devil eyes verboden

Forumindex Forums Modellen Astra devil eyes verboden

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234072
    red-bull
      Lid sinds:
      30 June 2004

      hallo,

      is dit eindelijk het einde voor die devil eyes??

      ALKMAAR – De politie Noord-Holland Noord kondigt extra controles aan op verlichting van auto’s en vrachtwagens. Volgens het korps is een soort wildgroei in verlichting ontstaan. De verlichting van veel vrachtwagens lijkt daardoor meer op een kermisattractie dan op de standaardverlichting zoals deze volgens de regels zou moeten zijn.

      “Ook bij personenauto’s zien we regelmatig meer lichten branden dan nodig of toegestaan is. Tijd voor extra controles dus”, aldus de politie.

      Automobilisten en chauffeurs worden geadviseerd de verlichting van hun wagen in orde te maken. Bijzondere aandacht voor de nieuwe dagrijlichten in de vorm van een serie ledlampjes. Deze dagrijlichten worden op een aantal nieuwe auto’s standaard gemonteerd, maar zijn ook los te koop. Deze lichten horen zo te zijn geschakeld, dat ze uit gaan of gedimd worden als de normale (dim)verlichting wordt ingeschakeld. De dagrijlichten mogen dus niet tegelijk met de normale (dim)verlichting kunnen branden of de dagrijlichten moeten automatisch gedimd worden.

      mvrg Rob

      #17833882
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        als er een tuv of zo op zit is er na mijn idee niks illegaals aan, en als ie er mee door de keuring is gekomen denk ik ook niet dat ze er veel aan kunnen doen.
        ik ben zelf opgegroeit tussen vrachtwagen chauffeurs, ik vind dat ze daar niet zo moeilijk over moeten doen, heb namelijk nog nergens gelezen dat er een ongeluk is gebeurd door dat de automobilist was afgeleid door een vrachtwagen met veel lampjes en zo, het gaat toch om zien en gezien worden?? nou reken er op dat je die vrachtwagen wel ziet ;)

        #17833883
        CarloAstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 December 2006

          Dagrijlicht heeft een eigen goedkeurings code, welke VERPLICHT op de lamp aanwezig moet zijn.

          Willem

          #17833884
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            en of ze je kunnen bekeuren. zelf als je stadslichtje led is (blauw verlicht dan meestal) mag al niet meer.
            afgelopen weekend in wegmisbruikes op de tv.

            koos zei: alles wat niet orgineel is een de verlichting, mag er niet opzitten, geen led verlichting, blauw licht mag dus niet, geel/wit licht wel. ook geen led strips, knipperende lampjes,
            xenon mag weer wel.

            #17833885
            Remi91
              Lid sinds:
              6 June 2010

              Heb mijn auto pas zo laten keuren, en heb het gevraagd of dit nou mocht. In principe moest het gewoon kunnen, omdat het wit licht is. Het zit gewoon op mijn stadslicht geschakeld, dus brandt altijd als ik mijn lichten aan heb.

              Maargoed, ben ook nog nooit aangehouden, dus weet ook niet precies hoe die lui erover denken..

              #17833886
              TheGeneral
                Lid sinds:
                21 February 2010

                [rquote=1889542&tid=144391&author=soepkiepe]als er een tuv of zo op zit is er na mijn idee niks illegaals aan, en als ie er mee door de keuring is gekomen denk ik ook niet dat ze er veel aan kunnen doen.
                ik ben zelf opgegroeit tussen vrachtwagen chauffeurs, ik vind dat ze daar niet zo moeilijk over moeten doen, heb namelijk nog nergens gelezen dat er een ongeluk is gebeurd door dat de automobilist was afgeleid door een vrachtwagen met veel lampjes en zo, het gaat toch om zien en gezien worden?? nou reken er op dat je die vrachtwagen wel ziet ;)[/rquote]

                Alleen jammer dat de APK regels net anders zijn dan de Regels die de politie hanteert.

                Ik denk zelf dat ze weer geld nodig hebben. Laat ze maar letten op die knuppels die nooit hun richtingwijzers gebruiken en dat soort dingen.

                #17833887
                0Rudy0
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2005

                  idd keuren heeft weer een andere wet dan wat de blauwe petten hanteren..zijn gewoon zeurpieten..k was ook aangehouden..voordat k xenon in me devileyes had..mocht nie zeiden ze maar konden ze niet aantonen(5maanden geleden) en pas werd k aangehouden voor controle(heb inmiddels xenon) en zeiden er nix over..(wel zelfde agent trouwens)
                  dus ligt er volgens mij ook veel aan wat de humeur van de agent is…

                  k zie wel als k n boete krijg als ze het kunne aantonen….dan oude lampe montere laten zien en vervolgens weer de devil eyes der in or..
                  k las in de krant trouwens wel dat de zeeuwse agenten teweinig schrijven dus zal het wel zien van t jaar..

                  gr.

                  #17833888
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    die lampjes die je in je bumper heb mogen dus niet.
                    is niet orgineel, hoort er niet op thuis. zo omschrijfen ze dat dan.

                    #17833889
                    opelvssn
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      [rquote=1889854&tid=144391&author=TheGeneral][rquote=1889542&tid=144391&author=soepkiepe]als er een tuv of zo op zit is er na mijn idee niks illegaals aan, en als ie er mee door de keuring is gekomen denk ik ook niet dat ze er veel aan kunnen doen.
                      ik ben zelf opgegroeit tussen vrachtwagen chauffeurs, ik vind dat ze daar niet zo moeilijk over moeten doen, heb namelijk nog nergens gelezen dat er een ongeluk is gebeurd door dat de automobilist was afgeleid door een vrachtwagen met veel lampjes en zo, het gaat toch om zien en gezien worden?? nou reken er op dat je die vrachtwagen wel ziet ;)[/rquote]

                      Alleen jammer dat de APK regels net anders zijn dan de Regels die de politie hanteert.

