Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Probleem is inmiddels opgelost, ik zag op marktplaats een complete voorpijp voor de commodore voor 40 euries, redelijk dicht bij mij in de buurt. Dus die opgehaald en nu zit ie eronder. Dankjewel allemaal voor de reacties.
Ik heb mijn pijp even opgemeten, maar die heeft een diameter van 45 mm, dus deze zijn helaas te groot. Had hem ook gelijk gemaild toen ik het zag maar dat is dus niet meer nodig helaas.
Oke, dus dan zijn de ringen makkelijk te verkrijgen, alleen de flens loopt het dan over. Morgen maar even bellen met Romijn, heb helaas nog geen reactie terug gehad.
Goeie tip om Romijn te mailen! Had ik zelf nog niet aan gedacht, net een mail verstuurd, hopen dat hij hem heeft liggen want voor december wil ik toch wel gaan rijden. ( en moet nog wat andere dingen knutselen :) )
Oke, ja die ring bij opel classic parts had ik ook gevonden uiteindelijk, alleen is het mij een beetje onduidelijk of de flens hier nu ook bij zit waarmee je hem dus kunt vastbouten. Ik had al een mail naar die gasten verstuurd maar blijkbaar zijn ze daar niet zo snel met reageren helaas. Want alleen aan de ring heb ik nog niet genoeg natuurlijk.
Oke, zou je enig idee hebben waar die flens misschien nog te krijgen is? Want anders heb ik ook nog niks aan de pakking ghehe. Ik zit te verzinnen, mocht ik nou echt geen flens kunnen vinden dan las ik de pijp wel gewoon vast op het spruitstuk, dan is het helaas niet anders.
Ah oké dan moet ik daar denk ik maar eens even de automaterialenaam handel Voor bellen, misschier dat die het hebben liggen.
Update:
Thermostaat huis en waterpomp zitten er inmiddels op, nu ben ik alleen tegen een paar problemen opgelopen. Er zit een stekkeraansluiting op het gasklephuis, alleen op de kabelboom die ik erbij heb gekregen zit geen passende stekker :(. De ontsteking die erbij zat is onder de verdelerkap leeg, dus deze zal weinig gaan ontsteken. En ook heb ik nog bougiekabeltjes nodig.
Hier heb ik net een mail voor verstuurd naar degene van wie ik hem gekocht heb, dus dit even afwachten.Alvast wat verder vooruit gedacht, volgens mij is de drukgroep en koppeling van deze motor ook iets anders dan van de 1.7 en 1.9 (of zit ik hier fout). Daar zal ik dan dus ook nog even naar op zoek moeten, want hier zit namelijk een koppelomvormertje op voor een automaatbak.
Ja als het kan heel graag. Lijkt me leuk om te zien hoe het eindresultaat moet worden :).
Ik ben ondertussen even bezig geweest met de motorblokken. De 2.5 ben ik aan het zoeken geweest waardoor hij niet ronddraait. Toen ben ik erachter gekomen dat de ketting veels te slap hing, dus dit is natuurlijk al geen goed teken. Na het blok opengehaald te hebben was wel duidelijk dat het blokje overleden is, stukjes uit de zuiger e.d.
Afgelopen weekend heb ik de 2.8 vanbuiten helemaal schoongeborsteld, en daar is hij toch aardig van opgeknapt:
Ik ben hem nu helemaal aan het opbouwen, in- en uitlaatspruitstuk zitten er weer op, net zoals de dynamo, startmotor en de injectoren.
Morgen ga ik het thermostaathuis en de koelpomp monteren, en zo wordt het toch een net motorblokje. Aan de Rekord zelf heb ik nog weinig gedaan, het valt me toch tegen om de voorkant helemaal netjes te maken voor het nieuwe voorfront. Nog even kijken hoe ik dit ga aanpakken.Ik heb heel dat topic even door zitten lezen (leuke auto’s trouwens) maar hier staat verder niks over het motorblok wat er in ligt.
Het motorblok heb ik ondertussen opgehaald, en er nog een 2.5 6 cilinder bijgekregen, deze stond hem in de weg. Hij wil een stukje ronddraaien, maar blijft dan hangen, dus ik zit te denken aan een klep die blijft hangen.
Oke, en aan wat voor verbruik moet ik dan denken? Nu ga ik er denk ik toch LPG inbouwen, dit zit ook in de Rekord die ik nu al rij, en die lage prijs elke keer bij de pomp bevalt mij toch wel.
Stuurbekrachtiging heb ik eens een heel setje te koop voor zien staan, maar opzich mis ik dit niet echt. Ik ben er denk ik al aardig aan gewend geraakt dat stuur niet zomaar uit zichzelf beweegt haha
Oke. Hij is al niet helemaal origineel meer, heb ipv een 4-bak al 5 versnellingen erin zitten. En die 2.2 en 2.4 motoren, uit welke auto’s komen die?
dankjewel, de foto is inmiddels geplaatst :D
-
AuteurBerichten