Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2015 om 16:47 In reactie op: Elektrische spiegel naar handbediend, kan dat? (Corsa B) #18294685
Ja! Die heb ik wel voor je liggen. Zou je mij een PB kunnen sturen? Ik heb links en rechts liggen. Dus evt kun je ze ook samen overnemen.
Mvg
@combo c tour wrote:
anders even naar de sloop een originele scoren. :thumb
en als de voorbereiding er niet ligt even er eentje zelf plaatsen. :vertag :thumbup
zo moeilijk is dit nu ook weer niet. :jerryHeeft ie al liggen zegt hij :thumb
Ben zelf wel tevreden over mijn universele, lekker fel en lekker subtiel, in plaats van zon grote lompe met een gloeilampje.
Ik zou zelf indd ook even een kabeltje trekken, weinig moeite en kan zo bij ‘t remlicht op verbonden worden.
Nog minder zelfs. 25 doller ~ 22 euro met huidige (slechte) koers.
http://www.ebay.com/itm/OPCOM-OP-COM-V1-45-OBDII-USB-Interface-Scanner-Diagnostic-Tool-for-Opel-Cars-/131386269367″ onclick=”window.open(this.href);return false;Universeel 3e remlicht kopen, zit al kabel aan en deze kun je onder het rubber van de afdichting leggen. Zelf ook gedaan werkt perfect.
Ik heb ze met scotchlocks verbonden aan de normale remlichten, het is immers niet vochtig in de auto zelf. Scheelt je solderen etc.Mocht je de onderdelen nog zoeken, ik weet nog een setje! Deze komt dan uit een Vectra, van een 2.0 ecotec.
Ik wilde het voor mijzelf kopen maar toch mijn zinnen gezet op een andere auto, dus mijn Corsa gaat de deur uit.
@Dominic wrote:
Kwam bij PoetsMijnAuto.com in Goirle vandaan, denk dat ie net gepoetst is ofzo haha
Deze auto moet net gepoetst zijn? Lijkt me beetje beun zo ;).
@corsa14slow wrote:
Kijk uit met het verwarmen dat je ze niet krom trekt! dat gaat vrij vlot namelijk…
voor spuiten hoef je ze niet te demonteren hoor, ik heb gewoon de boel erom heen afgeplakt. Goed ontvet en met Motip mat zwart zwart gestoten, zit er denk ik nu een kleine 2 jaar op maar nog steeds acceptabel (niet helemaal netjes gedaan.)zelf vind ik spuiten een beter resultaat geeft, bij verwarmen heb je toch her-en-der verschil.
Oh! Goed dat je het even zegt, dan ga ik ze namelijk gewoon spuiten!
Mijn ervaring van toen bij scooters (de binnenkappen) was nogal vervelend haha, dat sleet door de sleutels eraf. Dat heb je bij een wielrand natuurlijk niet.
Ga ik morgen even Motip zwart halen, volgens mij heb ik dat namelijk niet meer staan.Thanks! king:
Vandaag elektrische spiegels en een nieuw stuur in mijn Corsa gemonteerd. (man man ik blijf maar bezig…)
Én ik ben ook bezig met hoodlifters
De kogel beneden past gewoon in een gat wat er al zit maar de kogel voor op de motorkap ga ik morgen even afdraaien naar M6.
De gasveren die ik gebruik komen van de kofferklep. Dit ziet er mooi origineel uit (GM).Foto ter illustratie:
De auto is bijna klaar (OEM gezien).
Wellicht dat ik deze tzt nog verlaag, want het onderstel is wel goed maar de schokdempers en veren zijn nogal slap.Dat is ook zo inderdaad. Heet dat niet OP-COM? Ik heb zelf wel het programma voor VAG.
Een Corsa B kun je niet uitlezen toch?@nielstheto wrote:
mensen een corsa c 1.2 16v enjoy heeft naar mijn vermoeden iets teveel dorst!
laatst volgetankt en tot mn verbazing had deze 328 km erop zitten en 3kwart tank al leeg. goeie 200 km snelweg km’s met 5 personen en dan nog eens een goeie 50km snelweg in mn 1tje zegmaar. is dit niet een beetje heel veel?
en dan nog iets. hij trekt sinds een kleine tijd heel slecht op. soort inkakkertje bij de 1500 tot 2500/3000 toeren ? waar zou dit aan kunnen liggen?
wou zelf eventueel nieuwe luchtfilter erop zetten nieuwe bougies erin en de uitlaat erondervandaan halen
Heb je hem al eens laten uitlezen?
