roetfilter

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila roetfilter

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225295
    hennyw
      Lid sinds:
      18 June 2009

      ik heb 2 weken geleden mijn roetfilter laten reinigen.
      na uitlezen bleek het voor 98% vol te zitten.
      er kwam 68 gram stof uit.
      schijnt nog al veel te zijn, maar ja na 200.000 km.
      nu heb ik 800 km gereden en het motormanagment lampje ging weer branden.
      uit laten lezen en het roetfilter zit weer voor 70 % vol.
      moet ik nu elke 1000 km mijn roetfilter laten reinigen?
      zijn dure km aangezien het 600 euro kost.
      of zo er iets anders aan de hand kunnen zijn?
      de egr klep werkt, dit is nagekeken.
      wie weet er iets meer??

      #17720540
      ZafiMac
        Lid sinds:
        21 August 2010

        Ik denk dat het of een softwareprobleem is, of dat het de injectoren zijn.
        Rij je korte stukjes of lange afstanden? Misschien dat een paar keer goed de auto doortrekken helpt om het roetfilter schoon te blazen.

        Suc6 ermee ;)

        Mac

        #17720541
        hennyw
          Lid sinds:
          18 June 2009

          ik rijd gemiddeld 60 km per dag, weet niet of dat lang of kort is.
          doortreken in toeren doe ik ook na het e.e.a. hier te hebben gelezen.
          reed te rustig, goed vvor millieu en portomonai dacht ik.
          nu denk ik fuck het millieu.
          wat ik heel erg vreemd vindt is dat ik in mei op vakantie ben gegaan en 1 week voor de vakantie de auto een grote beurt heb laten geven bij een opel dealer.
          vanaf de beurt heb ik eigenlijk alleen maar problemen met de auto, laatste keer er over gehad bij de dealer en dat was toeval.
          nu geloof ik helaas niet in toeval, maar heb wel de ellende.
          het is al zo ver dat ik er aan denk om de opel weg te doen.
          heb hiervoor altijd op gas gereden en nooit geen problemen gehad.
          ik dacht ik koop een diesel gaat lang mee………..

          #17720542
          ZafiMac
            Lid sinds:
            21 August 2010

            Misschien toch de injectoren eens na laten kijken dan?

            #17720543
            hennyw
              Lid sinds:
              18 June 2009

              ok bedankt

              #17720544
              erwin78
                Lid sinds:
                23 May 2009

                Waarschijnlijk rijd je niet onder de juiste omstandigheden om het roetfilter automatisch te regenereren.

                Dit automatisch schoonbranden van je roetfilter gebeurd bij een min. uitlaat temperatuur en meestal een bepaald toerental.

                Wordt de uitlaat niet warm genoeg, dan komt de auto dus niet in het reinigings programma.

                Je zou dus vaker op de snelweg 120 in z’n 5 moeten rijden (als je een 6bak hebt) dan loopt de uitlaat temp. op en kan er gereinigd worden.

                Vraag bij de dealer maar eens naar de exacte omstandigheden waaronder het filter geregenereerd wordt, weet zeker dat het scheelt!!

                #17720545
                hennyw
                  Lid sinds:
                  18 June 2009

                  ne t 25 km snelweg greden.
                  130 km, 2900 tmp, in 5e versnelling (heb er inderdaad 6) op cuirse controle.
                  effect 0
                  gebeurt niks, ja motormanagment lampje gaat aan na 2 a 3 km.
                  neem aan dat de uitlaat toch wel warm genoeg is dan.
                  helaas zit er geen temp. meter in de zafira, had je enige indicatie.

                  #17720546
                  twistam
                    Lid sinds:
                    18 June 2007

                    Motortemperatuur is wel te achterhalen in de BC.
                    Houd de knop ‘setting’ net zo lang in todat je een ‘beep’ hoort. Dan druk je op de knop ‘BC’, en dan kan je allemaal waarden zien. En daar heb je 5 verschillende tabbladen, met informatie overzichten.
                    Hier een site waar de beschrijving bij de gebruikte benamingen staat. Beschrijvingen + plaatjes

                    #17720547
                    Retska
                      Lid sinds:
                      31 August 2010

                      Ik kan je gelijk uit de droom helpen. Het is je Software.

