Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Persoonlijk vind ik de velgen helemaal niks, zeker niet omdat de remschijven heel erg klein ogen met zulke open velgen.
Maar ieder zijn ding. Veel plezier met de GTC, misschien zie ik hem nog wel eens rijden. ;)
Voel je verschil als je 98 tankt tegenover 95?
Ik weet 99% zeker dat je niks zal merken, ronduit nutteloos om daar 98 in te gooien.
18′ minimaal i.v.m. de remschijven aan de voorzijde.
Ik heb zelf een Astra J OPC gehad in de Power Red voor 2.5 jaar. Ik merkte daar niks van een eventueel verkleurend rood.
Hij werd wel elk jaar van top tot teen gepolijst. Rood is een kleur dat je bij moet houden, als je dat doet of laat doen dan blijft het de prachtige intense kleur die het is. :thumbup
Je bedoel de H OPC?
De J OPC is er pas vanaf 2012. Of wil je het blok uit de J OPC in de H OPC lepelen?
@DeMeistah wrote:
Ik zit ze elke dag te vergelijken en wacht eigenlijk op een mooie blauwe die bij een dealer te koop staat, ivm inruil en garantie. De jouwe was me opgevallen als een heel mooi alternatief als er echt geen blauwe komt. Hij ziet er zoals je zelf zegt nog super uit en met de garantie zit het dan ook goed. Probleem is voor mij de inruil
Een olie slurper zou ik lekker links laten staan hoor. ;)
Mijn OPC verbruikte geen druppel! Van beurt tot beurt, hij zakte op de peilstok geen millimeter. En zo hoort het, olieslurpers gaan altijd problemen krijgen.
UT is niks meer dan een universele tuner, ze flashen nagenoeg elke auto op de markt en hebben bij lange na niet zoveel verstand van Opels als bijvoorbeeld de EDS / Klaasen / Dbilias specialisten. Hoeft verder niet veel mis mee te zijn overigens maar ik had zeker een leuk ritje gemaakt richting EDS, zo heel ver is dat nou ook weer niet.
ga je zeker veel plezier aan beleven :thumb mooie kleur ook , is n x wat anders als arden blue
Zal wel moeten, Arden bestaat niet meer. :angel
Zijn tenminste nog goed te betalen daar in België! Hier moet je er 40k voor neerleggen met opties, absurd voor dit segment.
Geniet ervan! :thumbup
18 januari 2016 om 06:26 In reactie op: Vraagje: zwarte watervlekken verwijderen & voorkomen #18307339Het zwarte moet ergens vandaan komen, dat neemt het water blijkbaar mee.
Is het gedeelte waar het water via de deur richting de dorpels afloopt helemaal schoon? Dan zou het in ieder geval niet meer zwart mogen worden.
Snap niet dat het überhaupt nog bestaat dat Waxoyl.
Voor hetzelfde geld laat je een prachtige laatste generatie glascoating aanbrengen wat ten eerste veel beter werkt en ten tweede nog veel langer blijft zitten. ;)
Welkom en gefeliciteerd met de aankoop!
Ik denk dat het wel moet passen, maar als het mogelijk is zou ik ze even snel testen. Een wiel is zo gewisseld, als de verkoper daarmee akkoord gaat!
De J GTC zie je inderdaad maar weinig, en bij dit aantal blijft het, je kunt ze namelijk niet meer bestellen hier in Nederland sinds dit jaar!
Alleen nog de OPC variant, niet meer de reguliere GTC!
10 januari 2016 om 10:46 In reactie op: Boete bedragen 2016 ….wees voorzichtig….. kost veel #18307397Het bellen, whatsappen of wat dan ook op de telefoon achter het stuur mogen ze van mij belonen met het innemen van het mobiel + de dikke boete.
Dat is echt iets van de laatste jaren en je ziet het enorm veel. Ik heb in de 10 jaar tijd maar 1x een boete gehad *klopt af*
Dat gaat, denk ik, niet lukken!
Ik zou je niet af laten schrikken door alle verhalen op fora. Daar komen 9 v/d 10 mensen naartoe als ze problemen hebben en dan lijkt het al gauw dat ze geteisterd worden door problemen terwijl er veel meer auto’s rondrijden zonder problemen. Dat heb je met elk merk en model wel als je gaat zoeken.
Ik kan alleen over de remmen iets kwijt. Er zijn gevallen waarbij de schijven krom trekken op de Astra J OPC/VXR’s. Remmen zijn hiervan hetzelfde op de Insignia OPC. Ja, dat is een flinke kostenpost om weer originele Brembo schijven erop te zetten. Alhoewel de aantallen best laag zijn die hiermee problemen hebben.