@joop1970 wrote:
Wiel randen kun je spuiten met innotec black body paint, blijft jaren zitten mits goed ontvet en geprimert.
Waar heb je mee gepolijst als ik vragen mag?
Wil de wielranden liever niet demonteren en ga t trucje van de fohn proberen, zie wel wat ik later doe. Is maar een tijdelijke auto voor mij.
Het poetsen heb ik met een Dual Action machine gedaan, met verschillende pads(de cutting factor moet je afstemmen met een polijst middel) en polijst middelen ( in 3 stappen totaal), daarna ontvet met gyeon prep en toen gyeon coating erop.
@ivartje wrote:
zoo das zeker een verschil zeg :vertag
Dankje! king:
Was voor mij de eerste keer polijsten dus ben er wel trots op om zo’n correctie te behalen. Voor mijn gevoel niet hele maal afgewerkt maar ik heb geen hologrammen dus het lijkt toch goed te zijn :D
Waterafstotendheid van een coating is echt super.Vandaag ook de verlichting van het kachelpaneel vervangen, al met al geen enorme hoeveelheid werk maar wel een stom klusje.
Heb het nieuwe model schakelaar dus ook vervangen voor het oude type en meteen nieuwe lampjes erin gezet, werkt weer mooi nu!Toen het grootlicht aanduidingslampje willen vervangen maar erachter gekomen dat het lampje zelf niet uit het plastic houdertje wil, stom!
Kan vandaag natuurlijk nergens iets krijgen, maar ik knutsel nog even door :hmmzWél heb ik ook meteen gedaan;
– 3e remlicht gemonteerd
– Achterklep elektrisch weer laten werken (motortje was stuk)
– Achterklep slot uitgelijnd, valt nu erg mooi rustig dicht!
– Hoedenplank zonder gaten van speakers gemonteerd
– Dashbordvakje verlichting gemonteerd en aangesloten
– Asbak vervangen (lamp houder van sigaretten aansteker was stuk)To do list
– Roest in kofferwiel ruimte wegwerken
– Lampje teller fixen
– Kunstof randen zwart maken
En als ik zin heb de Opel emblemen voor en achteren vervangen ivm corrosie (zijn in mijn ogen erg lelijk).Vandaag mijn auto gepolijst en in de Gyeon CanCoat gezet! Geen tradionele wax meer, maar een (silicium dioxide) coating dus! :)
Het was echt een hok, maar gelukkig een hoop kunnen corrigeren. De motorkap is niet goed gelukt omdat het die dag te warm was.
Die sturen zien er ook niet uit haha.
Past dit stuur? Komt uit een Corsa B uit 1999
Ik heb een facelift Corsa B sport uit 1997.
Ik heb nu zo’n stuur:
@mathijsoot wrote:
is het waart om te tweeters te vervangen in een corsa b heb perongelijk een compo set gekregen van signet inplaats van 2way met tweeter ingebouwd, is het waart om de tweeter te vervangen door de nieuwe of niet waard ?
Ja zou ze vervangen, zitten bij je deur klink aan de binnenkant, dat plastic klik je er zo af en dan zit de tweeter daar meteen al. Kun je zo eruit halen en vervangen!
De originele zit er bij mij nog in maar komt bijna geen geluid uit! Dus zeker vervangen, apart is beter dan een composet.@SimpleFace wrote:
Weet iemand wat voor fittingen de lampjes in het klokhuis, de mid en achter de kachelbediening zitten in een Corsa C? Wil ze van mijn Meriva vervangen voor LED’s omdat er nu 1’tje stuk is en ik geen zin heb om die gloeidingen steeds te vervangen.
Zou het B8.5D SMD kunnen zijn?
En jij denkt dat china kwaliteit beter is en niet stuk gaat? Ook die zijn niet heel goed maar ze doen ‘t wel.
