Bekende Manta ACDelco Manta?

Forumindex Forums Modellen Manta Bekende Manta ACDelco Manta?

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #18115351
    Christian-tsx
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 May 2008

      ik denk dat frademaker hier wel meer over weet.
      aangezien hij ‘de zoon van..’ is ;)

      #18115352
      rearwheeldriven
        Lid sinds:
        21 January 2008

        Toch zelf maar weer eens wat posten blijft het topic lekker bovenin hangen ;)

        @ Freestyler.
        Dat de Nissan volgens kenteken maar 1200 kg mag trekken wist ik maar mijn ervaring met het autootje is dat die niet moeilijk doet over meer gewicht en in combinatie met het EBD systeem zit het met remmen ook wel goed dus dat was een ingecalculeerd risico.
        Helaas klopte het gewicht van de manta niet met het vermelde gewicht in de advertentie 1012 i.p.v 1130 ledig voertuig dus werd het iets meer als vooraf ingecalculeerd.
        Maar dat die aanhanger maar zo weinig mag hebben dat wist ik niet :( ik heb ‘m geleend bij een bevriend schadebedrijf en deze konden de papieren van de aanhanger niet zo snel vinden maar ze verzekerde mij als je er normaal mee rijdt wordt je niet aangehouden. Dus gelukkig heb ik er schijnbaar normaal mee gereden want anders werd het wel een aardig boetefestijn :shock: .
        Maar ik moet wel zeggen dat het geheel er niet overbeladen uitzag en aanvoelde maar je hebt gelijk dat ik hier flink gedonder mee had kunnen krijgen, maar goed soms moet je ook een beetje mazzel hebben king: .

        Maar het klopt wat louwe 16 klepper zei met de Evo set erop is deze aanhanger sowieso geen optie meer maar ja een manta hoort ook zelf te rijden en niet achterop een aanhanger ;) .

        En van die witte ascona durf ik niet te zeggen of die te koop is.
        maar zoals al gezegd bij interesse even contact op nemen met de beste man.

        #18115353
        frademaker
          Lid sinds:
          4 May 2005

          @louwe 16 klepper wrote:

          1 ding is cker
          Als de evo set erop zit
          Past die iedergeval niet meer op deze aanhanger ;) :jerry

          Die witte b ascona op de foto,s.
          Is daar meer info over??
          Te koop ???

          De witte ascona is van mijn vader alleen niet te koop,Wel een hele mooie en harde auto.
          Is dat de alle info die je wou hebben? ;)

          #18115354
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            voor nu wel info genoeg

            je mag er natuurlijk best wat foto,s van plaatsen
            en wat tech info derbij doen :thumb :kewlpics

            maar had anders mischien ook wel geintereseerd geweest
            als die wel te koop was ;)

            #18115355
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              ????dubbelpost :???:

              en dan de post niet kunnen verwijderen :shock:

              “vroeger was alles beter”

              :jerry :jerry ;)

              #18115356
              frademaker
                Lid sinds:
                4 May 2005

                @louwe 16 klepper wrote:

                voor nu wel info genoeg

                je mag er natuurlijk best wat foto,s van plaatsen
                en wat tech info derbij doen :thumb :kewlpics

                maar had anders mischien ook wel geintereseerd geweest
                als die wel te koop was ;)

                Zal binnenkort even foto’s plaatsen in het show je ascona topic
                Van mijn net aangeschafde ascona b en die van mn pa,
                Kom trouwens wekelijks langs westerbroek :thumb ,
                Heb mn vriendin in slochteren wonen,

                #18115357
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  kiek an.. tsx is ok nog in leafen…. thuusie kloar ja?

                  @achterwiel andriever.. we gaan je postings wel zien.
                  succes !

                  #18115358
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    @frademaker wrote:

                    @louwe 16 klepper wrote:

                    voor nu wel info genoeg

                    je mag er natuurlijk best wat foto,s van plaatsen
                    en wat tech info derbij doen :thumb :kewlpics

                    maar had anders mischien ook wel geintereseerd geweest
                    als die wel te koop was ;)

                    Zal binnenkort even foto’s plaatsen in het show je ascona topic
                    Van mijn net aangeschafde ascona b en die van mn pa,
                    Kom trouwens wekelijks langs westerbroek :thumb ,
                    Heb mn vriendin in slochteren wonen,

                    Whahaha goed bezig kerel

                    Der gaat niets boven groningen ;) :thumb

                    #18115359
                    rearwheeldriven
                      Lid sinds:
                      21 January 2008

                      Ik wil louwe niet te lang in spanning laten zitten dus nu al vast een paar pics van de ascona die ik ter plaatse had genomen :D

                      En voor andere liefhebbers dit stond ook in de garage:

                      #18115360
                      Martijntwello
                        Lid sinds:
                        2 July 2004

                        staat wel meer leuks daar :)
                        ben er laatst ook even na een senator wezen kijken.. helaas was die niet zo best meer..

