Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 december 2013 om 06:21 In reactie op: CV kofferdeksel werkt niet meer na verticale stand sleutel #18195833
Geluk gehad. Bij de sloperij was net mijn type Omega binnen gekomen. De baas daar adviseerde mij om de centrale kofferbakdekselvergrendeling te vervangen. Met de toezegging niet goed geld terug. Kosten E 15,00. De kofferbakdeksel werkt weer naar behoren. En het was niet nodig het slot zelf ook te vervangen. Met vr.gr.Rezon.
Hefboom grootlicht vervangen. Grootlicht werkt niet. Daarna toch maar het relais positie 8 K73 vervangen. Grootlicht en controle lampje werken nu weer naar behoren. Met vr.gr.Rezon
Dimlichten werken wel. Als ik de hendel naar voor doe werkt het grote licht niet. Ik hoor ook geen klik. Maar als ik de hendel naar mij toe trekt hoor ik wel een klik van het relais positie 8 K73 ook wanneer het groot licht en controle lampje niet werken. Toch oorzaak hendel ? Met vr.gr.Rezon.
@Jack-omegax3.0xe wrote:
IK weet niet in welke omgeving je woont, maar wil je best wel helpen hiermee.
. Sorry Jack dat ik nu zo laat reageer. Jouw aanbieding stel ik zeer op prijs. Maar ik vind het meer op zijn plaats om naar jou toe te komen . Ik woon in IJmuiden. Met vr.gr. Rezon
Jack. Het klinkt simpel maar ja jij hebt er verstand van, voor jou is het een fluitje van een cent. Daarom :hmmz nog even over nadenken. Bedankt.Rezon
Jack> Bedankt voor je antwoord. Ik durf het toch niet aan. Ik heb met een airback geen enkele ervaring. De rechter claxon doet het nu uitstekend. Het is wel wat lastig maar ik leef er maar mee. Oh. misschien weet jij het, krijg ik ook een bon als ik i.p.v. wel maar niet links kan claxoneren ? Of is dat ook kassa E 360,00 ? Met vr.groeten Rezon
Zo bij de sloop een claxon gevonden . Getest. Maar na montage claxoneerd deze nog steeds alleen via de rechter schakelaar in het stuur. Vermoedelijk is de linker schakelaar kapot. Is deze linker schakelaar makkelijk door mijzelf te vervangen , gezien er ook een airback in het stuur zit ? Of is dat toch te link om dat zelf te doen ? Met vr.gr.Rezon
@gt/w wrote:
als je deze toch liever weer aan de loopt hebt/krijgt, ik heb een adres waar ze de startonderbreker uit de ecu kunnen halen, ben je van dat prob @gt/w wrote:
als je deze toch liever weer aan de loopt hebt/krijgt, ik heb een adres waar ze de startonderbreker uit de ecu kunnen halen, ben je van dat probleem af
Ik heb ook een Omega die erg moeilijk met een aparte zender van de startonderbreker afgaat Dus ik kom vandaag of morgen ook dat probleem. Dus ik wil de startonderbreker ook laten verwijderen. Gaarne het adres daarvan Met vr.gr.Rezon
Het bleek toch de dynamo te zijn. . Bij het demonteren van de dynamo was deze gloeiend heet.Ik had net daarvoor nog 20 km. gereden. Dus ik heb wel geluk gehad dat ik geen brand of kortsluiting heb gehad. Let dus goed op bij misschien storing van de dynamo. Mijn accu laad nu weer 14,4 A. Met vr.gr.Rezon
Sorry vergeten ontvang een e-mail notificatie als er een reactie is aan te vinken. Gr.Rezon
Alle lampjes waren ineens uit na het starten toen ik naar de uitlezing ging. Er kon niet worden uitgelezen omdat er geen storing op dat moment werd vermeld. Ik kreeg het advies gewoon maar te gaan rijden. Indien ik toch weer storing melding (lampjes) kreeg zou de monteur bij mij thuis de zaak alsnog doormeten. Alles ging goed =na 45km= te hebben gereden en normaal thuis was gekomen. De volgende dag bij het starten deed de auto helemaal niets meer.De ANWB gebeld en deze constateerde accu leeg en laad niet bij. Advies nieuwe dynamo. Dus nu op zoek naar dynamo voor een redelijke prijs. Imitatie of origineel? Gr.Rezon
De dynamo laad bij bij draaiende motor. Het laadstroom lampje is defect. Hoe kan ik het lampje het makkelijkste vervangen. Metvr.gr.Rezon
Hallo Jack. Bij nader onderzoek zijn de symtomen: Het laadstroomlampje brandt niet bij het aanzetten contact en gaat ook niet aan tijdens het rijden. De controle lampjes ABS – Airback – Motorelectronica – Oliedruk branden bij het aanzetten contact. Na het starten gaan de controle lampjes uit . Na het toerental te verhoging gaan deze weer aan. Als ik de lichtschakelaar aanzet gaan deze weer uit. Verhoog ik het toerental dan weer aan. En gaan weer uit als de aanjager wordt aangezet. Maar gaan weer aan als het toerental daarna weer wordt verhoogd. De ABS heb ik nog net met wat sneeuw gecontroleerd. Deze reageerde . Welke handelingen moet ik verrichten om te weten of de storingen met de dynamo te maken heeft. Met vr.g.Rezon.