@KRSA2000 wrote:
@RichardH wrote:
En een brake-stopper, deze zorgt ervoor dat je remcilinder niet kan doorbuigen met het schutbord
Mooi zo’n hot air intake… ;)
Wat is verder het idee van een “brake stopper”?
De beweging van de schutbord is zo mimimaal dat je waarschijnlijk meer last heb van je schoenzool die indeukt tijdens het remmen…Klopt hot air intake was puur voor het geluid, performance gaan erop achteruit :)..
De beweging is bij honda wat meer want het schutbord is erg dun, heb het toen gefilmd en getest en het bewoog wel 2 mm..
Voor de gemiddelde rijder geen probleem maar het was merkbaar toen ‘t erop zat, remt sneller omdat het niet meer doorbuigt
De stopper houd de HRC tegen doormiddel van de veerpoot want dat is gewoon erg stevige carroserie.@pascal1109 wrote:
Dat idee was het ja.
Maar ja…toen was ik nog jong en onverstandig :oops:Waarom kopen als je het zelf kunt maken? Dat geeft toch veel meer voldoening?
Ik heb zelf ook een rem-ontluchtings set gebouwd, maar dan door middel van luchtdruk de remvloeistof in het potje door het remsysteem drukken. Ik stond er namelijk gewoon bij de kijken terwijl het systeem ontluchtte: beetje lucht erop van de compressor en had in enkele minuten het volledige systeem ververst en ontlucht. :wors
Kon ik weer mooi remmen met de RBF-600 en Brembo schijven / Ferodo blokken, met je hoofd op het stuur zat je.. king:Ik was een Honda rijder en daar waren zéér veel goodies te koop, maar genoeg dingen die ik gewoon zelf maakte,
Zoals Hoodlifters:
En een brake-stopper, deze zorgt ervoor dat je remcilinder niet kan doorbuigen met het schutbord
En het ontluchtings-systeem dus.
Verder ook nog een short-shifter zelf gemaakt maar beide geen foto’s van.
Ik schreef ook complete how-to’s voor bijvoorbeeld het vervangen van homokineten of ashoezen, hoe je alles uit elkaar trok en monteerde, remklauwen revisie etc.Ik ben geen auto monteur maar mag graag mijn geld besparen als het op arbeidsloon aankomt, doe alles gewoon zelf en altijd zeer tevreden over geweest.
De hoodlifters komen ook op mijn Corsa, heb er een schurfthekel aan steeds dat stokje in de kap te prikken.
@corsa14slow wrote:
die dakrails zitten vast geklikt, met een wig er tussen kun je het met begeleid los krijgen, alleen is de kans groot dat die clipjes afbreken (bij die van mij zijn er al een paar foetsie)
Okee heel hartelijk bedankt, is allemaal gelukt en de clipjes zijn niet kapot gegaan :).
Vandaag op 30-6 nog een hoop gedaan:
– Distributieriem vervangen
– Olie filter vervangen
– Olie vervangen
– Inlaat pakking vervangen
– Kleppendeksel pakkingen vervangen
– Koelvloeistof vervangenSinds kort eigenaar van deze Corsa.
Gekocht van de 2e eigenaar maar veel in gerookt helaas (geel van binnen). Gelukkig was al het plastic zo schoon en het dak is ook weer schoon.Opknap puntjes:
Tankklepje stuk
Vering slap
Hier en daar een lampje stuk
Deur kraakt
Veel haren en rokers geel
Lekt olie
Spiegel verstelling doet het niet (handmatig)Meeste hierboven heb ik sinds 2 dagen al gefixed (zoals lampjes, deuren en tankklepje).
En heb meteen even de ruiten gecoat in de Rain-X, moet nog even een 2e laag over.
Ben vanplan een schroefset te monteren maar wil eigenlijk niet teveel aan deze auto uitgeven, het is maar voor nood namelijk.Ik heb vandaag het achterlicht gefixed (stekker los)
Olie gepeild
Stadslicht lampje vervangen
Krakende deurvangers gefixed (met de How-To)
Gisteren de bekleding gereinigdEn morgen de thermostaat vervangen + remklauwen spuiten. En natuurlijk nog meer schoonmaken en poetsen :agent
Kan iemand mij vertellen hoe ik het plastic daklijst eraf kan halen? Zit bizar veel rommel in :cry
-
AuteurBerichten