                      Ik ben een maand bezig geweest met dat KL%%^&* lampje en het bij behorende niet hebben van turbo druk. :fy1

                      Uiteindelijk is mijn zafira naar Opel nederland geweest (3 weken kwijt:agent) en hebben ze het probleem gevonden en opgelost. Mijn auto is met nog twee andere gebruikt om het probleem te vinden.

                      Ik rij nu weer 4 wk (5000km) zonder problemen.

                      Dus ff naar de dealer denk ik en windows 7 dr op laten zetten ;)

                      suc6

                      #17720548
                      hennyw
                        Lid sinds:
                        18 June 2009

                        origineel gepost door Retska

                        Dus ff naar de dealer denk ik en windows 7 dr op laten zetten ;)

                        suc6

                        dat van windows 7 is een grapje neem ik aan?
                        maar wat moet ik tegen de dealer wel zeggen?
                        software updaten of zo?

                        #17720549
                        Retska
                          Lid sinds:
                          31 August 2010

                          Win 7, was gein. Als je dat doet weet je zeker dat ie het nooit meer doet.

                          Als je bij de dealer je verhaal uitlegt en ook meld dat je weet dat Opel nederland er een “sofware” oplossing voor heeft sinds begin augustus. dan kan hij het voor je opzoeken en oplossen.

                          Of je rijdt ff (weet nie waar je vandaan komt) naar opel dealer Kooijman in Oud-Beijerland. Die weten precies wat het probleem is.

                          Wat ik er van begrepen heb is het probleem dat de toleranties in je software te krap zijn. Door het gebruik van je auto slijt er het e.e.a. Hierdoor komt de meting na een gegeven moment buiten je toleranties en begint je ellende. (Bij mij was dat na 65.000km.) de Nieuwe software lost dit op.

                          mijn bakkie rijdt weer top na de update. Al had ik ook wel in de vervangende bak willen blijven rijden (insignia Sports Tourer Turbo) ook erg leuk speelgoed.

                          mzzls
                          Guido

                          #17720550
                          hennyw
                            Lid sinds:
                            18 June 2009

                            heb je ook een cdti?
                            kom uit etten-leur dus is niet echt ver.
                            vindt het alleen heel vreemd dat bij uitlezen aangegeven wordt dat het roetfilter weer voor 70% vol zou zitten.
                            ik snap er gewoon niks meer van.
                            heb jij ook de jouwe uit laten lezen?
                            wat was de fout?

                            in iedergeval alvast bedankt voor het meedenken.

                            gr. Henny

                            #17720551
                            Retska
                              Lid sinds:
                              31 August 2010

                              Ik heb een 1.7cdTI Executieve Vraag me niet hoeveel PK. maar dr zit zo’n rooie TI achter op de klep.

                              Wat ze mij hebben uitgelegd, is het dat het regeneratie proces niet wordt afgemaakt. bij mij ging de boel al branden met 27% stof in het filter. Dit is al rijdend door de chef werkplaats van Kooijman gemeten. Dus het regeneratie proces werd niet afgemaakt, waardoor de roet niet of niet goed verbrand werd.

                              De 27% is trouwens gemeten in een Roetfilter van 1 week oud. Deze was nl net daarvoor vervangen. Dit is tevens een mooie waarde waarop de computer de turbo niet uit hoort te schakelen, wat bij mij dus wel gebeurde.

                              Dus hij verbrand zijn roet gewoon niet daar door gaat hij ook steeds voller zitten. Het probleem zit in de meet toleranties en niet in de vulling van je roetfilter. Het is echt een software probleem.

                              Ik had na installatie van een nieuw roetfilter, na 65 km alweer het beruchte lampje brandend en geen vermogen meer. dan zit dat filter dus nog lang niet vol.