[rquote=1824347&tid=139089&author=Jack-omegax3.0xe]Kan iets zijn met de dynamo zoals ik al zei. Kan zijn dat de spanning te laag is of een slechte massa.
Gr Jack[/rquote]
Bedankt Jack voor het advies. Het kunnen verschillende oorzaken zijn. Dus ik laat de storingen toch maar uitlezen. Met vr.gr.Rezon
[rquote=1824786&tid=139089&author=Jack-omegax3.0xe]Idd uitlezen kan uitsluitsel geven.
Ecu komt normaal niet veel vocht aan. Zijn seal connectors. Kunt de stekker van de abs ecu eens loshalen en droog fohnen.
Gr Jack[/rquote]
Hallo Jack. Ik denk dat er veel meer aan de hand is(had dat nog niet opgemerkt) 1.Het ABS.2.Airback.3.Motorelektronica- controlelampje gaan aan en uit tijdens het rijden. Het oliedruklampje werkt wel goed. Het tanklampje(genoeg benzine) gaat aan en uit. De andere controlelampjes branden echter niet. Wat denk je zit ik in de prijzen? En is de sneeuwstorm pure toeval van de defecten? Met groeten Rezon.
Ik probeer dealer te ontwijken.Mijn ervaring is Kassa.Het probleem is ontstaan afgelopen sneeuwstorm. Ik heb de Omega stationair laten draaien.De lampjes gaan nu bij 2000 toeren aan en gaan uit als gas van de plank is.Met gr.Rezon
Hallo Gerard (Kroacs). Het is mij nu duidelijk. Mijn Omega B (oktober 1994 loopt als een trein :thumbup. Maar de achterwielophangingrubbers zijn behoorlijk uitgedroogd. Ik hoop dat de Omega nog door de keuring komt. Met vr.gr.Rezon
Kroacs. Jouw advies begrijp ik niet over de bestuursbekrachtigingsolie. Wat bedoel je :hmmz. Zou jij mij je advies s.v.p. nader aan mij toe willen lichten. Met vr.gr.Rezon
Ik ben bij Halfort geweest en die adviseerde mij olie voor de stuurbekrachtigingkosten voor 1 liter E 37,00. Ik heb nu Valvoline Dextron III voor de prijs van E 8,20. Dat scheelt nog al wat. Nog maals bedankt voor jullie informatie. Met groeten :thumbup. Rezon
Heren. Bedankt voor het snelle advies. Met vr.gr.Rezon
Probeer eens Cabrio scheibenreinger rear window cleaner. Mijn dealer wilde mij nieuwe koplampen aansmeren. Bij mij zijn ze nu al een half jaar helder. Het is het proberen waard. Kosten E 8,50.
Ik ben op de sloop geweest voor de Omega koplampen. Echter ook deze zijn dof. Maar ja de optie nieuwe koplampen is niet de goedkoopste weg. Is er geen middel om het kunstglas inwendig met een kwast of een spray aanbrengen welke geheel verdampt ?. Ik heb vernomen dat er een grote kans bestaat na het glas er te hebben schoongemaakt de koplampen niet meer waterdicht zijn. Nieuwe koplampen kan altijd nog. Met vr.gr.Rezon
De vervanging van de bougies was in ieder geval duidelijk merkbaar met het starten en het lopen van de motor en dat is toch het belangrijkste . Ik ben tevreden over de monteur:thumbup en zal zeker weer een offerte aanvragen voor eventuele andere reparaties. Met groeten Rezon.
-
AuteurBerichten