Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kijk eens als het probleem zich voor doet of de inductierelais nog klikken.
Even de plus draad eraf halen (van Relais) en ertegen aanhouden, dan moet die klikken. Even een paar keer snel achter elkaar doen. Wel met lpg systeem aan! (dus even meten of er 12 v op het relais staat eventueel een paar keer schakelen naar gas …)
Heb het ook gehad was 1 inductie niet goed meer …
Hijs is mooi geworden HAICO :thumbup , nog een filmpie van die ronkende V8 :wub
@bcoupe 1.6Kijk nog een mooie coupe ;) echt een van de mooiste modelen zeker zo in coupe uitvoering
Vandaag ook wat plaatjes geschoten:
Als de bougies bruin zijn loopt de motor dus niet te rijk, maar gewoon goede verbranding mengsel.
Ik zou gewoon de retour eraf gooien zie het nut er niet van in ???Hoe heb je opbrengt van de pomp gemeten? Met alleen startmotor of gewoon met lopende motor ??
Maar de pomp heeft niks te maken met te rijk lopen als de pomp kapot is merk je dat snel genoeg, dan houdt de motor gewoon ontzettend in…
En met die retour gaatie de benzine gewoon rond pompen via retour en niet alleen de helft ….En het verbruik zal rond de 9-10 op 1 moeten liggen met frisse motor.
En de choke werkt ook naar behoren?? (of zit er handchoke op ? )
Maar als ik het goed begrijp doet de motor zonder retour het gewoon goed –> Fel en doortrekken alle versnellingen ??
Normaal zit er geen retour bij een carb motor Bijv 2.0s.
Een mechanische benzinepomp levert voor carb motor! maar een kleine druk iets van 0.3-0.5 bar.
Deze druk is zo klein dat de vlotternaald de toevoer gewoon sluit als de vlotterhuis vol zit.Als ik het zo lees zit het probleem of in de pomp dat deze inderdaad te weinig levert.
Als de motor veel te rijk staat is het eerder de vlotternaald die niet goed afsluit, mss versleten, vuil in de carb??Je zegt dat het verbruik hoog is .. Hoe hoog ???
Hoe zien je bougies eruit ?
Rook uit de uitlaat (zwart)??
[rquote=1875924&tid=143282&author=mr-turbo][rquote=1875918&tid=143282&author=Rekord-Rob][rquote=1875884&tid=143282&author=Christian-tsx]ok, ik heb met een compressiemeter van hella gemeten, en dit is gewoon met bar.
dus dan kan dat wel kloppen inderdaad die 12.5 bar, spul slijt allemaal en dan wordt de compressie ook minder.
[/rquote]Nog even over de compressieverhouding die is dus 9.4:1
Bij een 2400 cm3 motor wil dit dus zeggen:
600 cm3 per cilinder 600/9.4= 64 cm3 verbrandingsruimte(kop)
Als je nu een 2.4 met een 2.0 kop hebt:
2000 cm3 compressieverhouding 9:1 500/9=56 cm3
600/56= 10.7
Met een 2.4 met 2.0s kop krijg je dus een compressieverhouding van ongeveer 10.7:1
10.7 dus[/rquote]
Dat zou redelijk kloppen als de gehele verbrandingsruimte in de kop zou zitten, maar dat is helaas niet het geval..
Je hebt oa te maken met klepuitsparingen, dikte en diameter van de koppakking, dekhoogte en een verdieping in de 2.4 zuigers…oftewel dat gaat niet op….
het compressieverschil met een 2.0kop is veel minder :sleeping
reken maar op ongeveer 10:1 beetje afhankelijk van hoeveel er van de 2.0 kop is gevlakt
[/rquote]Heb je helemaal gelijk in maar om het even makkelijk te houden had ik het even zo aangenomen.
Ik wou alleen even laten zien dat de 12.5 bar dus niet zozeer uit de compressieverhouding komt.
En dat de compressieverhouding uit de verhouding van volumes komt.
:thumbup[rquote=1875884&tid=143282&author=Christian-tsx]ok, ik heb met een compressiemeter van hella gemeten, en dit is gewoon met bar.
dus dan kan dat wel kloppen inderdaad die 12.5 bar, spul slijt allemaal en dan wordt de compressie ook minder.
