rearwheeldriven

Aangemaakte reacties

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: manta 3.0 24v #18233275
    rearwheeldriven
      Lid sinds:
      21 January 2008

      Hoi,

      m.b.t. het inbouwen van een digidash in de manta
      zoals ze zeggen alles is passend te maken ;) , maar om het digidash van een senator in te bouwen zul je wel het 1 en ander grondig moeten aanpassen aangezien het instrumentarium van een senator een slag groter is als dat van een manta en dus niet zonder aanpassingen van je dashboard in de uitsparing voor je instrumentarium zal passen.

      Er bestaan wel manta’s met een digidash maar daarvoor gebruiken ze een digidash van een kadet E hierbij is het instrumentarium een slag kleiner als dat van een manta en hoef je alleen maar de kieren aan de zijkant op te vullen.
      Volgens mij zijn er op dit forum genoeg topics te vinden over de inbouw van zo’n digidash.

      Mijn manta welke ook voorzien is van een 3.0 24V had ook een digidash erin paste prima alleen ben ik zelf geen fan van een digidash dus bij mij gaat er weer een analoge meterset in.
      Waar je wel rekening mee moet houden met zo’n digidash is dat de snelheidsmeter werkt op basis van een pulsgever en niet een kabel.
      Ik weet niet of je al nagedacht had over welke versnellingsbak je gaat gebruiken maar als de versnellingsbak is uitgerust met een kabel voor de kilometerteller is er dacht ik een soort omvormer te koop welke de omwenteling van de kabel omzet in een puls.

      In reactie op: Ac-Delco manta lawaai suggesties gevraagd welke uitlaat? #18169726
      rearwheeldriven
        Lid sinds:
        21 January 2008

        Dank voor de reacties.

        dutchpowertrading had ik al gemailed en een reactie terug deze kunnen de desbetreffende groep a wel leveren, maar tijdens mijn zoektocht op het internet naar de powersprint groep a kwam ik wel wat adresjes tegen met afbeeldingen en maten van deze groep a en vond dit er toch verdacht veel uitzien als de uitlaat die nu al onder de manta licht dus gisteren even gekeken naar het merk wat op de dempers staat en ja hoor daar staat netjes powersprint.
        Dus blijkbaar licht er al een powersprint groep a onder deze manta en tijdens het demonteren en monteren van de uitlaat ook geen sporen gezien dat er met de dempers geknoeid is (absorptie materiaal weggehaald).

        Dus ik snap niet waarom deze manta zo’n enorm bak lawaai meer maakt als mijn andere manta waar ook een groep a (simmons 63,5) onder zit.
        Zou het verschil in db’s verklaard kunnen worden door het verschil in aantal cilinders van de motor 6 cilinder t.o.v. 4 cilinder ?

        Ik zit nu echt te twijfelen wat ik moet doen want als ik ook onder de ac-delco net zo’n simmons groep a gooi als onder de andere is dan het geluidsniveau weer van een acceptabel niveau of moet ik langs zo’n bedrijf die een uitlaat fabriceren op basis van je wensen.

        Heeft iemand misschien een geluidsopname van een manta met een 3.0 24v erin gekoppeld aan een powersprint groep a (misschien dat de dempers toch een beetje bewerkt zijn) puur ter vergelijking voor mij.

        hopelijk weten jullie nog een oplossing.

        In reactie op: Ac-Delco manta lawaai suggesties gevraagd welke uitlaat? #18169723
        rearwheeldriven
          Lid sinds:
          21 January 2008

          Hmm op de site van GKB kan ik alleen een groep a systemen voor de manta vinden
          van het merk Simmons en geen powersprint gezien de buisdiameters zou alleen de 63.5 variant achter een 24 klepper kunnen passen maar of de manta daarmee qua geluid niveau voor de wet weer acceptabel is weet ik niet zeker.
          Dus in eerste instantie gebruik ik dan liever de groep a van powersprint gezien de ervaringen hiermee bij anderen.

          maar bedankt voor de tip

          In reactie op: Ac-Delco manta lawaai suggesties gevraagd welke uitlaat? #18169721
          rearwheeldriven
            Lid sinds:
            21 January 2008

            Okey als ik de reacties hier zo lees is de powersprint groep a uitlaat een juiste keuze.

