Omega distributieset/waterpomp vervangen

Forumindex Forums Modellen Omega Omega distributieset/waterpomp vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213905
    Rezon
      Lid sinds:
      13 November 2008

      Mijn Omega X2.0XEV E2 okt.1994 Km.stand 100000. De distributieset is 5 jaar gelden vervangen op Km.stand 73000. De Opel dealer heeft mij geadviseerd tijdens de Nationale Opel Testdag om de distributieset en tevens ook de waterpomp nu te vervangen of kan ik het nog een jaartje uitstellen. Kosten monteren distributieset E 398,- en de waterpomp E 258,- incl.BTW. Is dit een redelijke prijs en is het nog wel rendabel gezien de dagwaarde E 1250,- is bij een aanrijding. Met vr.gr. Rezon.:)

      #17546804
      Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 September 2007

        Als je motivatie is om je omega in de prak te rijden moet je haar verkopen en een of ander ander merk gaan rijden. De prijzen zijn schrikbarend hoog maar er zijn hier genoeg man die een distributie riem kunnen verwisselen. Daarbij is de vervangings inverval van een dis riem 60000 of 4 jaar.

        gr jack

        #17546805
        yoyo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 April 2009

          Het is normaal gesproken 60000 km of 4 jaar (wat het eerste komt.)
          Mijn advies is …doen. maar de prijzen kloppen niet helemaal volgens mij.

          Ik heb dit voorjaar zo’n €350,00 betaald en daarbij €60.00 vvor de waterpomp en het is wijsheid om deze tegelijk mee te vervangen.
          Ook de distrubutie riem en zeer zeker de spanrollen kunnen zomaar ineens de geest geven.

          En gezien de kosten lijkt het mij niet vergelijkbaar om de leeftijd van de auto hierbij te betrekken (omdat er gezegt wordt om nog een jaartje te wachten met vervanging dus neem ik aan dat je nog een jaar wilt rijden)
          en dan is zeker de keus voor een vervanging van de riem echt noodzakelijk , stel dat de riem of spanrol de geest geeft…..tsjaa dan huil je pas echt!

          Dus ik zeg ….Doen.

          Gr,
          Aart

          #17546806
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Distributie dient vervangen te worden om de 60.000km of 4 jaar.

            deze zou dus zeer spoedig vervangen moeten worden…

            en als je het bij een universele garage laat doen kost het je de helft.

            waterpomp kost in de handel rond de 60 euro, distri set rond de 100 euro.

            is 160 euro, en dan nog plaatsen.

            Als de riem breekt zit je met een kosten post hoger dan de dagwaarde!!

            Willem

            #17546807
            RAL
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 September 2008

              vergeet de lei en spanrollen niet!

              #17546808
              Rezon
                Lid sinds:
                13 November 2008

                Heren Techneuten. Bedankt voor jullie raad. Ik zal deze opvolgen, want ik wil er nog wel een lange tijd mee rijden. Vele vriendelijke groeten Rezon.:thumbup

                #17546809
                Botho
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 May 2009

                  Ik heb er 1 uit ’96 ook met een ton op de teller en heb het direct vervangen. Was geen opel dealer maar een kerel die ik ken die nu een eigen garage heeft. Okee hij is wel 8 jaar monteur geweest bij opel spoormaker. Was voor het hele geintje inclusief de pomp 350 eurie kwijt… Zou zeker gezien de leeftijd een goede universele garage zoeken want bij de opel dealer ga je wel de jackpot winnen.:vertag

                  #17546810
                  Rezon
                    Lid sinds:
                    13 November 2008

                    De distributieriem en de waterpomp van mijn Omega zijn vernieuwd met originele GM onderdelen inclusief nieuwe koelvloeistof voor E 340,- door monteur Ralf R. Hij heeft ook nog even de versnellingsbak en cardan gecontroleerd. Gelukkig maar want bij beide konden een beste slok olie ingegoten worden. Ook heeft hij geconstateerd dat er in mijn Omega nog vanaf de fabriek de bougies er nog in zaten. En op mijn rekening van de Opel dealer stond na iedere onderhoud beurt steeds trouw bougies vernieuwd vermeld. Kassa. Maar niet voor mij. Mijn complimenten voor deze monteur hij rekende alleen het materiaal daar voor. Hiervan akte. Rezon.

                    #17546811
                    andrew2
                      Lid sinds:
                      22 September 2007

                      Waaraan zie je dat de oorspronkelijke fabrieks-bougies er nog inzitten? :hmmz

                      #17546812
                      martijn_maja
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 April 2006

                        daar ben ik ook wel benieuwd naar. orginele gm bougies zijn gewoon in de handel te krijgen.

                        #17546813
                        RAL
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 September 2008

                          origineel gepost door andrew2
                          Waaraan zie je dat de oorspronkelijke fabrieks-bougies er nog inzitten? :hmmz

                          electroden weggebrand?

                          #17546814
                          andrew2
                            Lid sinds:
                            22 September 2007

                            origineel gepost door RAL

                            origineel gepost door andrew2
                            Waaraan zie je dat de oorspronkelijke fabrieks-bougies er nog inzitten? :hmmz

                            electroden weggebrand?

                            Dan zou de wagen ook slecht(er) rijden en daarvan wordt niks vertelt. Ik denk eerder dat monteur Ralph op het verkeerde been is gezet doordat er GM-bougies in zaten, iets wat heel normaal is als de wagen bij de Opel-dealer in onderhoud is geweest. Ik koop altijd mijn onderdelen bij de dealer en krijg dan standaard de juiste GM-bougies (dus geen Bosch, Champion of wat voor merken er allemaal zijn).

                            Andrew

                            #17546815
                            Rezon
                              Lid sinds:
                              13 November 2008

                              De vervanging van de bougies was in ieder geval duidelijk merkbaar met het starten en het lopen van de motor en dat is toch het belangrijkste . Ik ben tevreden over de monteur:thumbup en zal zeker weer een offerte aanvragen voor eventuele andere reparaties. Met groeten Rezon.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.