Koelventilator slaat niet aan…

Forumindex Forums Modellen Corsa Koelventilator slaat niet aan…

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260076
    crafter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2011

      Hoi,

      tijdje weggeweest sinds mijn Astra cabrio verkocht is maar heb nog steeds een Corsa waarvan ik sinds kort merk dat de temperatuur oploopt in de file en er geen fan aan slaat als hij richting de 100 gr gaat. Valt nu meer op door de hogere temperaturen…

      Ik heb de volgende zaken al gecontroleerd:
      – Zekering fan is oké
      – Thermostaat volgens mij ook, dikke slang en radiateur werd netjes warm boven de 90 gr
      – fan werkt, aangesloten op accu en die draaide gewoon
      – kachel wordt relatief snel warm binnen
      – Genoeg koelvloeistof en is al jaren niet bijgevuld, geen troep in het bolletje

      Het gaat om een Corsa B 1.4 8V uit 97

      Mijn vermoeden gaat uit naar de thermoschakelaar in de radiateur. Iemand nog andere ideeën waar ik aan kan denken? Ik heb ‘m ook meteen even uitgelezen maar kreeg geen melding. Ik zag wel dat er verschillende type schakelaars zijn, weet iemand welke ik dan moet hebben? Kan hem er anders wel uithalen en meteen weer teug zetten zodat ik weet welke ik nodig heb…

      Ik hoor het graag en alvast bedankt!!

      #18167977
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        kan, let op, hij mag iets boven de 100 komen (tot het rode vlak).

        Willem

        #18167976
        Redshock
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 April 2013

          @crafter wrote:

          Hoi,

          tijdje weggeweest sinds mijn Astra cabrio verkocht is maar heb nog steeds een Corsa waarvan ik sinds kort merk dat de temperatuur oploopt in de file en er geen fan aan slaat als hij richting de 100 gr gaat. Valt nu meer op door de hogere temperaturen…

          Ik heb de volgende zaken al gecontroleerd:
          – Zekering fan is oké
          – Thermostaat volgens mij ook, dikke slang en radiateur werd netjes warm boven de 90 gr
          – fan werkt, aangesloten op accu en die draaide gewoon
          – kachel wordt relatief snel warm binnen
          – Genoeg koelvloeistof en is al jaren niet bijgevuld, geen troep in het bolletje

          Het gaat om een Corsa B 1.4 8V uit 97

          Mijn vermoeden gaat uit naar de thermoschakelaar in de radiateur. Iemand nog andere ideeën waar ik aan kan denken? Ik heb ‘m ook meteen even uitgelezen maar kreeg geen melding. Ik zag wel dat er verschillende type schakelaars zijn, weet iemand welke ik dan moet hebben? Kan hem er anders wel uithalen en meteen weer teug zetten zodat ik weet welke ik nodig heb…

          Ik hoor het graag en alvast bedankt!!

          Volgens mij mag de temperatuur van de motor boven de 100 uitkomen.. en gaat de fan pas lopen als die te warm word. probeer eens een minuut of 10 ( of langer ) stationair te draaien en kijk of die aanslaat als die tegen het rode aanloopt als die dat niet doen is het wel die schakelaar maar hij mag echt zekerweten vrij hoog oplopen

          #18167978
          Kleine-Paul
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 November 2012

            Fan slaat aan bij 105 graden.

            #18167979
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Idd heel irritant. Wil je dit aanpassen dan ff een andere thermo switch plaatsen. Ik heb er eentje inzitten die bij 92 graden (geloof ik zo uit mijn hoofd) inschakelt.

              Orgineel kunnen ze het trouwens gewoon hebben die 105.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.