Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Da’s normaal inderdaad de enige oplossing.
Maar invoegen terwijl je vermogen compleet wegvalt op een korte invoegstrook, gaat snel irriteren.
En zéker als je iedere dag in moet voegen op de Maasvlakte tussen de vrachtwagens.
En mijn dochter heeft ook haar rijbewijs net gehaald en die vindt het helemaal gevaarlijk.
Ik kan nog wat spelen met het gaspedaal(half intrappen etc) zodat ik nog enigszins kan rijden met koude motor.Ik heb sowieso niet zoveel geluk met de alom geprezen Fiat motoren:
Mijn Punto 1.3 Cdti heb ik moeten opruimen met 130.000 km omdat een gloeibougie er niet uit kwam.
Uitboren lukte niet en de cilinderkop kon er niet af omdat de verstuivers gingen breken.
À 1500 euro p/st!
Mijn monteur had helaas vakantie waardoor ik op de dealer moest vertrouwen.
Achteraf dom, maar ja.Er is normaal met de auto omgegaan en de beurten heb ik bij 20.000/25.000 km laten uitvoeren ipv bij 30.000 zoals er wordt voorgeschreven.
Als ik nu bv 1250 euro uit had moeten geven en ik wist dat ik probleemloos weer een tijdje had kunnen rijden, had ik het gedaan.
Helaas weet je dat nooit, en zeker niet bij kilometerstanden boven de 200.000 km.
Daar komt bij dat de auto ook extreem inhoudt bij koude motor en vooral bij vorst.
En 2 dealers kunnen niet vinden wat het is en dat is ook redelijk irritant rijden.Dan kom je op een punt dat je afweegt of het het allemaal waard is, aangezien ik 50.000 km p.j rij en ik wel een auto wil rijden die geen gebreken vertoont.
Een motor die geen vermogen heeft bij vorst is lastig rijden hoor.Bedankt voor de reacties.
Er zit inderdaad een dual-mass vliegwiel in.
Ik heb een monteur die erg goedkoop sleutelt en de koppeling voor +/- 450 euro kon vervangen.
Maar om daarna te constateren dat het vliegwiel toch niet goed is en weer 750+ euro (als je het daarvoor al redt) te investeren, zag ik niet zitten.Regeneren bedoel je denk ik.
Inmiddels ben ik met mijn auto naar de Opel dealer geweest.
Uit laten lezen en ze hebben ook proef gereden.
Geen foutmeldingen bij het uitlezen en de monteur merkte ook niks bij het proefrijden.
Erg vreemd, want toen ik weg reed was het probleem overduidelijk aanwezig.
De monteurs wilden ook niet echt meedenken met wat het probleem wel zou kunnen zijn.Het vreemde is nog steeds dat het probleem zich voordoet rond het vriespunt.
Bij >5 graden is er niets aan de hand.Bedankt voor de reactie.
Misschien is het over de hele linie verminderd vermogen, maar even totaal geen vermogen bij overschakelen ,lijkt het.
Waarschijnlijk omdat je dan ineens het gas verder intrapt. -
AuteurBerichten