Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18346761]Hallo allemaal.
Ik heb de volgende vraag.
Mijn vrouw heeft een opel corsa c uit 2006 1.2 twinsport.
Maar steets als de snelheidsmeter van slag is start hij daarna niet meer.
Dan hoor je de startmotor dus niet rond gaan.
Wat is er al vervangen, ecu, motorkabelboom, nokas sensor, krukas sensor en startmotor.
Wat o wat kan het zijn?Mvg gerrie
[/quote]
Hi Gerrie, je bent niet de eerste en je zult ook niet de laatste zijn helaas.
Opel vondt het verstandig om de tellerbak onderdeel te maker van je startonderbreker. Zonder tellerbak start je auto niet.
Je zult dus het probleem met je tellerbak op moeten lossen.1 Geluk, de oorzaak is een losgetrilde stekker op te achterkant van de tellerbak. Nadeel is dat je je halve dashboard moet slopen. Stekker even heel stevig aandrukken en dan gaat het weer jaren goed.
Succes!
Ik heb ook een kleine vraag over de Corsa C.
Wat is de maximale maat banden welke op een Corsa C 1.2 passen. (standaard onderstel)Op bandenvergelijk sites zeggen ze 17 inch met 205/40r17 maar dan heb je volgens mij wel hele platte banden.
Ook heb ik op het forum gelezen dat deze bij iemand aan liep maar hij had een afwijkende ET maat.
Misschien iemand die hier iets meer over weet?@Jeffafa_GSI wrote:
Goeiedag,
Weet iemand of de lens koplampen van het 2004 model of later van de corsa c ook op het 2001 passen
Ik neem aan van wel maar wil het even zeker wetenBij voorbaat dank!
Groeten JeffreyInteressante vraag, misschien al antwoord op?
Mijn rechter koplamp is slecht en zal eerdaags ook wel vervangen moeten worden.@Jeffafa_GSI wrote:
Mooie velgjes.
Welke maat is het en welke banden zitten erop?
Ik heb zelf nog originele wielen maar zit te al een tijdje te twijfelen tussen 16 of 17 inch*edit*
Het is een 1.2, maar de verf voor de trommels en klauwen staat al klaar. :) Moet op een GSI gaan lijken.Ik heb mij mijn Corsa C 3 drs een paar maanden geleden ook speakers in de hoedenplank gezet.
Die van mij Rockford Fosgate R1694 van 6 x 9 inch heb ik gewoon rechtstreeks op de hoedenplank gezet op
aanraden van de audio specialist. En hij had gelijk. Hoedenplank buigt absoluut niet door en is stevig
genoeg om twee gaten in te maken!@GTS Vectra wrote:
De nieuwe Corsa van mijn vader :thumb
Een 1.4 16v king:
Zit er 16 of 17 inch velgen onder deze corsa?
Hee Forumleden
Ik heb een probleem met mijn raam meganisme,
Het blokje onderin is kapot waardoor er speling op mijn raam zit als deze beneden is.Iemand enig idee of deze los te verkrijgen is en evt wat het bestelnummer is?
Zoals je op de 2e foto kan zien. Het witte blokje valt in de onderste positie van de ruit uit het meganisme.
Iemand enig idee?
Beste CrossaGek,
Hele interessante Hot-to, Bij mijn corsa C is 1 koplamp in 2010 voor de apk vervangen (vorige eigenaar)
De andere koplamp is nog oud/dof.Nou is het geval dat ik eigenlijk niets heb om te polijsten dus moet het e.e.a. gaan aanschaffen.
Ik werk zelf bij een bouwmarkt dus waterproof schuurpapier of schuurlinnen is geen probleem.Maar als ik hem dan geschuurd heb, dan moet ik gaan polijsten, kan dit ook op een boormachine?
zo ja, waar moet ik op letten als ik de spullen aanschaf, en wat is het beste middel om hem daarna te
beschermen?Is er iemand anders die dit al een keer heeft toegepast??
Ik zou graag even een foto willen zien van hoe ik dit moet doen voordat ik zelf aan m’n radio begin te boren!