[/rquote]Nog even over de compressieverhouding die is dus 9.4:1
Bij een 2400 cm3 motor wil dit dus zeggen:
600 cm3 per cilinder 600/9.4= 64 cm3 verbrandingsruimte(kop)
Als je nu een 2.4 met een 2.0 kop hebt:
2000 cm3 compressieverhouding 9:1 500/9=56 cm3
600/56= 10.7
Met een 2.4 met 2.0s kop krijg je dus een compressieverhouding van ongeveer 10.7:1
10.7 dus
[rquote=1875884&tid=143282&author=Christian-tsx]ok, ik heb met een compressiemeter van hella gemeten, en dit is gewoon met bar.
dus dan kan dat wel kloppen inderdaad die 12.5 bar, spul slijt allemaal en dan wordt de compressie ook minder.
[/rquote]Precies alles boven de 10-11 bar is eigenlijk gewoon goed.
12.5 is prima
Die 14 bar is theorie in praktijk heb je te maken met meerdere dingen die voor verliezen zorgen. De grootste is slijtage waardoor de compressie afneemt
[rquote=1875849&tid=143282&author=Christian-tsx]als ik het goed heb is de standaard compressie 9.4.
nu heb ik een 2.0 kop op mijn 2.4 onderblok, wat zou dan ongeveer de compressie moeten zijn?
waarschijnlijk is mijn kop wel gevlakt maar dat weet ik niet zeker.
in ieder geval heb ik de compressie gemeten en dit was gemiddeld 12.5.
betekend dit dat er meer aan het blok gedaan is? bijv. andere zuigers?
ik weet zo langzamerhand ook waar dit blok weg komt, wie hem heeft gebouwd en wat er allemaal aan gedaan is. alleen is dat allemaal nog niet 100% zeker, dus ik ben benieuwd wat jullie van deze hoge compressie vinden…..
[/rquote]De compressie verhouding zegt niet direct wat het aantal bars.
De compressie verhouding zegt alleen maar dat het mengsel in een 9.4 zo een kleinere ruimte wordt geperst.Maar de compressie verhouding is niet evenredig met druk (dus niet compressieverhouding 2x zo groot druk ook 2x zo groot)
Dit gaat met een factor van zoiets van 1.2 dus 9.4^1.2 = 14 bar
Het is dus niet gek als een motor 12.5 bar heeft.
Dit is OP529 als goed is met wat kleurverschil door de jaren heen ??
Staat op marktplaats dus als iemand nog wat nodig heeft :
Is Rio Verde eigenlijk een metallic of parelmoer ??
Heb wel kleur nummer gevonden OP369 en dan staat er : Rio Verde P.2c
Betekent toch Parelmoer 2 componenten ?
[rquote=1859703&tid=141871&author=dqp-sammy]de kleur is rioverde groen, orgineel opel.
de velgen zijn rial c 8 x 15 et 23[/rquote]:thumbup
Heb je misschien nog een foto van de velgen ??[rquote=1859020&tid=141871&author=Deluxe77]Stuur dqp-sammy even een u2u daar is deze auto van.
:D[/rquote]Dacht al dat het van het forum kwam :D
Maar wist het niet meer zeker, bedankt voor de tip :thumbupEven ter verduidelijking als je een 2.0E hebt dan heb je niks aan die contactpunten ntl.
Een 2,0E heeft elektronische ontsteking en dus geen contactpunten.
Hydro stoters hoeven in principe niet gesteld te worden, maar naar mijn idee als je oldtimer hebt weet jij veel wie wat wanneer heeft lopen sleutelen controleren kan geen kwaad.
Als ze geluid maken (de stoters of je wilt gewoon zeker weten dat het goed staat moet je ze gewoon ff stellen
Kijk hier in het CIH voor kleppen stellen zoals Ghanz al zei:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35033origineel gepost door babyblue
Zo de kop is er weer op en nieuwe drijfstang lagers:thumbup maar nu nog goed vastzetten, maar met welk moment?kopbouten?
drijfstangbouten?Ohja eerst de drijfstangbouten vastdraaien voordat je het carter erop zet:swear:swear:swear Ik dacht al ik ben iets vergeten…
Ja ;) en na de drijfstangbouten vastdraaien eerst de carterpan en DAN de OLIE :P
En de koppeling? Een koppeling van een 1.9N lijkt me een beetje te min voor een 2.4 ??