            Alleen waar kan ik deze bestellen ik heb alleen de 2 dempers nodig want als ik zoek op het internet op zo’n powersprint uitlaat kom ik ook alleen uit bij de website van bkcustoms maar die verkopen alleen een complete set.


            @opelmantagek
            op welke site of bij welk bedrijf heb jij die prijs voor die 2 dempers gezien ?

            In reactie op: Ac-Delco manta lawaai suggesties gevraagd welke uitlaat? #18169711
            rearwheeldriven
              Lid sinds:
              21 January 2008

              Jongens alvast bedankt voor jullie reacties :thumb .

              De optie van die groep n uitlaat van simmons lijkt mij een zeer goede optie alleen de vraag hierbij is kan dit in combinatie met een 3.0 24 klepper (doorvoer capaciteit uitlaat) en hou ik nog genoeg demping over gezien het feit ik alleen de achterste 2 dempers kan plaatsen door de r25 bak is er geen ruimte meer voor een vlammendover
              en waar kan ik die groep n uitlaat voor de manta bestellen?

              Ook ben ik wel een beetje benieuwd aangezien mijn manta niet de enige manta is met een 3.0 24 klepper in het vooronder welke uitlaat configuratie bij die andere manta’s is.

              In reactie op: Bekende Manta ACDelco Manta? #18115369
              rearwheeldriven
                Lid sinds:
                21 January 2008

                Eerst maar ff een paar pics van hoe de 6 pitter er nu bij ligt na de revisie.

                Als nieuw

                Het revisie bedrijf heeft ook alle benodigde pakkingen mee geleverd

                Het enige waar het revisie bedrijf niet aan kon komen waren de distributie geleiders dus daar ben ikzelf achteraan gegaan.
                Ik dacht zelf dat de geleider aan de kettingspanner kant de moeilijkste was om te krijgen aangezien deze bij de 24 kleppers een zwak punt zijn bij een hoge km stand breken doormidden ook die van mij was geen uitzondering.
                Maar deze geleider kon nog gewoon geleverd worden door de Opel dealer (moest wel uit Duitsland komen) het was juist de geleider aan de andere kant welke een pain in the :ass bleek te zijn nergens meer te krijgen in Europa ik heb zelfs contact gehad met een Fins en Pools bedrijf waarbij dit onderdeel nog op hun site stond maar helaas ook daar niet meer leverbaar.

                Uiteindelijk ben ik bij Uwe Bolz uitgekomen deze had de geleider nog wel maar verkoopt dit alleen in een complete revisie set en niet los natuurlijk de andere geleider wel maarja die had ik al en alle pakkingen,rubbers en distributie kettingen die in de revisie set zaten ook.
                Maar goed ik had die geleider wel nodig anders houdt het feest op dus toch maar die complete revisie set gekocht en dan maar de komende jaren internet in de gaten houden of er zo’n geleider los wordt verkocht zodat ik de revisie set weer compleet heb zodat als de 24 klepper over een jaar of 20/30 weer aan een revisie toe is ik niet meer die frustratie hoef mee te maken om de benodigde onderdelen niet te kunnen vinden king: .

                Maar ja ook met dit onderdeel was het zoals met alles wanneer je ernaar zoekt kun je het niet vinden maar zodra je de zoekactie hebt gestaakt struikel je er bijna over want zo’n 4 dagen nadat ik die revisie set had ontvangen liep ik tegen een marktplaats advertentie aan waarbij zo’n geleider nog nieuw in de verpakking te koop werd aangeboden voor een nette prijs :???:
                Dus deze direct gekocht zodat nu mijn revisie set weer compleet is en wanneer het ooit in de toekomst nodig is direct ingezet kan worden.

                Omdat het blok nu toch helemaal uit elkaar is en gereviseerd heb ik maar meteen de plannen die eigenlijk voor aankomende winter geplant stonden naar voren gehaald dus alle injectoren ultrasoon laten reinigen en een scherpere nokkenas set aangeschaft welke direct gemonteerd worden bij het weer in elkaar zetten van de motor.

