Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@OpelJeff wrote:
-offtopic
Ik heb zelf een zafira B 2007 dus ook Canbus.
Maar ik weet uit me astra tijd dat mensen met een astra iets meer bezig zijn met hun autos dan zafira rijders :P :Dontopic:
Dus jij zegt dat ik best me stadlampjes kan vervange ( just fore the show )
Maar de rest beter met een mooie halogeen kan doen?ik ben zelf nog ledjes aan het proberen maar die moeten nog binnekomen :( maar als je kleur gelijk wilt houden zou je een xenon setje erin moeten zetten ;)
maar check de plaatjes in dit topic http://www.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?153511-BigDov-s-mk5-LED-guide” onclick=”window.open(this.href);return false; maar is voor de hoeveelheid licht die van deze led lampen af komt ;)
@ferryastrag wrote:
Volgende week zet ik mijn nieuwe interieur in mijn auto met zij airbags inclusief module
Maar die moet geactiveerd worden dus ben ik op zoek naar iemand met een op-com in de provincie Utrecht
Het liefst rond zeist doorn of amersfoort en Utrecht mag ook natuurlijk
Mvg ferryik heb er 1 in hilversum kan je wel uithelpen ?
iemand al een ideetje voor mij ?
@crafter wrote:
Hoi,
tijdje weggeweest sinds mijn Astra cabrio verkocht is maar heb nog steeds een Corsa waarvan ik sinds kort merk dat de temperatuur oploopt in de file en er geen fan aan slaat als hij richting de 100 gr gaat. Valt nu meer op door de hogere temperaturen…
Ik heb de volgende zaken al gecontroleerd:
– Zekering fan is oké
– Thermostaat volgens mij ook, dikke slang en radiateur werd netjes warm boven de 90 gr
– fan werkt, aangesloten op accu en die draaide gewoon
– kachel wordt relatief snel warm binnen
– Genoeg koelvloeistof en is al jaren niet bijgevuld, geen troep in het bolletjeHet gaat om een Corsa B 1.4 8V uit 97
Mijn vermoeden gaat uit naar de thermoschakelaar in de radiateur. Iemand nog andere ideeën waar ik aan kan denken? Ik heb ‘m ook meteen even uitgelezen maar kreeg geen melding. Ik zag wel dat er verschillende type schakelaars zijn, weet iemand welke ik dan moet hebben? Kan hem er anders wel uithalen en meteen weer teug zetten zodat ik weet welke ik nodig heb…
Ik hoor het graag en alvast bedankt!!
Volgens mij mag de temperatuur van de motor boven de 100 uitkomen.. en gaat de fan pas lopen als die te warm word. probeer eens een minuut of 10 ( of langer ) stationair te draaien en kijk of die aanslaat als die tegen het rode aanloopt als die dat niet doen is het wel die schakelaar maar hij mag echt zekerweten vrij hoog oplopen
@rekord man wrote:
ik heb een opel vectra 2.5 6 cilinder en zou graag de storings code`s uit
kunnen lezen nu zijn daar apparaten voor te koop maar welke werkt er op mijn vectra
een vriend van mij heeft een U480 bij autowolf vandaan doet het wel op zijn corsa
maar niet op mijn vectra wie weet wat ik aan moet schaffenik weet niet waar je vandaan komt maar zijn ook zat mensen opt forum die hem graag een x voor je uitlezen ;)
@stefanDTI wrote:
Misschien even vermelden om welk type Opel het gaat ?
aaaah… sorry man dacht dat het met op-com bij elk type opel op dezelfde manier ging chassis (body) en dan je IPC maar daar kan ik alleen maar resten.. maar het gaat om een astra-h heb het bericht ge-edit :)
The Opel Insignia (from Lat. insigne = the emblem/badge) is a large family car engineered and produced by the German automaker Opel. Production of the Insignia began in 2008 as a replacement for the Opel Vectra.[3] Opel launched the vehicle at the 2008 British International Motor Show in London on 23 July as the Vauxhall Insignia, reflecting the Vauxhall brand that is unique to the United Kingdom.
maar hier The Opel Insignia Concept is a luxury car presented by Opel in 2003. The car has a 344 hp (257 kW; 349 PS) 5.7 L GM “Small Block” V8 engine from the Corvette.
het is maar hoe je het bekijkt ;)
alsjeblieft ;)@TvhR wrote:
@Redshock wrote:
@gerben rsv wrote:
thnx voor de tip als ik er niet uit kom met de standaar kabel ga ik het zo proberen. maar moet je niet 4 aansluitingen hebben op die spiegel ? ivm achteruit rijden en dat soort grapjes ?
thnx in iedergeval
Nee, de Astra H is niet geleverd met een spiegel die van Dimstand af gaat bij achteruit rijden. Je hebt daarom maar twee aansluitingen nodig +12 volt en Massa.