Als ik de volume knop van m’n radio af haal zie ik een transparant plaatje, moet ik alleen daar door heen boren of ook
door het grijze plastic daarachter?@tarzanen wrote:
@richardo1992 wrote:
De tip die ik hier eigenlijk nog mis:
Bij de originele radio CDR2005 gaat de potmeter van de volume regeling kapot,
Dus als je de originele radio wilt houden, controleer deze!Wat hier wil helpen, trek de knop er af. Boor een klein gaatje net boven de knop die je net hebt verwijderd. Boor net door het plastic, absoluut niet verder. Spray in het gaatje een klein beetje contactspray. De volumeknop er weer op monteren en het maakt weer contact en het werkt weer.
Voor alle duidelijkheid is het één en ander voor eigen verantwoording!Kun je misschien een foto posten waarop je laat zien hoe je dat gedaan hebt? Moet je veel contactspray gebruiken of vaak een klein beetje of volstaat 1 klein beetje?
Is het een tijdelijke oplossing of werkt het heel lang?
Ik stel al deze vragen omdat ik het vreemd vindt om contactspray, een vloeistof, te gebruiken bij een elektronisch component
De tip die ik hier eigenlijk nog mis:
Bij de originele radio CDR2005 gaat de potmeter van de volume regeling kapot,
Dus als je de originele radio wilt houden, controleer deze!Vaagje,
Ik ben op zoek naar Hood lifters voor mijn Corsa C,
Heb ze op internet wel gevonden bij een duits bedrijf:
http://www.rakuten.de/produkt/motor-haubenlifter-opel-corsa-c-inkl-gsi-paar-hoodlift-motorhaubenlift-wes-829698546.html?_ga=1.47564322.422050221.1387727758″ onclick=”window.open(this.href);return false;Maar waar zou ik zoiets kunnen vinden in Nederland, en hoe noemen ze zulke dingen in het Nederlands?
Iemand een idee?
Zeker mooi lijstje,
1.5 jaar geleden de Grossglockner naar boven gereden met een Vectra C2 2.2 GTS.Hele mooie ervaring, en een geweldige auto om mee te rijden. uiteraard zou een 2.0t of 2.8t (OPC) nog mooier zijn,
Maar dit was al om van te genieten.Zeker voor herhaling vatbaar. :)
Ik weet dat dit topic al een paar maanden niet meer gebruikt wordt.
Maar toch heb ik een vraag die hier wel erg bij aan sluit,Jullie hebben het over een Compo-set, wat is een mooie prijs, wat zijn goeie merken
En voor achter, Adviseren jullie 13cm speakers die op de originele plek kunnen of kan
ik beter voor hoedenplank speakers gaan? Vind zelf op de originele plek mooier.@dennisopelfan wrote:
ik ben wel benieuwd naar de 1ste link of dat wat is, graag een reactie van iemand aub!
Ik ben zelf toch maar voor de 2e gaan.
Gewoon puur omdat ik daar een beter gevoel bij heb!
Tot nu toe ook nog geen spijt van gehad. Helaas kan ik bij mijn corsa C niet alles er mee uit lezen wat ik had gehoopt omdat het er
simpel weg niet op zit.Maar daar kan de op-com niets aan doen.
Dus als je het mij vraagt.
Ga maar voor de 2e..
p.s. de 2e link was gewoon de originele op-com interface zoals de meeste forum-leden die hebben.
@TeamWest wrote:
Binnenkort ga ik van de linker demper de twee rubbers vervangen, hangt het geheel weer recht
Deur van die laatste kast had wel dicht gemogen voor de netheid :hmmz ..
Beste garage, mooie plek om zo’n mooie auto neer te zetten.
Motorisch en interieur ook nog aangepast?@knerry wrote:
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Ik ben niet zo fan van Aftermaket, Vindt het er wel mooi uit zien maar hou m’n auto graag origineel.
Ook is mij zulke koplampen het lichtbeeld ook vaak verre van ideaal..@Opeltje17 wrote:
Ik heb je de software+de drivers een aantal weken geleden gestuurd.
De software kan je zo installeren spreekt voor zich, alleen de driver moet je even handmatig installeren en daar is een how-to(PDF) van zit bij je drivers map in dan moet het werken.
