Koppeling slipt af en toe. Vliegwiel?

Forumindex Forums Modellen Corsa Koppeling slipt af en toe. Vliegwiel?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337177
    Remon de Goeij
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2017

      Hallo,

      Sinds een paar weken slipt mijn koppeling af en toe.
      Ik rij een Corsa ecoflex 1.3Cdti uit 2012
      Niet altijd dus, en vooral in de 4e en 5e versnelling.
      Ik heb de Wegenwacht laten komen, maar bij het proefrijden slipte de koppeling niet.
      Dd koppeling voelt niet versleten aan volgens de Wegenwacht en garage(getest dmv op de handrem en dan in zijn 2 op laten komen.

      Aangezien ik het toch regelmatig voel, wil ik de koppeling laten vervangen.
      Maar…. Nu kan het volgens de monteur ook aan het vliegwiel liggen.
      Dit is nu lastig te beoordelen , maar om nu de koppeling te laten vervangen à 700 euro en daarna te horen dat toch het vliegwiel de oorzaak is(>1000 euro), heb ik weinig trek in.
      Zéker nu mijn auto koud ook inhoudt en de oorzaak niet te vinden is, denk ik dan aan inruilen.

      Heeft er iemand toevallig ervaring met dit probleem?

      #18337182
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ik weet niet of er een dual-mass vliegwiel inzit, maar die geven nogal is problemen.

        http://www.mister-auto.nl/fl/vliegwiel/opel-corsa-d-1-3-cdti-90pk_v19726_g577.html

        Koppelingsset kost je ongeveer 275
        Dual-mass vliegwiel kost je ongeveer 450

        Nu nog iemand vinden die het voor je kan monteren tegen een redelijke prijs.

        Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je zou CarloAstra of WimV6 (die zitten in regio Zuid-Holland).

        #18337210
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          als je uit tilburg omg. komt heb ik wel een bekende.. heeft toen voor een dagje werk m`n koppeling vervangen voor 400 euro toen ik zelf de kit aanleverde..

          #18337580
          Guussss
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 January 2017

            Hoi,

            Ik heb soortgelijk probleem als Remon de Goeij.

            Ook mijn Astra J 2011 – 1.3 CDTI Ecoflex met 143.000 km heeft problemen met een hoog toerental
            wat niet aansluit bij de snelheid. Komt als ik gas wat loslaat netje is verhouding.
            Lijkt alsof de koppeling NIET goed koppelt.
            Heb een afspraak voor ‘koppeling drukgroep’ bij garage, maar als dit niet het euvel is, ben ik veeeeel geld lichter.

            Kan het idd iets anders zijn?

            gr. Guus Blankman – Assendelft (N-H)

            #18337672
            Remon de Goeij
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2017

              Bedankt voor de reacties.
              Er zit inderdaad een dual-mass vliegwiel in.
              Ik heb een monteur die erg goedkoop sleutelt en de koppeling voor +/- 450 euro kon vervangen.
              Maar om daarna te constateren dat het vliegwiel toch niet goed is en weer 750+ euro (als je het daarvoor al redt) te investeren, zag ik niet zitten.

              #18337673
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                had `m gewoon in 1 keer mee moeten nemen bij het vervangen van de koppeling.. doen ze bij de dealer ook.. als je koppeling vervangen moet worden rekenen ze het vliegwiel er ook bij.. aangezien ze dan toch de bak van de motor hebben liggen.. ze zijn wel duur maargoed..
                200.000+ km zegt niks over problemen.. ligt eraan hoe er met de auto omgegaan is en hoe die onderhouden is…

                #18337678
                Remon de Goeij
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 January 2017

                  Er is normaal met de auto omgegaan en de beurten heb ik bij 20.000/25.000 km laten uitvoeren ipv bij 30.000 zoals er wordt voorgeschreven.
                  Als ik nu bv 1250 euro uit had moeten geven en ik wist dat ik probleemloos weer een tijdje had kunnen rijden, had ik het gedaan.
                  Helaas weet je dat nooit, en zeker niet bij kilometerstanden boven de 200.000 km.
                  Daar komt bij dat de auto ook extreem inhoudt bij koude motor en vooral bij vorst.
                  En 2 dealers kunnen niet vinden wat het is en dat is ook redelijk irritant rijden.

                  Dan kom je op een punt dat je afweegt of het het allemaal waard is, aangezien ik 50.000 km p.j rij en ik wel een auto wil rijden die geen gebreken vertoont.
                  Een motor die geen vermogen heeft bij vorst is lastig rijden hoor.