                        #18115361
                        Ghanz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2005

                          zo zijn er wel meer ‘leuke’ plekjes op deze wereld

                          :P

                          #18115362
                          frademaker
                            Lid sinds:
                            4 May 2005

                            @Martijntwello wrote:

                            staat wel meer leuks daar :)
                            ben er laatst ook even na een senator wezen kijken.. helaas was die niet zo best meer..

                            Viel ook niet te verwachten rond dat geld.
                            Heeft trouwens inmiddels een andere eigenaar gevonden!

                            #18115363
                            Martijntwello
                              Lid sinds:
                              2 July 2004

                              @frademaker wrote:

                              @Martijntwello wrote:

                              staat wel meer leuks daar :)
                              ben er laatst ook even na een senator wezen kijken.. helaas was die niet zo best meer..

                              Viel ook niet te verwachten rond dat geld.
                              Heeft trouwens inmiddels een andere eigenaar gevonden!

                              klopt :thumb

                              maar als je niet gaat kijken weet je t nooit.. ;) (broertje heeft er nu ook een andere gevonden)

                              #18115364
                              Ghanz
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 July 2005

                                die groene fokkow ?

                                #18115365
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  @rearwheeldriven wrote:

                                  Ik wil louwe niet te lang in spanning laten zitten dus nu al vast een paar pics van de ascona die ik ter plaatse had genomen :D

                                  En voor andere liefhebbers dit stond ook in de garage:

                                  is cker een leuke ascona
                                  enkel is de voorbumper anders als ik van t eerste plaatje verwacht had ;)
                                  maar leuk ding :thumb

                                  de rest wat er staat ook trouwens :wors :wors

                                  #18115366
                                  Christian-tsx
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 May 2008

                                    @Ghanz wrote:

                                    kiek an.. tsx is ok nog in leafen…. thuusie kloar ja?

                                    @achterwiel andriever.. we gaan je postings wel zien.
                                    succes !

                                    zekers nog in leven :D

                                    ruwe wark is kloar. nou nog schilderen beneden… en de tuune, en dan de garage ‘sleutelkloar’ maken :thumb

                                    want der stoat een bulte auto’s te wachten :wtf

                                    #18115367
                                    Ghanz
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 July 2005

                                      :thumb

                                      #18115368
                                      rearwheeldriven
                                        Lid sinds:
                                        21 January 2008

                                        Zo toch maar weer eens een update over de Ac-delco manta van deze kant het project vordert langzaam maar zeker ;) Ik druk en mantaei druk.
                                        De manta die ik al had was een beetje jaloers geworden en besloot maar ff zwaar incontinent te worden bij de benzinepomp lekker zo’n garage vol benzine :( dus die eerst maar eens vervangen.

                                        Zoals ik een voorgaande post had gemeld was het eerste aandachtspunt de tik in het blok dit had wel te maken met de geleiding van de distributie ketting maar helaas zat het probleem in de onderste geleiding van de ketting :( .
                                        Om het onszelf makkelijk te maken hebben we besloten het hele blok maar uit de auto te takelen zodat we overal goed bij kunnen.

                                        klaar voor de uitbouw

                                        en hoppa

                                        dit is ook een manier om een manta lichter te maken king:

                                        Tijdens het uitbouwen kwamen we wel een paar kleine onvolmaaktheden tegen ;) die bij de inbouw later herstelt worden zo was er een bonte verzameling aan bouten en moeren gebruikt waarbij sommige wel een beetje overdreven lang voor de functie die ze hadden en was er schijnbaar besloten dat als de draadstang van de bevestiging van het uitlaatspruitstuk doormidden knapt dit met een klodder kit wel weer vast zit ;) ook was 1 steun voor de injector rail doormidden gebroken dus die direct maar bij een kennis weer aan elkaar laten lassen.