Welke complete dakkabel heb je besteld? Daar ben ik wel benieuwd naar..
oke oke dankjewel omdat die connector wel 4pins op de spiegel is maar dat is natuurlijk universeel spiegel die ook gebruikt word op de vec enzo ?
maar kan ik die geschakelde 12v niet gewoon van me interieur verlichting halen in plaats van me REC ? is korter stukje kabel ;) alleen moet ik dan nog weten wat de 12v en de massa pin van de 4 pinnetjes zijn want aan de spiegel kant zie ik alleen grijs , zwart/wit etc.. aan de kabel
ik heb toen in het epc gekeken samen met de opel dealer maar dit was de enige kabel die hij kon bestellen daar vandaan maar ik zal je morgen het nummer vertellen als ik thuis ben ;)@gerben rsv wrote:
1291675
1292430Dit zijn de nummers die ik terug kan vinden van een Vectra-C bij Astra-H kom ik alleen een complete dakkabel tegen en geen losse kabels.
Anders een voorbeeld foto vragen!
aiiii dat zijn aardige prijzen 96 euro nog wat voor een kabeltje ….
die complete dakkabel had ik nou besteld maar kan morgen pas kijken hoe dit zit als ik thuis ben :PAntwoord met een citaat
Ik heb destijds bij het inbouwen van een automatisch dimmende binnenspiegel in mijn GTC de originele aansluiting van de REC gebruikt. Trek een 2 aderig (2x 0,75mm2 is genoeg) kabeltje vanaf je REC over je hemel richting je binnenspiegel en sluit die direct aan op de binnenspiegel.Omdat ik mijn binnenspiegel toch nooit uit de auto haal heb ik de stekker van de spiegel eraf geknipt en de voedingskabel er direct aan gesoldeerd.
Als je wilt weten waar je het in de REC op aan moet sluiten lees dan in het HOWTO gedeelte even de handleiding [HOW-TO] – Astra H – Regensensor en automatisch licht (viewtopic.php?f=126&t=166123). De aansluiting voor de voeding van de regen/lichtsensor is namelijk dezelfde als voor de dimmende binnenspiegel.
Succes!
thnx voor de tip als ik er niet uit kom met de standaar kabel ga ik het zo proberen. maar moet je niet 4 aansluitingen hebben op die spiegel ? ivm achteruit rijden en dat soort grapjes ?
thnx in iedergeval
@gerben rsv wrote:
Wat voor een Astra is het? Coupe Cabrio 3 Drs station
Waar heb je deze info voor nodig?z’n raamband sticker denk of zonnewering tinting ofzo ? meer kan ik me niet voorstellen wat je kan met raambreedte
18 april 2013 om 19:04 In reactie op: elektrische ramen werken niet meer (probleem opgelost) #18127999hmmmm check je contactjes onder op de schakelaar of die niet corroderen ofzo anders moet je die even mooi maken en insprayen met contact spray… scheelt als je ze verbonden hebt en inspuit met blanke lak dan corrodeert het niet meer.. wel kut als je ze ooit weer los moet maken
soms hebben elektrische ramen van oudere autos ook probleempjes die je kan oplossen door opnieuw in te leren zo doe je dat met de astra f: Raam helemaal naar beneden doen en dan de knop omlaag paar seconden ingedrukt houden. Idem met helemaal omhoog, dan ook de knop voor omhoog paar seconden ingedrukt houden. Daarna zou het weer moeten werken.
probeeer ook kijken of je raam vrij loopt tussen de rubbers want als die daar ergens geblokeerd word werkt die ook niet meer soepel :)
succes !!
@gerben rsv wrote:
Ik heb weleens geïnformeerd voor zo’n kabeltje en erachter gekomen dat dit behoorlijk prijzig is ,voor Vectra-c is er een losse kabel te koop en deze kost meer als 80 euro!
aaaaaiiii dats een aardig prijsje voor z’n 7 cm lint :wtf maarre heb je geen nummer kunnen scoren van z’n kabeltje want dan zou je eventjes kunnen checken via onderdelenlijn.nl toch ? en als je het nummer hebt kun je hem dan delen met mij :P
@Juffer1 wrote:
Die stekker zit er zowiezo al aangezien daar ook je hemelverlichting ed inzit (of je moet een GtC met panoramadak hebben).
Die standaard H kappen passen niet omdat de dimmende spiegel geleverd is geweest met de regensensor waar die kappen ook overheen vallen.
Even ter indicatie, een afdekkap van zo’n dimmende spiegel is 10 bij 10 cm breed.dat kastje waar die stekker inmoet heb ik wel .. alleen die stekker die op de connector van de spiegel komt en in dat kastje plugt heb ik niet ? :hmmz
dat klopt maar ik kan die kappen toch nog steeds in elkaar klikken om de voet van die spiegel heen of niet dan ? ik snap ehm ff niet ? :hmmz
@Juffer1 wrote:
Nou, niet dus.
