t schokken echt voelbaar werd) Pk’s wil ik t zelfde houden, zou wel graag rond de 500nm willen komenking:
Geen OPC maar wel t zelfde blokje:angel +/-280pk 420nm
(Skirts en achterbumperskirts zijn verwijderd en weer origineel gemaakt)Hey, ik had een soort zelfde probleem denk ik. Ik ben ook naar eds geweest voor een h turbo en fase 1 chip. de auto had enkelt niet zon mooie grafiek. 270 pk maar met hikken. ze konden t daar niet vinden en zeiden dat ik s me benzine filter moest vervangen. onderweg naar huis merkte ik niks van t hikken maar werd de weken erop steeds erger(had reeds al benzine filter vervangen). met koudere motor wel goed door de toeren heen en eenmaal warmer hikken en doen. De opel kon niks vinden dus heb ik van een maat (ook Z20let) de bobine galerij omgeruild, en sindsdien loopt de auto weer als een trein! hij had er 2 liggen dus kon m er gelijk op laten zitten
auto is uitgelezen en het was de turbodruksensor. auto gaat weer als een tierelier
origineel gepost door folkyc20xe
1. c20let is erg gevoelig voor bougie’s. (z20let weet ik niet)het controleren van de bougie’s (type en afstand) kan sowieso geen kwaad.
2. Is het storingsgeheugen al uitgelezen?? Misschien is er wel een temperatuursensor stuk.
3. Heeft EDS nog een advies gegeven qua intercooler??
4. Wat zegt EDS van de kwestie, heb je al contact met hun gehad.??. Hey, eds had em zo afgesteld zei de monteur dat als de lucht te warm word de motor automatisch het vermogen laat zakken. Dus miss komt het door het warmere weer. Grotere intercooler is al onderweg en hoop ik eind van de maand te kunnen installeren.
origineel gepost door Orang-pinda
Misschien wel de bougies. Is sowieso niet handig om het te testen met koude motor.. Bougies zijn vervangen bij eds dus denk niet dat dat het is. En met dat testen heb em ff tot de 5000rpm in ze 3 getrokken en toen weer rustig aan gedaan:)
Hey,
Ik heb hetzelfde probleem (staat ook een topic over), als ik reed met mijn auto en ik kwam tot stilstand voor een stoplicht of kruis punt kwam er een olie lucht naar binnen. Ik naar de opel en die wist mij te vertellen dat de pakking zweette in de turbo en dat de hele turbo maar vervangen moest worden, maar zoals jij zegt, ik heb ook geen prestatieproblemen en rook ofzo… Ik gaat binnenkort naar eds voor een betere turbo die van de astra h opc, die gaat ook langer mee. voralsnog heeft niemand hier een oplossing voor…
-
AuteurBerichten