Kijk anders even in het CIH gedeelte staat het duidelijk uitgelegd.
2.4E : http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35036
2.2E: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35032
Ik had zelf ook het 2.4E topic doorgespit en voor me zelf alles op een rijtje gezet zie laatste post daar … :D
origineel gepost door MantasticB1
ow? ik dacht dat de 2.0s net als de 2.0E ook al hydraulische klepstoters had? :hmmzNormaal zitten er in een 2.0s idd hydros, maar kan zo uitgewisseld zijn.
Ik heb bij mijn 2.0s ook vaste stoters erin gezet toen ik de kop wisselden.@ c-dett16v
Maar weet je zeker dat er vaste stoters inzitten??
Als het hydro zijn moet je ze anders afstellen, is een topic hierover ook in cih gedeelte bij de stickys..Maar 0.3 mm moet goed zijn met vaste stoters en anders even op 0.3 mm zetten en met lopende motor heel klein beetje aan en los draaiten per stuk tot hij goed loopt .
28 mei 2010 om 13:16 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310019Mooi topic zeg :thumbup
Ik heb in gedachte om een 2.4 in mijn rekord D te gaan bouwen nu was ik zover (met dnken :P ) :
Huidige setup:
-2.0s LPG met 2.0N kop
-4-bak hand
– (Lpg) carbMijn idee:
Motor:
-2.4 (c24ne) onderblok
-kop met lpg carb van me 2.0s (of 2.4 kop met aangepast spruitstuk)
– 4-bak (ook van 2.0s)Dus eigenlijk “alleen” het onderblok veranderen..
Voor de ombouw had ik dit in gedachte na lezen van dit topic:
-carterpan + peilstok+motorsteunen van 2.0s en omzetten peilstok
– kop met carb 2.0s op onderblok ( of aangepast spruitstuk)
– eventueel voor benzine aansluiting externe pomp lage drukKoppeling
-2.2E of 2.5E (6 pitter) koppeling (vliegwiel+plaat+drukgroep)
– 2.0s koppeling zou ook kunnen , maar is volgens mij toch bijna op en mss toch net te min.Nu de vragen :P
– een 4-bak van bv 3 ltr met koppeling dit past niet zomaar achter de 2.4 en bestaande assen ..toch ?? kwa dikte las ik ?Ik heb het verhaal van de pasbout ook doorgelezen geld dit ook bij een 4-bak zoals hier ??
Als de 2.4 een aut is kan ik dan de naaldlager van me 2.0s overzetten ? zie net post hierboven van wel :agent
Wat zou beter zijn een 2.0N kop (met A nokkenas) voor wat extra compressie .
Of een 2.4 kop met geharde zittingen en grotere kleppen + aanpast spruitstuk ??
En natuurijk belangrijkste vraag klopt het verder, of ben ik wat vergeten ?? ;)
Staat er op MP ook eentje voor 40 euro:
Een Astra op parkeerplaats ? Een 6
origineel gepost door asconahobbyist
nou belden ze weer van het parool,of ik een abonnement op de krant wilde voor een mooi prijsje.
Toen ik zei dat mn moeder al lid was en ik de volgende dag die krant kreeg.
Maar dan leest u oud nieuws meneer!
Toen was mijn antwoord dat het de kat niks uitmaakt waar ie op schijt in de kattebak.
God,wat ging dat mens tekeer!:vertagIk neem aan van het lachen :P
Hier wel iniedergeval :jerry
Ik werd ook steeds gebeld privenummer opnemen niks zeggen … stond ook niks in gesprekslijst.
Wat blijkt nou als ik de volumetoets aan de zijkant ingedrukt houdt dan gaatie nepbellen :S
Gebeurt nu nog wel eens, je schijnt het niet uit te kunnen zetten :S, maar nu weet ik tenminste wat het is :P
origineel gepost door HAICO
mijn A commodore LEEFT:jerryKijk :thumbup
Echt super geluid zo’n V8 ;)
Anders staat er op MP nog 1 (2) voor 30 Euro:
Oke ga ff kijken en beetje proberen schoon te maken anders moet toch maar even af..
-
AuteurBerichten