Doordat het CANBUS is blijft er altijd spanning opstaan, doordat het een LED is welke weinig stroom nodig heeft om op te lichten zal die dus altijd blijven branden.
– demonteer de binnenverlichting (hemel)
– tegen het dak aan zie je een hele brede stekkerHierin moet de stekker passen die op je spiegel zit. Dit snoertje zou een cm of 7 lang moeten zijn.
Wat ik me ook afvraag is hoe je dat afdekkapje gaat plaatsen, je zal zelf iets pas moeten gaan maken met een Meriva kapje oid omdat die standaard H kap niet gaat passen.
Terugkomend op het lampje wat blijft branden, ik neem aan dat deze wel is geprogrammeerd in de variant configuratie ?
aaaahh oke oke dat wist ik niet.. ik dacht dat die uit moest gaan als je de lichten of de sleutel uit je contact haalt toch ?
zoiets dacht ik al maar die stekker moet dus bij je spiegel zitten die is niet los te bestellen ?
waarom zouden de standaar h kapjes niet passen dan ik heb toch gewoon die hele spiegel unit ?Mvg,
Frank
@Blue-Dragon wrote:
Alles wat je gaat aansluiten op canbus systeem is niet zo eenvoudig.
Heb al is een zelfdimmende spiegel in een Astra GTC gemonteerd en daarvan blijft nu altijd het lampje branden.
Aansluitschema Automatisch dimmende binnenspiegel…Astra G
Pin1/Zwart = Geschakelde plus die kan je weghalen van de schuifdakschakelaar stekker is een dikke zwarte draad.
Pin2/Bruin = Massa aansluiting
Pin3/Grijs = geschakelde massa ( Multitimer/MUT,deur)
Pin4/Wit = achteruitrijschakelaarPin 1 kan je ook weghalen bij het schuifdak stekker of vanaf de aansteker.
Pin 2 kan je weghalen bij de massa van de binnenverlichting
Pin 3 kan je weg halen van de binnenverlichting grijze draad
Pin 4 Bij het voetenruim zit een grote groene stekkerdoos daar pak je pin 18 is een wit/zwarte draad dat is de draad voor zijn achteruit.
(Dit geld niet voor de Astra H)
Wie dit niet zou willen kan pin 4 ook weglaten,de spiegel wordt dan niet feller als je dan achteruit wilt rijden.Voor een astra H moet je de geschakelde plus weghalen vanaf het contact..of achterin bij de zekeringenkast.
oke oke dat is als ik zelf die kabel zou fabriceren… maar hoe zou die originele kabel dan moeten lopen als ik die kan bestellen want die komt van 1 put af neem ik aan ?
en hoe bedoel je het lampje dat blijft branden ? zodra de contact er af is neem ik aan dat die gewoon uit is…..
@vla007 wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Zie dat hij een Astra H heeft , dit gaat niet zomaar even met 3 draadjes trekken.
Denk aan het canbus systeemHelemaal overheen gelezen, ging er op een of andere manier vanuit dat hij een g had, sorry :sleeping
Astra h is ander verhaal inderdaaddie zelfdimmende spiegel is niet canbus toch? het regensensor pakket wel dat weet ik.
maar die spiegel is de zelfdimmende spiegel als op een vec.. maar vind het voor het idee mooier om alles met de originele bekabeling te doen;)@kuijperke wrote:
goede avond
ik moet al mijn lagers in de bak vervangen
weet misschien iemand welk type lagers ik moet hebben
en mischien lagernummersCheck hiero man die part index van de M32 gearbox ;)
http://www.partsbase.org/opel/zafira-b-2005–8-2-m32-manual-transmission/” onclick=”window.open(this.href);return false;meschien dat daar wat voor je tussenstaat ?
@Blue-Dragon wrote:
Is een schuif systeem je moet 2 klemmetjes naar binnen toe drukken en dan hem eraf schuiven
ik bedoel de standaard spiegel met die je moet klikken voor dimmen, want wil er een zelfdimmende spiegel inhebben ? heb je daar nog tips voor om die los te krijgen?
iemand nog ideetjes of tips voor het verwijderen van de normale spiegel van de voorruit ?
@Baas J. wrote:
Kheb nog zo’n set als je het zoekt. Monteren is zeer eenvoudig.
@Baas J. wrote:
Kheb nog zo’n set als je het zoekt. Monteren is zeer eenvoudig.
Dankje man maar volgens mij heb ik alles compleet, maar hoe komt die oude spiegel er normaal van af ? en die kabel van de zelfdimmende spiegel die komt op dat zwarte pluggenkastje boven je interieur verlichting toch ?
-
AuteurBerichten