                  #18337681
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    kan ik me wel in komen.. maargoed.. een hoge km-stand zegt niks over een auto… en het inhouden.. ik zou er dan mee doorrijden tot er een foutcode in komt.. doen de meeste monteurs ook.. heb ik zelf ook eens moeten doen bij een daf garage.. het lukte niet om een storing te vinden dus moest ik er de storing in rijden… hoge toeren lage toeren etc.. alles uit proberen.. en dan kwam een NOx sensor als probleem naar boven… die fouten komen alleen wanneer er wat kapot gaat

                    #18337682
                    Remon de Goeij
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 January 2017

                      Da’s normaal inderdaad de enige oplossing.
                      Maar invoegen terwijl je vermogen compleet wegvalt op een korte invoegstrook, gaat snel irriteren.
                      En zéker als je iedere dag in moet voegen op de Maasvlakte tussen de vrachtwagens.
                      En mijn dochter heeft ook haar rijbewijs net gehaald en die vindt het helemaal gevaarlijk.
                      Ik kan nog wat spelen met het gaspedaal(half intrappen etc) zodat ik nog enigszins kan rijden met koude motor.

                      Ik heb sowieso niet zoveel geluk met de alom geprezen Fiat motoren:
                      Mijn Punto 1.3 Cdti heb ik moeten opruimen met 130.000 km omdat een gloeibougie er niet uit kwam.
                      Uitboren lukte niet en de cilinderkop kon er niet af omdat de verstuivers gingen breken.
                      À 1500 euro p/st!
                      Mijn monteur had helaas vakantie waardoor ik op de dealer moest vertrouwen.
                      Achteraf dom, maar ja.

                      #18337684
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        ja maarja.. zo wordt er vanalles onder elkaar gedeeld.. gebeurd bij de VAG en PSA ( renault,peugeot en citroen) en zo ook met opel en saab.. volvo en renault ook.. in de 480 hangt een renault motor en versnellingsbak…
                        maar zo heeft elke auto wel wat… degelijkheid tegenwoordig is minder als in de jaren 80 en 90 en een klein randje van 2000

                        #18350859
                        Willeon
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 December 2017

                          [quote quote=18337177]Hallo, Sinds een paar weken slipt mijn koppeling af en toe. Ik rij een Corsa ecoflex 1.3Cdti uit 2012 Niet altijd dus, en vooral in de 4e en 5e versnelling. Ik heb de Wegenwacht laten komen, maar bij het proefrijden slipte de koppeling niet. Dd koppeling voelt niet versleten aan volgens de Wegenwacht en garage(getest dmv op de handrem en dan in zijn 2 op laten komen. Aangezien ik het toch regelmatig voel, wil ik de koppeling laten vervangen. Maar…. Nu kan het volgens de monteur ook aan het vliegwiel liggen. Dit is nu lastig te beoordelen , maar om nu de koppeling te laten vervangen à 700 euro en daarna te horen dat toch het vliegwiel de oorzaak is(>1000 euro), heb ik weinig trek in. Zéker nu mijn auto koud ook inhoudt en de oorzaak niet te vinden is, denk ik dan aan inruilen. Heeft er iemand toevallig ervaring met dit probleem?[/quote]

                           

                          Bijna een jaar later na de topicstart, maar ik was benieuwd of er destijds nog wat uit is gekomen? Ik heb exact hetzelfde probleem met onze Corsa 1.3 cdti uit 2011 met 173.000 km. Bij mij kwam het slippende probleem vreemd genoeg direct na het vervangen van de verstuivers.

                          Ook bij koud weer pakt onze Corsa soms niet goed op na het overschakelen. Dan moet ik wachten tot de auto weer op toeren is gekomen.

                          #18350883
                          Guussss
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 January 2017

                            Hoi Remon… wij hadden een Astra Sportstourer 1.3 cdti. Begon ook met te hoge toeren op hogere snelheid… niet altijd.

                            bleek uiteindelijk naast koppeling, ook een dubbel vliegwiel. Kosten destijds 2000,- euro plus.

                            Gezien je corsa 5-6 jaar is, zou ik Asap kijken voor een andere wagrn en deze 2000,- daar voor gebruiken.

                            Wij hebben uiteindelijk voor Private Lease gekozen. Vaste maandlasten zonder ‘verrassingen’.

                            gr guus…. je mag me ook prive mailen guus@blankman.net

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.