[HOW-TO] – Astra G – koplamp polijsten

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra [HOW-TO] – Astra G – koplamp polijsten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243620
    crossagek
      Lid sinds:
      13 January 2005

      voor :

      -we beginnen van het afplakken rond de koplamp ( ik heb booskijkers dus hoef iets minder af te plakken )

      -3M automotive schuurpapier erbij en een emmer water

      Nu komt het belangrijkste , lamp goed nat maken en het schuurpapier ook en dan rustig beginnen te schuren
      en zorg dat je het schuurpapier nat houdt en niet hoort op de lamp want anders krijg je dus krassen ;)

      zo blijf je schuren tot de hele lamp glad aanvoelt ( niet schrikken de lamp wordt helemaal dof , zie foto )

      daarna pak je de polijstschijf ( ik had dus 1 op lucht ) en wat polijstmiddel en dan ga je de lamp polijsten .

      LET OP : niet te lang op 1 plek blijven hangen , maar goed blijven bewegen anders wordt het plastic te warm en gaat smelten en dan is je koplamp naar de knoppen .

      Ik had zelf de beschikking over 3M plastic polijstmiddel , maar commandant 4 is ook een goede optie .

      Dan met een schone doek schoon poetsen en eventuele doffe plekken nogmaals schuren en polijsten .

      en dan krijg je dit eindresultaat :

      ben met professioneel gereedschap zo’n 2 uurtjes bezig geweest met beide lampen

      #17947004
      richardo1992
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 August 2012

        Beste CrossaGek,

        Hele interessante Hot-to, Bij mijn corsa C is 1 koplamp in 2010 voor de apk vervangen (vorige eigenaar)
        De andere koplamp is nog oud/dof.

        Nou is het geval dat ik eigenlijk niets heb om te polijsten dus moet het e.e.a. gaan aanschaffen.
        Ik werk zelf bij een bouwmarkt dus waterproof schuurpapier of schuurlinnen is geen probleem.

        Maar als ik hem dan geschuurd heb, dan moet ik gaan polijsten, kan dit ook op een boormachine?
        zo ja, waar moet ik op letten als ik de spullen aanschaf, en wat is het beste middel om hem daarna te
        beschermen?

        #17947005
        VideoRipper
          Lid sinds:
          11 December 2013

          Met een boormachine zou ik niet doen, die is veel te onhandig om vast
          te houden voor dit soort (delicaat) werk.
          Bij een (andere) bouwmarkt verhuren ze doorgaans wel polijstmachines,
          kijk anders een bij Bo-Rent of Boels.

          Eventueel kun je er voor weinig eentje kopen (Marktplaats, Kijkshop, …)
          Vaak is de aanschaf van een prutmerk voor eenmalig gebruik goedkoper,
          dan er eentje huren, maar ik weet niet wat de ervaringen zijn met dit
          soort gereedschap uit China… :hmmz

          Let er bij het schuurpapier trouwens op dat je wel een fijne korrel neemt,
          crossagek gebruikt zo te zien 2000, anders sloop je je plastic. :shock:

          Greetz,

          Peter.

          #17947006
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            en na het polijsten doe je niets meer ?

            Dat schuren is op zich een hele mooie optie maar je schuurt alle (UV) bescherming eraf. Die beschermingslaag zit er niet voor niks op.
            Zonder die laag heb je in no-time weer het zelfde probleem. Na het schuren altijd een (UV) beschermend middel erop aan brengen.

            Thuis laat je de kozijnen toch ook niet onbehandeld na het schuren ?

            #17947007
            imported_Gsifreak
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              wat voor bescherm middel spuit je er op dan?

              #18340666
              Opel Meister
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 March 2017

                Hallo,

                Ik reinig mijn koplampen van de Astra met goedkope tandenpasta en het resultaat is het zelfde als met het na polijsten alleen de stap met het schuurpapier kan je overslaan.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.