Zou je mij de software ook kunnen sturen?
Heb nu een versie van de verkoper via een site gekregen, weet nog niet of dit een originele versie is of wat. Hoop het niet.
Maar hij is in het Engels en werkt niet op Windows 7 64-bit.. Misschien ook daar ook drivers voor?Waarom moet je eigenlijk altijd Revision B instellen, waar zijn de andere voor?
BVD, Richard
@knerry wrote:
Je kunt natuurlijk ook lampen met zwart binnenwerk nemen zoals ik ze in mijn c heb zitten… :D
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Foto?
@Turill wrote:
Ja hoor ;)
Ik denk alleen niet dat een irmscher lip met een mager salaris een goede optie is :P
Google maar eens op corsa c’s met een cupra of een laguna splitter eronder. Goedkoper en ook best leuk :)
Zo zie je m nog wat beter:
Ziet het heel strak uit,
Ben zelf van mening dat de koplampen een beetje afsteken. Ben zelf aan het lezen geweest over coating.
Er blijkt een speciale coating te zijn die je kunt laten aanbrengen of de reflector van de koplamp. Dus dan kun je de originele
koplampen een soort smoke uitstraling geven.Maar nog niet mee bezig geweest..
Eerst maar even een op-com kopen. ;)@man!ac wrote:
Wat ik hier niet lees is even je vinger door de uitlaat halen.
Als die zwart als roet is (voor een benzine) is het wss een olieslurper.
Correct me if i’m wrongIk hoop t niet.. mijn uitlaat is aardig zwart aan de binnenkant.
Maar zal t in de gaten gaan houden.@Turill wrote:
Hey richardo, ik heb mijn achterkant bijna hetzelfde (geen letters, dubbele pijpies etc) alleen heb ik de standaard spoiler. Ik vind het er idd ook al goed uit zien. Op de voorkant heb ik een irmscher splitter en voor de zijkant irmscher sideskirts. Wordt hij wel een stuk mooier van. Je kunt eventueel ook een cupra splitter eronder knutselen. Booskijkers zou ik persoonlijk alleen doen als je ze aan de motorkap last, anders zijn ze.. niet zo mooi :P (vind ik dan).
hee Turill,
Waar kan ik foto’s van je corsa vinden? Ben nieuwe op het forum en weet nog niet helemaal hoe dit werkt.
Ik heb m zo gekocht. Krijg m a.s. donderdag.De zijkant vindt ik m wel oké, iig met mijn magere salaris niet van plan daar wat aan te doen.
De uitlaat is een Sebring demper. Dus niet alleen een sierstukje.Zou je anders een foto van de voorkant van jouw corsa kunnen posten?
Hallo allemaal,
Afgelopen week na 3 jaar in de Vectra C van me moeder te hebben gereden toch eindelijk mijn eigen auto kunnen kopen.
Omdat ik nog op school zit moet ik nogal goed op de kosten letten. Daarom voor een Corsa gegaan.
Maar omdat ik wel iets wil hebben om trots op te zijn en om lekker te kunnen poetsen eerst maar wat jaartjes gespaard.Corsa 1.2 16v x12xe (75pk) Njoy
bj. 2003
km.st. 142.000km
Opties: Airco, elektrische ramen, Sebring einddemper.Bekleding, Moet je smaak zijn. Ik vindt t wél mooi. Stiksels in het stuur zijn ook in de zelfde kleur.
Hier zie je de vectra c 2.2 16v 155pk van me ma, en de Megane II 2.0T GT 165pk van m’n broer.
De auto is tot 2009 bij een dealer onderhoud geweest (weet de plaats en km.stand even niet meer)
Daarna in Ede bij Damink in onderhoud geweest.
Nu aangeschaft bij VKV in Tiel, Daar werkt mijn broer dus hij houd m zelf in onderhoud daar.Zelf vind ik de achterkant er heel goed uit zien, dus daar ga ik niks aan doen.
alleen vindt ik de voorkant wel wat te ‘Lief’.
Iemand nog goede ideeën op dit aan te passen? Ik zit zelf te denken aan booskijkers. -
AuteurBerichten