                Zoals ik en mantaei het nu geplant hebben beginnen we in de week van de 16de het blok weer in elkaar te zetten en hopen dan de 25ste of 26ste de boel weer aangesloten en wel weer in de manta te hebben :D .

                En daarna rijd ik voor het eerst in een manta waarbij de motor de eerste 1500 km ingereden moet worden king: .

                Dus nu eerst maar weer eens centjes sparen zodat hopelijk tijdens de winterstop de evolution uitbouwset erop kan en gespoten inclusief interieur aanpassingen.
                En dan nog ff een tripje naar een adresje hier in de buurt wanneer de motor is ingereden de software van de injectie afgesteld wordt om in combinatie met de scherpere nokkenassen een vermogensstijging naar de 240 tot 250 pk te bewerkstelligen.


                @Ganz
                ik weet nog niet of we de komende weken er direct aan toe komen om het verenpakket aan te pakken eerst de boel maar weer eens aan het rijden krijgen en dan kijken we wel verder dus dat hou je nog even tegoed ;) .

                Hopelijk over een paar weken weer een update .

                In reactie op: Bekende Manta ACDelco Manta? #18115368
                rearwheeldriven
                  Lid sinds:
                  21 January 2008

                  Zo toch maar weer eens een update over de Ac-delco manta van deze kant het project vordert langzaam maar zeker ;) Ik druk en mantaei druk.
                  De manta die ik al had was een beetje jaloers geworden en besloot maar ff zwaar incontinent te worden bij de benzinepomp lekker zo’n garage vol benzine :( dus die eerst maar eens vervangen.

                  Zoals ik een voorgaande post had gemeld was het eerste aandachtspunt de tik in het blok dit had wel te maken met de geleiding van de distributie ketting maar helaas zat het probleem in de onderste geleiding van de ketting :( .
                  Om het onszelf makkelijk te maken hebben we besloten het hele blok maar uit de auto te takelen zodat we overal goed bij kunnen.

                  klaar voor de uitbouw

                  en hoppa

                  dit is ook een manier om een manta lichter te maken king:

                  Tijdens het uitbouwen kwamen we wel een paar kleine onvolmaaktheden tegen ;) die bij de inbouw later herstelt worden zo was er een bonte verzameling aan bouten en moeren gebruikt waarbij sommige wel een beetje overdreven lang voor de functie die ze hadden en was er schijnbaar besloten dat als de draadstang van de bevestiging van het uitlaatspruitstuk doormidden knapt dit met een klodder kit wel weer vast zit ;) ook was 1 steun voor de injector rail doormidden gebroken dus die direct maar bij een kennis weer aan elkaar laten lassen.

                  Aangezien het motorblok toch voor het grootste gedeelte uit elkaar moest voor de ketting geleiders hebben we maar besloten om het blok volledig uit elkaar te halen en dat blijkt nu achteraf een goede beslissing geweest te zijn en mij een bak ellende gaat besparen als we alleen de geleiders hadden vervangen.
                  Want bij 1 krukas lagerschaal was er flinke slijtage opgetreden de lagerschaal was zo dun geworden als een velletje papier geworden :(
                  en had het geen 2000 km meer volgehouden de andere lagerschalen waren wel iets beter maar ook al flink weggesleten maar als ik daarmee had doorgereden liep ik kans op een fatale motorschade.

                  Dus dan moet het helaas maar wat meer kosten en hebben we het volledige blok laten reviseren maar dan is de boel wel weer 100% en kan dit blok weer jaren en jaren rijplezier leveren :D .

                  In reactie op: waarde evolution kit??? #18113629
                  rearwheeldriven
                    Lid sinds:
                    21 January 2008

                    Hoi Kurtmanta,

                    Ik durf zo niet te zeggen hoeveel de delen die je van de set hebt waard zijn,
                    maar om je een richtpunt te geven ik heb voor een paar jaar geleden voor 1500 euro een nieuwe complete evolution kit gekocht misschien dat dat je kan helpen om de waarde van jou delen te bepalen.

