Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Blij dat je goed geholpen bent. :DAls was het iets anders als dat ik dacht.:hmmz
Zo zie je maar weer, ieder zijn vak. Ik blijf wel lekker Baggeren en een beetje foto’s maken. :cool:
Kooijman is wel een goeie dealer. Ze mogen mijn Zafira voortaan onderhouden. Zat eerst bij een andere, maar voortaan naar Kooijman.
Nou ff hopen dat je lampie idd uitblijft ;)
Mzzls
Ik heb geen idee wat en hoe ze het doen maar het werkt.:D
Ik heb een 1.7cdTI Executieve Vraag me niet hoeveel PK. maar dr zit zo’n rooie TI achter op de klep.
Wat ze mij hebben uitgelegd, is het dat het regeneratie proces niet wordt afgemaakt. bij mij ging de boel al branden met 27% stof in het filter. Dit is al rijdend door de chef werkplaats van Kooijman gemeten. Dus het regeneratie proces werd niet afgemaakt, waardoor de roet niet of niet goed verbrand werd.
De 27% is trouwens gemeten in een Roetfilter van 1 week oud. Deze was nl net daarvoor vervangen. Dit is tevens een mooie waarde waarop de computer de turbo niet uit hoort te schakelen, wat bij mij dus wel gebeurde.
Dus hij verbrand zijn roet gewoon niet daar door gaat hij ook steeds voller zitten. Het probleem zit in de meet toleranties en niet in de vulling van je roetfilter. Het is echt een software probleem.
Ik had na installatie van een nieuw roetfilter, na 65 km alweer het beruchte lampje brandend en geen vermogen meer. dan zit dat filter dus nog lang niet vol.
Als je kooiman belt moet je maar naar de chef werkplaats vragen, die heeft aan mijn auto gewerkt voordat hij naar Opel nederland werd afgevoerd, dus hij weet wel welk probleem het is. hij kan ook wel in de computer even de gegevens van mijn auto opzoeken, Kenteken 35-HHD-7
Suc6
Win 7, was gein. Als je dat doet weet je zeker dat ie het nooit meer doet.
Als je bij de dealer je verhaal uitlegt en ook meld dat je weet dat Opel nederland er een “sofware” oplossing voor heeft sinds begin augustus. dan kan hij het voor je opzoeken en oplossen.
Of je rijdt ff (weet nie waar je vandaan komt) naar opel dealer Kooijman in Oud-Beijerland. Die weten precies wat het probleem is.
Wat ik er van begrepen heb is het probleem dat de toleranties in je software te krap zijn. Door het gebruik van je auto slijt er het e.e.a. Hierdoor komt de meting na een gegeven moment buiten je toleranties en begint je ellende. (Bij mij was dat na 65.000km.) de Nieuwe software lost dit op.
mijn bakkie rijdt weer top na de update. Al had ik ook wel in de vervangende bak willen blijven rijden (insignia Sports Tourer Turbo) ook erg leuk speelgoed.
mzzls
GuidoIk kan je gelijk uit de droom helpen. Het is je Software.
Ik ben een maand bezig geweest met dat KL%%^&* lampje en het bij behorende niet hebben van turbo druk. :fy1
Uiteindelijk is mijn zafira naar Opel nederland geweest (3 weken kwijt:agent) en hebben ze het probleem gevonden en opgelost. Mijn auto is met nog twee andere gebruikt om het probleem te vinden.
Ik rij nu weer 4 wk (5000km) zonder problemen.
Dus ff naar de dealer denk ik en windows 7 dr op laten zetten ;)
suc6
-
AuteurBerichten