Rekord D Project

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263678
    remcoprooij
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 June 2012

      Ik rij al een aardige tijd in een Rekord D Sedan uit 1977, nu heb ik er vorige week nog 1tje bijgekocht uit 1973, ivm de nieuwe belasting regels. De planning is nu om deze weer helemaal hard te maken en het voorfront over te lassen. En dan vervolgens alles over te bouwen uit mijn huidige Opeltje.

      In de Rekord uit ’73 ligt origineel een 1700S motor, hier ga ik morgenavond een ander blokkie voor kopen, een 2.8 6 Cilinder injectie uit de Commodore B :D . Dit zal nog even werk zijn om hem mooi passend te krijgen, maargoed, ik heb nog een andere dagelijkse auto dus dat is geen probleem.

      #18211223
      kywieman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 February 2009

        Mooi project.

        Hou er wel rekening mee dat een 2.8 met D-jetronic (wat origineel bij een Commodore B geleverd werd) bijzonder veel verbruikt.
        Dit motorblok is dan wel eens waar sneller dan een 3.0E uit een Senator/Monza A maar dat komt door het hoge brandstof verbruik.

        En als je toch bezig bent probeer dan ook stuurbekrachtiging te plaatsen.
        Naar horen zeggen moet het schutbord dan overgelast worden van een auto met stuurbekrachtiging.

        #18211224
        remcoprooij
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 June 2012

          Oke, en aan wat voor verbruik moet ik dan denken? Nu ga ik er denk ik toch LPG inbouwen, dit zit ook in de Rekord die ik nu al rij, en die lage prijs elke keer bij de pomp bevalt mij toch wel.

          Stuurbekrachtiging heb ik eens een heel setje te koop voor zien staan, maar opzich mis ik dit niet echt. Ik ben er denk ik al aardig aan gewend geraakt dat stuur niet zomaar uit zichzelf beweegt haha

          #18211225
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Heb al eens een d rekord station omgeboud naar
            2.8 was geen injectie maar verder is het het zelfde kunstje

            Ik had ook de assen meegepakt incl de stuurbekrachtiging
            Heel het schutbord hoef je niet om te lassen
            Enkel een kleine aanpassing

            Heb wel foto,s van dat project hier op t forum staan

            Volgens mij zoeken op “mijn tussendoor project”

            ;)

            #18211226
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970
              #18211227
              remcoprooij
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 June 2012

                Ik heb heel dat topic even door zitten lezen (leuke auto’s trouwens) maar hier staat verder niks over het motorblok wat er in ligt.

                Het motorblok heb ik ondertussen opgehaald, en er nog een 2.5 6 cilinder bijgekregen, deze stond hem in de weg. Hij wil een stukje ronddraaien, maar blijft dan hangen, dus ik zit te denken aan een klep die blijft hangen.

                #18211228
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  heb t ff gechekt en inderdaad

                  je hebt gelijk was n ouder topic voor de forum crash…….
                  heb dat niet meer terug gezet

                  wil wel eens zoeken voor je naar die foto,s..

                  #18211229
                  remcoprooij
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 June 2012

                    Ja als het kan heel graag. Lijkt me leuk om te zien hoe het eindresultaat moet worden :).

                    Ik ben ondertussen even bezig geweest met de motorblokken. De 2.5 ben ik aan het zoeken geweest waardoor hij niet ronddraait. Toen ben ik erachter gekomen dat de ketting veels te slap hing, dus dit is natuurlijk al geen goed teken. Na het blok opengehaald te hebben was wel duidelijk dat het blokje overleden is, stukjes uit de zuiger e.d.

                    Afgelopen weekend heb ik de 2.8 vanbuiten helemaal schoongeborsteld, en daar is hij toch aardig van opgeknapt:

                    Ik ben hem nu helemaal aan het opbouwen, in- en uitlaatspruitstuk zitten er weer op, net zoals de dynamo, startmotor en de injectoren.
                    Morgen ga ik het thermostaathuis en de koelpomp monteren, en zo wordt het toch een net motorblokje. Aan de Rekord zelf heb ik nog weinig gedaan, het valt me toch tegen om de voorkant helemaal netjes te maken voor het nieuwe voorfront. Nog even kijken hoe ik dit ga aanpakken.

                    #18211230
                    remcoprooij
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 June 2012

                      Update:

                      Thermostaat huis en waterpomp zitten er inmiddels op, nu ben ik alleen tegen een paar problemen opgelopen. Er zit een stekkeraansluiting op het gasklephuis, alleen op de kabelboom die ik erbij heb gekregen zit geen passende stekker :(. De ontsteking die erbij zat is onder de verdelerkap leeg, dus deze zal weinig gaan ontsteken. En ook heb ik nog bougiekabeltjes nodig.
                      Hier heb ik net een mail voor verstuurd naar degene van wie ik hem gekocht heb, dus dit even afwachten.

                      Alvast wat verder vooruit gedacht, volgens mij is de drukgroep en koppeling van deze motor ook iets anders dan van de 1.7 en 1.9 (of zit ik hier fout). Daar zal ik dan dus ook nog even naar op zoek moeten, want hier zit namelijk een koppelomvormertje op voor een automaatbak.

                      #18211231
                      vpal2000
                        Lid sinds:
                        11 September 2011

                        mooi project, zal het blijven volgen

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.