                    In reactie op: Bekende Manta ACDelco Manta? #18115359
                    rearwheeldriven
                      Lid sinds:
                      21 January 2008

                      Ik wil louwe niet te lang in spanning laten zitten dus nu al vast een paar pics van de ascona die ik ter plaatse had genomen :D

                      En voor andere liefhebbers dit stond ook in de garage:

                      In reactie op: Bekende Manta ACDelco Manta? #18115352
                      rearwheeldriven
                        Lid sinds:
                        21 January 2008

                        Toch zelf maar weer eens wat posten blijft het topic lekker bovenin hangen ;)

                        @ Freestyler.
                        Dat de Nissan volgens kenteken maar 1200 kg mag trekken wist ik maar mijn ervaring met het autootje is dat die niet moeilijk doet over meer gewicht en in combinatie met het EBD systeem zit het met remmen ook wel goed dus dat was een ingecalculeerd risico.
                        Helaas klopte het gewicht van de manta niet met het vermelde gewicht in de advertentie 1012 i.p.v 1130 ledig voertuig dus werd het iets meer als vooraf ingecalculeerd.
                        Maar dat die aanhanger maar zo weinig mag hebben dat wist ik niet :( ik heb ‘m geleend bij een bevriend schadebedrijf en deze konden de papieren van de aanhanger niet zo snel vinden maar ze verzekerde mij als je er normaal mee rijdt wordt je niet aangehouden. Dus gelukkig heb ik er schijnbaar normaal mee gereden want anders werd het wel een aardig boetefestijn :shock: .
                        Maar ik moet wel zeggen dat het geheel er niet overbeladen uitzag en aanvoelde maar je hebt gelijk dat ik hier flink gedonder mee had kunnen krijgen, maar goed soms moet je ook een beetje mazzel hebben king: .

                        Maar het klopt wat louwe 16 klepper zei met de Evo set erop is deze aanhanger sowieso geen optie meer maar ja een manta hoort ook zelf te rijden en niet achterop een aanhanger ;) .

                        En van die witte ascona durf ik niet te zeggen of die te koop is.
                        maar zoals al gezegd bij interesse even contact op nemen met de beste man.

                        In reactie op: Bekende Manta ACDelco Manta? #18115344
                        rearwheeldriven
                          Lid sinds:
                          21 January 2008

                          Dank je Ghanz,

                          Zodra we aan het passen en het meten zijn geweest met die mercedes veren zal ik wel weer een paar foto’s plaatsen hoe de manta er dan bij staat en wat de evt. aanpassingen aan de veren zijn geweest.

                          In reactie op: Bekende Manta ACDelco Manta? #18115342
                          rearwheeldriven
                            Lid sinds:
                            21 January 2008

                            Het is denk ik weer de hoogste tijd dat ik me weer eens op dit forum meldt aangezien het in dit topic over mijn nieuwe aanwinst gaat king: .

                            Ik heb deze manta erbij gekocht omdat ik eerst voor mijn eigen manta een 6 cylinder ombouw met een evolution uitbouw set in de planning had (3.0 cih en uitbouw set liggen al in de garage).
                            Maar wel een sterk vermoeden heb dat ik in de verre toekomst (als ik 60-70 ben) de manta het liefst weer in originele staat wil hebben dus als ik deze plannen op mijn eigen manta zou doorvoeren steek ik er nu een hoop tijd en geld in wat ik er in de verre toekomst weer opnieuw moet insteken om alles weer terug te bouwen naar origineel :???: .

                            Dus toen ik de ac-delco manta tegen kwam op marktplaats ging de gedachte leven als ik deze er nu bij koop de 6 cylinder ombouw is immers al gedaan en op kenteken plus als bonus het is een 24 klepper :D kan daar mooi de evolution kit op en kan mijn eigen manta voor zover dat die dat nu nog is orgineel blijven en als ik ooit in de toekomst zo’n uitgebouwde/omgebouwde manta zat ben kan de auto als geheel weg en als plus voor nu als een van de manta’s wat groter onderhoud nodig heeft kan ik wel gewoon manta blijven rijden want ik heb er 1 in reserve :thumb .