                              Als je kooiman belt moet je maar naar de chef werkplaats vragen, die heeft aan mijn auto gewerkt voordat hij naar Opel nederland werd afgevoerd, dus hij weet wel welk probleem het is. hij kan ook wel in de computer even de gegevens van mijn auto opzoeken, Kenteken 35-HHD-7

                              Suc6

                              #17720552
                              erwin78
                                Lid sinds:
                                23 May 2009

                                :thumbup Waarschijnlijk wordt er dan bij de nieuwe software ook sneller en onder “makkelijkere” (lagere uitlaat temp. en lager toerental) geregenereerd, plus dat idd de waardes/tolleranties wat ruimer zullen zijn.

                                #17720553
                                Retska
                                  Lid sinds:
                                  31 August 2010

                                  Ik heb geen idee wat en hoe ze het doen maar het werkt.:D

                                  #17720554
                                  hennyw
                                    Lid sinds:
                                    18 June 2009

                                    @ Guido

                                    Ik heb je berichtjes uitgeprint en rijdt morgen naar oud beijerland.
                                    laat je nog weten hoe het afloopt.
                                    bedankt in iedergeval voor de info.

                                    gr. Henny

                                    #17720555
                                    hennyw
                                      Lid sinds:
                                      18 June 2009

                                      nou vandaag om 10:00 uur in oud-beijerland aangekomen.
                                      het verhaal uitgelegd aan de chef werkplaats en verteld van het software updaten.
                                      het konden wel 50 dingen zijn zei hij.
                                      ik denk gaan we weer.
                                      maar hij wilde wel laten kijken.
                                      neem koffie, kijk even rond is zo gebeurt.
                                      om 11:00 uur kwam hij voorbij dat het nog wel een half uurtje zou duren.
                                      tja is niet anders dacht ik (kassa).
                                      om 12:00 uur kwam hij vertellen dat mijn auto gemaakt was, de monteur had een kwartier proef gereden en er was niks meer aan de hand.
                                      tevens hadden ze met tech2 het roetfilter geregenereerd.
                                      er bleek een slangetje gescheurd te zijn en hierdoor wer er niet geregenereerd.
                                      de auto kreeg verkeerde waarde hierdoor in de computer.
                                      perfecte service en niet voor een uitzinnig bedrag in mijn ogen. ( €112,21 )
                                      op de weg naar huis e.e.a. uitgeprobeerd en helemaal weer blij met de zafira.
                                      Guido: hartelijk dank voor de tip over de opel dealer oud-beijerland.
                                      mocht ik weer iemand nodig hebben weet ik waar ik moet zijn, al is het 45 km uit de buurt. :D

                                      #17720556
                                      Retska
                                        Lid sinds:
                                        31 August 2010

                                        Blij dat je goed geholpen bent. :DAls was het iets anders als dat ik dacht.:hmmz

                                        Zo zie je maar weer, ieder zijn vak. Ik blijf wel lekker Baggeren en een beetje foto’s maken. :cool:

                                        Kooijman is wel een goeie dealer. Ze mogen mijn Zafira voortaan onderhouden. Zat eerst bij een andere, maar voortaan naar Kooijman.

                                        Nou ff hopen dat je lampie idd uitblijft ;)

                                        Mzzls

                                        #17720557
                                        twistam
                                          Lid sinds:
                                          18 June 2007

                                          €112 voor bijna 2 uren werk. Dat is een heel net bedrag!
                                          Ennuh, nu eindelijk lekker km’s gaan maken met de Zafiraking:

                                          #17720558
                                          SIGNUM747
                                            Lid sinds:
                                            8 November 2010

                                            Hello peeps, ik heb een probleem met mijn Signum van t bouwjaar 2005(3.0CTDI) tijdens rijen begint ie te happeren. en dan gaat mijn managment lampje branden. ( dan rijdt ie weer normaal zonder happeren, maar wel zonder vermogen) Bij stationair loopt het nog perfect ( heel soms ook happeren) Opel dealer Wijcnen had lezing gedaan , en volgens hun zit het tussen leidingen of Brandstof pomp. ( software is updated) ..lemand die mij kan helpen met tips?? kan het ook verstuivers zijn? (ik hoorde van andere Garage dat het ook verstuivers kan zijn) please help !

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.