Het is inderdaad erg jammer dat Opel nog steeds geen goede versnellingsbak heeft weten te ritselen. De M32 bak is ook een exemplaar wat voor veel problemen zorgt in de Corsa OPC’s en de Astra H’s.
Mijn J OPC staat te koop overigens, voor mij is het tijd voor wat nieuws. :)
Ik heb zelf ook een J OPC van 2012, hier geen problemen met de versnellingsbak.
Wel weet ik dat er heel veel mensen soort gelijke problemen hebben als jou met de J OPC / VXR. In Engeland is het klacht nummer 1 op de fora. Het komt helaas vaak voor dat de F40 bakken al vroegtijdig stuk gaan.
Iets anders dan laten repareren (weer) kun je hier niet aan doen. Een prijzige reparatie overigens.
1 tip: Die F40 bak is erg fragiel, mocht je hem laten repareren adviseer ik je af om vanaf stilstand vol op het gas te gaan in zijn 1e versnelling. Daar kan deze bak gewoon niet tegen, hoe stom dat ook klinkt. Op mijne staat nu 43.XXX km en werkt nog prima, maar vanuit stilstand geef ik hem dan ook nooit op zijn donder. :thumbup
Klinkt als een redelijke normale afwijking voor de Astra J. Mijn J OPC wijkt ook zoiets af, ongeveer 10%.
ET waarde J is 39, ET waarde K is 41. Zover ik weet is de steek op beide auto’s gelijk, 5X105.
Als Opel Nederland een cursus geeft over de K en ze zeggen iets anders, erg slecht als dat niet zo blijkt te zijn. :hmmz
11 september 2015 om 10:18 In reactie op: slecht tot niet in ze versnelling te krijgen (warme motor) #18295095Klinkt als een bekend probleem, waarschijnlijk je synchro(s) versleten / defect.
Is idd niet uit te zetten/programmeren helaas. Het 1e wat ik doe als ik mijn J OPC start is op de ECO knop drukken. Helaas zul je dat dus elke keer moeten doen.
@turbosix wrote:
haha, zelfs met een katvervanger na de turbo red EDS de waardes van racechip niet eens.
Maar echt een prachtige wagen Sander!!! en idd DE kleur voor een OPC!
Ik bedoel maar, voor mijn auto bijvoorbeeld:
Beetje J OPC kenner weet dat bij 300pk het chippen ophoudt i.v.m. de temperatuur bij de 1e katalysator. Als die eruit is kun je tot +- 325 gaan. Dan moet de intercooler en de inlaat aangepakt worden wat maximaal een vermogen van 350pk oplevert, dat is de max van de turbo. Racechip zou er met alleen een chip wel even 350+ pk uithalen, waar gerenommeerde tuners die alleen maar met dit merk bezig zijn, al tientallen jaren, het niet zou lukken? Gegarandeerd dat je 1e katalysator binnen notime smelt of je de turbo opblaast.
Mik die racechip weg, probeer hem te slijten aan iemand eventueel. Mocht je hem graag standaard willen kunnen maken, neem dan een IPF systeem van EDS, dan heb je in ieder geval veilige, goede software!
Ik wilde eigenlijk een heel verhaal typen over racechip maar laat ik het kort houden. Google eens, ontiegelijk onbetrouwbare meuk is het, netzoals powerboxen voor diesels is een racechip een apparaat dat je ECU ,,fopt” op meerdere parameters. Gevaarlijk spul.
Als je turbo binnenkort overlijdt, racechip is niet thuis voor commentaar, en ga niet bij Opel aankloppen dat je turbo ,,zomaar” kapot is gegaan.
Gefeliciteerd met de nieuwe bak! Ze rijden heerlijk! :jerry
Bereid je maar voor op een hoop reacties op de wagen! king:
De Astra K is wel een goede stap in de goede richting voor Opel. Met de meer high end features die de Astra K met zich meebrengt, het lichtere gewicht, is het eindelijk een concurrent in zijn klasse!
Wat ik wel jammer vind is het bericht van Opel dat een nieuw 3 deurs model, de GTC dus, misschien niet meer gaat komen. Waar andere merken ook al de 3 deuren uit hun gamma schrappen is Opel dat dus ook van plan. Zelfs een OPC model is nog erg onzeker en als die al komt wordt dat sinds eerst van een Astra 5 deurs!
-
AuteurBerichten