                            Ik heb de manta voor wat ik zelf vindt voor een nette prijs kunnen kopen (2400 euro) de carrosserie is zeer netjes niks doorgerot alleen op een paar kleine plekjes wat vliegroest.
                            Wat nu wel direkt aandacht nodig heeft is het blok zelf er zit een akelige tik in (had de verkoper bij de koop alwel vermeld) dus ik hoop op zoiets simpels als een kapotte kettingspanner van de distributie maar bereidt mezelf er op voor dat misschien het hele blok los moet :( .
                            Wat we (ik en mantaei) ook direct aanpassen is de voorvering want hij hangt voor mijn gevoel iets te veel op de neus niet handig bij drempels e.d. plus dat voor de evo set de voorkant sowieso wat hoger moet dus ik heb van de week maar meteen een nieuw setje mercedes w124 300d voor veren gekocht daarmee zou het goed moeten komen.

                            De plannen voor nu met deze manta is (als we de hierboven beschreven probleempjes hebben aangepakt) er eerst maar eens zo mee rijden dit voorjaar,zomer en herfst en dan denk ik voor aankomend winter de boel strippen en opnieuw opbouwen naar mijn eigen smaak en wensen dus evo set erop nieuw laklaagje (helaas voor sommige het ac-delco thema komt te vervallen) ander interieur ik ben zelf geen fan van het exclusief interieur en zie wel de komende maanden of dat digidash bevalt of daar wat anders voor in de plaats komt en diversen.

                            Voordat ik nog een paar :kewlpics :kewlpics post nog even 2 @tjes


                            @arjan-gsi

                            het ac-delco thema op deze manta is een combinatie van spuitwerk (de kleuren wit,blauw,rood en geel) en stickers ac-delco e.d. .
                            Ik weet niet hoe snel jij zoiets zoekt voor jou manta maar anders moeten we vlak voor aankomend winter maar eens contact met elkaar zoeken en dan misschien plaatwerk/onderdelen uitwisselen want op deze komt toch een evo setje met bijbehorend spuitwerk en maakt het mij dus niet uit wat de originele kleur van de deuren,voorschermen,front e.d. is geweest.


                            @Freestyler

                            de manta weegt wel iets meer als 980 kilo (1210 volgens kenteken) maar het gewicht was het problem niet voor deze auto ambulance dat mocht die wel hebben maar de breedte van de aanhanger zorgde wel voor een spannend moment tijdens het opladen van de manta deze paste precies ik had geen mm over aan de zijkanten het rubber van de banden schaafde net licht genoeg langs de opstaande randen van de ambulance dat ik de manta er nog op kon lieren. Voordeel was dan wel weer dat ik me geen zorgen hoefde te maken over evt. zijdelingse verplaatsing van de manta op de ambulance die ging geen kant meer op king: .

                            En dan nu nog een paar pics:

                            Het trekpaard

                            En nog een foto van zijn broertje welke hier al langer woont
                            (het is trouwens een irmscher uitvoering geen exclusief ken je manta’s Logan ;) )

                            Ik denk dat ik i.v.m. met nieuwe aanwinst wel weer wat actiever op het forum wordt maar dan voornamelijk in het verkopen/aangeboden deel van dit forum aangezien de plannen voor beide manta’s nu wat meer uitgekristalliseerd raken en ik een opruimingsslag doorvoer op mijn onderdelen voorraad van het speciale spul zoals bumperspoilers, dubbele weber setjes het 3.0 cih blok met alle aanbouwdelen e.d. dus verkopen wat ik niet meer ga gebruiken en juist aankopen wat ik wel denk nodig te hebben.

                            Als we in de winter de echte ombouw van de ac-delco manta gaan doen zal ik in het restauratie/verbouwingen forum wel een topic aanmaken met als het ff kan veel pics want daar is iedereen dol op ;) .

                            In reactie op: Mantaei is weer pappa geworden #17661858
                            rearwheeldriven
                              Lid sinds:
                              21 January 2008

                              En ik ben nu voor de 5de keer oom geworden:D

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)