                      Ik denk zelf dat ze weer geld nodig hebben. Laat ze maar letten op die knuppels die nooit hun richtingwijzers gebruiken en dat soort dingen.[/rquote]

                      in het geval van vrachtwagens zitten die blauwnekken op 1 lijn met apk, extra verlichting op een vrachtwagen is namelijk ook niet toegestaan, alleen als het geschakeld is doen ze er niet moeilijk over.

                      #17833890
                      Oenatje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        [rquote=1889542&tid=144391&author=soepkiepe]als er een tuv of zo op zit is er na mijn idee niks illegaals aan, en als ie er mee door de keuring is gekomen denk ik ook niet dat ze er veel aan kunnen doen.
                        ik ben zelf opgegroeit tussen vrachtwagen chauffeurs, ik vind dat ze daar niet zo moeilijk over moeten doen, heb namelijk nog nergens gelezen dat er een ongeluk is gebeurd door dat de automobilist was afgeleid door een vrachtwagen met veel lampjes en zo, het gaat toch om zien en gezien worden?? nou reken er op dat je die vrachtwagen wel ziet ;)[/rquote]

                        als er tuv op zit wil nog niet zeggen dat je het mag gebruiken.

                        en daarbij sluit de apk soms niet op de regels van de cops aan

                        #17833891
                        vincent23
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 February 2005

                          ok voor alle duidelijkheid:

                          Dagrijlicht:
                          Dit mag, maar dagrijlicht mag alleen gevoerd worden als er geen andere verlichting aan is.
                          Nu zal er over het algemeen niet veel voor bekeurd worden (70,- euro) omdat oa Audi en Mercedes dit niet goed hebben doorgevoerd (dus dimlicht en dagrijlichten samen).

                          Verders geld voor ieder voertuig wat er op hoort te zitten moet werken en alles wat extra is dat mag niet…
                          Dus ook die kerstbomen op de vrachtwagens en sommige tuppeware auto’s…

                          gr vinc

                          #17833892
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            [rquote=1890346&tid=144391&author=vincent23]ok voor alle duidelijkheid:

                            Dagrijlicht:
                            Dit mag, maar dagrijlicht mag alleen gevoerd worden als er geen andere verlichting aan is.
                            Nu zal er over het algemeen niet veel voor bekeurd worden (70,- euro) omdat oa Audi en Mercedes dit niet goed hebben doorgevoerd (dus dimlicht en dagrijlichten samen).

                            Verders geld voor ieder voertuig wat er op hoort te zitten moet werken en alles wat extra is dat mag niet…
                            Dus ook die kerstbomen op de vrachtwagens en sommige tuppeware auto’s…

                            gr vinc[/rquote]

                            Audi en Mercedes hebben dit prima voor elkaar.

                            De Dagrijlichten Dimmen bij inschakelen van de gewone verlichting, en fungeren dan als stadslichten.

                            Dus kan zeker wel op bekeurd worden, en ik weet er al zat die ervoor bekeurd zijn!!!

                            willem

                            #17833893
                            vincent23
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 February 2005

                              Wim,

                              er KAN zeker op bekeurd worden, in de praktijk zal dit best meevallen (uitzondering daar gelaten he)

                              en trouwens stadslichten mag je zowiezo niet voeren….

                              gr vinc

                              #17833894
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                [rquote=1890603&tid=144391&author=vincent23]Wim,

                                er KAN zeker op bekeurd worden, in de praktijk zal dit best meevallen (uitzondering daar gelaten he)

                                en trouwens stadslichten mag je zowiezo niet voeren….

                                gr vinc[/rquote]

                                Stadslichten branden OOK wanneer dimlicht is ingeschakeld.

                                pak bijvoorbeeld opel, daar staan ALTIJD de stadslichten DIRECT in verbinding met de Achterlichten.

                                en dat is gewoon toegestaan.

                                kijk bijvoorbeeld maar eens naar oude jappen met de stadslampen in de bumper, die branden ook altijd als dimlicht is ingeschakeld.

                                of nieuwere auto’s met los stadslicht lampje in de koplampunit of onderin de bumper.

                                kijk maar eens naar de opel Astra-J en Insignia, die doen PRECIES hetzelfde als audi en Mercedes-Benz, gebruiken Dagrijlicht als Stadslicht doormiddel van dimmen bij inschakelen van de verlichting.

                                dus stadslichten mogen zeker wel, in combinatie met Dim Mist of grootlicht, mogen alleen niet alleen brandn tijdens rijden.

                                je mag ze wel gebruiken als parkeerlicht.

                                en er word meer op gecontroleerd als menigeen denkt, zeker als ze in combinatie met dimlicht vrij fel branden.

                                en er word ook op gecontroleerd als deze gevoerd worden op auto’s waar het standaard niet op zit, op de goedkeuring.

                                Willem

                                #17833895
                                lambo452
                                  Lid sinds:
                                  7 May 2008

                                  ik heb gewerkt bij pon (importeur van audi skoda vw seat) en ik kan je vertellen. als je de gewone verlichting aandoet van een audi dat de ledlijn(devil eyes) net zo fel blijven branden..

                                  bij somige modellen worden er een aantal gedimt als je knipper aanzet. maar blijven over t algemeen vrij fel branden..

                                  #17833896
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    We hebben zelf audi’s op de zaak, zowel A4’s als A6en.

                                    Bij bijde dimt het bij inschakelen van de verlichting, ben vanmorgen eens gaan kijken namelijk….

                                    Bij inschakelen verlichting branden deze led lijnen net zo fel als dat je zonder verlichting de richting aanwijzer inschakeld.

                                    willem

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.