een turbo vraagje z20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) een turbo vraagje z20let

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208529
    tommy24
      Lid sinds:
      10 January 2009

      hoi hoi

      ik heb een vraagje ik heb nu een half jaar een astra coupe turbo . Maar ik heb last van een zwetende turbo de prestaties zijn gewoon goed , het komt van de retourleiding van de turbo ik heb de pakking al vervangen maar heeft niet geholpen

      is hier een oplossing voor zoja wat

      gr tommy

      #17461545
      youri_corsa_gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2006

        Nieuwe leiding erop misschien, gaan vaker kapot hier is een modificatie voor van Opel

        #17461546
        tommy24
          Lid sinds:
          10 January 2009

          hoi hoi

          ben al bij de opel geweest en die zeggen dat er geen modificatie voor is ?

          #17461547
          Rickb
            Lid sinds:
            9 December 2008

            Hey,

            Ik heb hetzelfde probleem (staat ook een topic over), als ik reed met mijn auto en ik kwam tot stilstand voor een stoplicht of kruis punt kwam er een olie lucht naar binnen. Ik naar de opel en die wist mij te vertellen dat de pakking zweette in de turbo en dat de hele turbo maar vervangen moest worden, maar zoals jij zegt, ik heb ook geen prestatieproblemen en rook ofzo… Ik gaat binnenkort naar eds voor een betere turbo die van de astra h opc, die gaat ook langer mee. voralsnog heeft niemand hier een oplossing voor…

            #17461548
            youri_corsa_gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2006

              Astra H opc turbo kan je ook bij de dealer bestellen past er zo op. 870 euro is die volgens mij, is ook vrij makkelijk zelf te doen hebben we pas ook bij de Zafira van een maatje van me gedaan.

              Maar ik sprak pas iemand hier bij de Opel dealer die rijd zelf met een astra station opc die zei zelf dat er een modificatie voor is omdat het regelmatig gebeurt.

              #17461549
              bd
                Lid sinds:
                30 June 2004
                #17461550
                tommy24
                  Lid sinds:
                  10 January 2009

                  hey dank je wel jongens voor jullie reactie

                  ben van middag nog een x naar de opel dealer geweest en die blijven stug vol houden dat er geen ander oplossing voor is ,en de retourleiding zelf is ook niet los te bestellen dus die link van mtech kan nog wel eens de oplossing zijn
                  (gaan we dat eerst proberen voordat er een nieuwe turbo gekocht wordt)

                  #17461551
                  tommy24
                    Lid sinds:
                    10 January 2009

                    hey jongens

                    ik heb toch maar een nieuwe turbo gekocht

                    in duitsland scheelt best wel wat in prijs ?

                    #17461552
                    Astra-sjezer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      bij GM-Tuningparts.nl kost de Z20LEH €750

                      bij Courtenaysport.co.uk kost ie 495 pond (omgerekend incl verzendkosten onder de €600)

                      #17461553
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Originally posted by tommy24
                        en de retourleiding zelf is ook niet los te bestellen

                        Betere dealer zoeken, die wel onderdelen los wil verkopen :P

                        #17461554
                        white
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 January 2009

                          Heb ik ook gehad en gewoon een gemodificeerde slang gekocht maar probleem was helaas niet verholpen. Dus dat was een nieuwe turbo.

                          #17461555
                          Baas J.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2008

                            Ik heb ook die olie lucht binnen als ik aan kom rijden, afrem en wacht voor een stoplicht… waar ligt dat precies aan?

                            #17461556
                            OPC Turbo
                              Lid sinds:
                              7 June 2009

                              origineel gepost door Baas J.
                              Ik heb ook die olie lucht binnen als ik aan kom rijden, afrem en wacht voor een stoplicht… waar ligt dat precies aan?

                              Bij sommige serie’s lekte de olie afvoer van de turbo waardoor er olie op het turbinehuis (gietijzeren deel) kwam en verbrandde, daarvoor is een modificatie geweest waar de afvoer werd vervangen.

                              Soms lekt ook de kering van de turbine as waardoor er dus ook olie op het turbinehuis (gietijzeren deel) komt en verbrand.

                              Dit kan je aan de onderzijdde van de turbo waarnemen als een lichte zweetvlek.

                              Mijn OPC heeft het ook, vooral met warm weer en stoppen voor een stoplicht ga je het ruiken, echter is het zo minimaal dat ik er niks aan doe totdat de tubo sneuvelt…

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.