Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gebruik dit op het werk, goed inspuiten en even een tijdje laten doen, komt vaak tamelijk goed los!
Gebruik dit op het werk, goed inspuiten en even een tijdje laten doen, komt vaak tamelijk goed los!
Gebruik dit op het werk, goed inspuiten en even een tijdje laten doen, komt vaak tamelijk goed los!
Als het alleen die bout is heeft het geen invloed op je distributie. Hiermee zit alleen de poelie vast op de distri-tandwiel..
Gaat hier neem ik aan om de krukasbout van je multiriem poelie?
Dit is een rekbout bij mijn astra G 1.6 16V uit 2000. Deze moet je inderdaad bij loshalen vernieuwen en op het juiste moment vastzetten en daarna nog in 2 fases een aantal graden verder draaien.
Heb mijn auto pas zo laten keuren, en heb het gevraagd of dit nou mocht. In principe moest het gewoon kunnen, omdat het wit licht is. Het zit gewoon op mijn stadslicht geschakeld, dus brandt altijd als ik mijn lichten aan heb.
Maargoed, ben ook nog nooit aangehouden, dus weet ook niet precies hoe die lui erover denken..
Kun je er ook niet bij als je dashboard kastje er uit is? Dat zijn maar 6 schroeven, en minder werk denk ik??
Heb alles pas weer opnieuw losgehaald, maar bleek er niet zo uit te zien zoals jij beschrijft.
Maar had m’n auto die dag nodig dus heb ik het maar in elkaar gezet zodat ik er later nog eens naar kon kijken. Ik rij daarna de baan bij ons af en trap op mijn rem waarna het lampje uitgaat. Sindsdien werkt mij ABS weer gewoon naar behoren.Nu ben ik allang blij dat het werkt, maar ben toch weleens nieuwschierig waarom dat eerst niet gebeurde, want ik heb mijn auto toen nog getest op 2 bokjes, zonder de voorwielen dan.
Hier foto’s van hoe het wel zit. Hierbij zit die ABS ring dan toch in het wiellager?
Deze ring zit op het gedeelte met de spiebanen die in je wiellager zitten dan?
Sensor zit midden in het wiellager? Samen met die ABS ring dan neem ik aan
Maar iedere ochtend als ik de auto start doet hij het, en pas na verloop van tijd stopt hij?
Of is dit juist het geval met kapotte koolborstels?
Heb me gister lekker vermaakt op een leeg parkeerterrein, lekker met de handrem spelen:wors Zal binnenkort nog eens een foto plaatsen als ik hem op mn pc krijg;)
origineel gepost door Mike16v
Nwe aanwinst..zo was hij een week geleden
En zo ziet hij er nu een week later uit
goed geslaagd al zeg ik t zelf :angel
Kan iemand mij vertellen welk merk/type velg dit is?:wub
4 december 2010 om 20:11 In reactie op: Wil iemand mis uitleg geven how to do insigna sproeiers plaa #17769671Ja ruitenwissers er af. Plastic kapjes bij het draaipunt even loswippen, en dan met sleutel/dop 17 dacht ik losmaken. Dan kan je ze er zo afhalen. Kan een beetje vastzitten maar met een beetje kruipolie komt het zaakje wel los.
4 december 2010 om 18:50 In reactie op: Wil iemand mis uitleg geven how to do insigna sproeiers plaa #17769669http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=121198&page=1#pid1603016
Staat wel een beetje uitleg in. Heb het zelf ook gedaan, is binnen 10 minuutjes gepiept.
Succes!
Peil vandaag bekeken, is dus te laag zoals ik al dacht.
Nu dus de vraag; kan ik hier een willekeurig merk olie bijgooien? Ik weet namelijk niet wat er nu in zit.
Via de site van Kroon raden ze SPECIAL HYDRAULIC FLUID SP 3013 aan. Nog andere aanraders?
Heb toen ook gekeken. 2ehands motor + ventilator en deel van kap kostte op eBay duitsland zo’n 50 euro. Wel goed opletten dat je het juiste type voor de juiste auto hebt, zitten namelijk kleine verschillen in. Denk dat dat de makkelijkste oplossing is als je toch spullen wilt vervangen.
Heb dit toevallig een week of twee verholpen. Astra G 1.6 16V.
Had al een tijd dat hij het soms wel en niet deed, maakte niet uit in welke schakelaarstand. Rommelen of wiebelen hielp niks. En soms ging hij spontaan weer draaien.
Bij mij bleek 1 stekkertje niet over het andere stekkertje ” geschoven”, maar er tegenaan te hangen/liggen
Dus het zou bij jou misschien ook dit probleem kunnen zijn.Dashboardkastje loshalen (6 torx schroeven dacht ik) Dan heb je de aanjager voor je neus. Dan gaan er 2 snoeren(Rood & Zwart) vanaf je motor naar boven in een wit stekkerblok. Daarin zat 1 stekkertje los bij mij.
En anders zou het evt. een ander contactpunt kunnen zijn, of iets heel anders, maar ik had hetzelfde probleem, en kon het zo oplossen.
Succes!
Vandaag alles vernieuwd, dus de nieuwe riem ligt er nu op, ik had een handleiding van Kluwer, die ik helemaal gevolgd heb.
Nu heb ik dus mijn spanrol op “NEW” gezet zoals het hoort. Daarna m’n krukas wel 5 keer omgewenteld. Nu vond ik het rare eraan dat het wijzertje van de spanrol steeds heen-en weer beweegt. Na die 5 omwentelingen stonden alle merktekens nog precies goed.
Mijn vraag dus, hoort het zo dat het wijzertje steeds heen- en weer wiebelt?
G zijn 2 looprollen neem ik aan, die vervang je zonder andere bijkomende zaken.(?)
WP is waterpomp, wat is daar bijzonder aan, die moet alleen recht in lijn met het markeringsteken staan?
Dan is T de spanrol. Wat moet daarmee gebeuren, zo vernieuwen en ben ik dan klaar, of de krukas 2 omwentelingen laten maken meen ik gelezen te hebben?
Bedankt,
Remi -
AuteurBerichten