Velgen astra j gtc

Forumindex Forums Modellen Astra Velgen astra j gtc

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274832
    spruitlaat
      Lid sinds:
      12 January 2016

      Hoi allemaal,

      Ik ben rene en ben sinds december de trotse eigenaar van een Astra GTC uit 2012. Ik lees ook al een tijdje mee op dit forum, maar had me eigenlijk nooit ingeschreven, tot 10 min geleden :D
      Net als bij iedere nieuwe auto zijn er natuurlijk altijd een berg vragen, de meeste zijn te vinden op het www, maar eentje kom ik maar niet uit. Ik wil namelijk een setje winterbanden voor de auto gaan aanschaffen en ik heb een setje velgen op het oog, maar vraag me af of deze eronder passen.

      Het zijn velgen afkomstig van een Opel Antara

      19inch
      8j
      Et45
      5×115

      Ik weet dat 19 inch met de bijbehorende breedte niet ideaal is voor winterbanden, maar het oog wil nou eenmaal ook wat :D

      Kan iemand mij vertellen of deze velgen qua Et waarde moeten passen?

      Thnx alvast

      #18306951
      Engee
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 November 2007

        Welkom en gefeliciteerd met de GTC, foto’s doen het hier altijd goed ;)

        De steek van een J GTC is altijd 5×115. Dus wat dat betreft past het :thumb

        Origineel is volgens mij de et 38 en er wordt aangeraden om + of – 5 aan te houden. Maar persoonlijk zou ik me voor winterbanden daar niet heel erg druk om maken. Of het daadwerkelijk past met de schokdempers durf ik niet te zeggen, dat wordt echt passen.

        #18306952
        spruitlaat
          Lid sinds:
          12 January 2016

          O ja….en nog even een foto natuurlijk van toen de Astra nog bij de garage stond:

          #18306953
          Govert
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 July 2004

            Mooi GTC! :thumb :thumb Daar mag je trots op zijn! Een 1.6?
            Ik heb die van mij sinds augustus en ben er nog steeds erg blij mee!
            Blijft een mooi model en je ziet ze best weinig rijden!

            Winterbanden heb ik ook nog niet. Maar ga er ook niet meer naar zoeken….

            #18306954
            RemcoV
              Lid sinds:
              15 July 2006

              Welkom en gefeliciteerd met de aankoop!

              Ik denk dat het wel moet passen, maar als het mogelijk is zou ik ze even snel testen. Een wiel is zo gewisseld, als de verkoper daarmee akkoord gaat!

              De J GTC zie je inderdaad maar weinig, en bij dit aantal blijft het, je kunt ze namelijk niet meer bestellen hier in Nederland sinds dit jaar!

              Alleen nog de OPC variant, niet meer de reguliere GTC!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.