Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
<p style=”text-align: left;”>Vraag 1 is opgelost!</p>
Ik heb te snel gereageerd niet meteen oordelen heb elk onderdeel aan een auto al vervangen behalve een turbo.
Omdat ik een beetje gek van mijn auto word denk ik niet helemaal na.
Ik ga van het weekend eens goed luisteren en horen waar het precies vandaan komt. komt het echt onderuit het blok vandaan dan ben ik van plan om eerst de drijfstang lagers te vervangen is het daarmee niet opgelost (denk het niet krukaslagers liggen hoger dus meer kans op minder olie) dan ga ik het blok eruit takelen.
Ik heb dit al vaker gedaan snelste tijd bij een opel corsa was 12 uur alles uitbouwen en inbouwen al was het wel een oude corsa A dus daar heb je ruimte zat.
Al moet ik wel even kijken heeft iemand het blok er al eens uit getakeld? via de motorruimte omhoog ? of heb ik echt een brug nodig en het subframe los ?
Als ik het carter los haal en de drijfstangen los koppel kan ik dan via onder dan de krukas niet demonteren ?
Het geluid komt echt uit het onderste gedeelte van het blok en is ook direct gekomen omdat er te weinig olie in het blok zat al hebben de lagers van de krukas en drijfstangen wel wat olie gehad maar ik denk niet genoeg.
Ik ga dit weekend eens goed luisteren waar het precies vandaan komt het gene wat het langst zonder olie heeft gezeten is de nokkenas misschien dat die lagers janken maar het leek echt van onderen af te komen
Niemand een idee? Het klinkt een beetje zoals een stuurbekrachtiging pomp die jankt.
Ik zit er anders ook aan te denken om de krukaslagers + drijfstanglagers te vervangen met het blok gewoon in de auto te laten.
Moet ik nog meer onderdelen demonteren dan de carterkap en eventueel olie zeef ? (Met monteren uiteraard lagers insmeren met olie en vast zetten met het juiste aanhaalmoment weet iemand deze toevallig van de drijfstangen en van de bouten van de krukas ?)
-
AuteurBerichten