                                        Aangezien het motorblok toch voor het grootste gedeelte uit elkaar moest voor de ketting geleiders hebben we maar besloten om het blok volledig uit elkaar te halen en dat blijkt nu achteraf een goede beslissing geweest te zijn en mij een bak ellende gaat besparen als we alleen de geleiders hadden vervangen.
                                        Want bij 1 krukas lagerschaal was er flinke slijtage opgetreden de lagerschaal was zo dun geworden als een velletje papier geworden :(
                                        en had het geen 2000 km meer volgehouden de andere lagerschalen waren wel iets beter maar ook al flink weggesleten maar als ik daarmee had doorgereden liep ik kans op een fatale motorschade.

                                        Dus dan moet het helaas maar wat meer kosten en hebben we het volledige blok laten reviseren maar dan is de boel wel weer 100% en kan dit blok weer jaren en jaren rijplezier leveren :D .

                                        #18115369
                                        rearwheeldriven
                                          Lid sinds:
                                          21 January 2008

                                          Eerst maar ff een paar pics van hoe de 6 pitter er nu bij ligt na de revisie.

                                          Als nieuw

                                          Het revisie bedrijf heeft ook alle benodigde pakkingen mee geleverd

                                          Het enige waar het revisie bedrijf niet aan kon komen waren de distributie geleiders dus daar ben ikzelf achteraan gegaan.
                                          Ik dacht zelf dat de geleider aan de kettingspanner kant de moeilijkste was om te krijgen aangezien deze bij de 24 kleppers een zwak punt zijn bij een hoge km stand breken doormidden ook die van mij was geen uitzondering.
                                          Maar deze geleider kon nog gewoon geleverd worden door de Opel dealer (moest wel uit Duitsland komen) het was juist de geleider aan de andere kant welke een pain in the :ass bleek te zijn nergens meer te krijgen in Europa ik heb zelfs contact gehad met een Fins en Pools bedrijf waarbij dit onderdeel nog op hun site stond maar helaas ook daar niet meer leverbaar.

                                          Uiteindelijk ben ik bij Uwe Bolz uitgekomen deze had de geleider nog wel maar verkoopt dit alleen in een complete revisie set en niet los natuurlijk de andere geleider wel maarja die had ik al en alle pakkingen,rubbers en distributie kettingen die in de revisie set zaten ook.
                                          Maar goed ik had die geleider wel nodig anders houdt het feest op dus toch maar die complete revisie set gekocht en dan maar de komende jaren internet in de gaten houden of er zo’n geleider los wordt verkocht zodat ik de revisie set weer compleet heb zodat als de 24 klepper over een jaar of 20/30 weer aan een revisie toe is ik niet meer die frustratie hoef mee te maken om de benodigde onderdelen niet te kunnen vinden king: .

                                          Maar ja ook met dit onderdeel was het zoals met alles wanneer je ernaar zoekt kun je het niet vinden maar zodra je de zoekactie hebt gestaakt struikel je er bijna over want zo’n 4 dagen nadat ik die revisie set had ontvangen liep ik tegen een marktplaats advertentie aan waarbij zo’n geleider nog nieuw in de verpakking te koop werd aangeboden voor een nette prijs :???:
                                          Dus deze direct gekocht zodat nu mijn revisie set weer compleet is en wanneer het ooit in de toekomst nodig is direct ingezet kan worden.

                                          Omdat het blok nu toch helemaal uit elkaar is en gereviseerd heb ik maar meteen de plannen die eigenlijk voor aankomende winter geplant stonden naar voren gehaald dus alle injectoren ultrasoon laten reinigen en een scherpere nokkenas set aangeschaft welke direct gemonteerd worden bij het weer in elkaar zetten van de motor.

                                          Zoals ik en mantaei het nu geplant hebben beginnen we in de week van de 16de het blok weer in elkaar te zetten en hopen dan de 25ste of 26ste de boel weer aangesloten en wel weer in de manta te hebben :D .

                                          En daarna rijd ik voor het eerst in een manta waarbij de motor de eerste 1500 km ingereden moet worden king: .

                                          Dus nu eerst maar weer eens centjes sparen zodat hopelijk tijdens de winterstop de evolution uitbouwset erop kan en gespoten inclusief interieur aanpassingen.
                                          En dan nog ff een tripje naar een adresje hier in de buurt wanneer de motor is ingereden de software van de injectie afgesteld wordt om in combinatie met de scherpere nokkenassen een vermogensstijging naar de 240 tot 250 pk te bewerkstelligen.


                                          @Ganz
                                          ik weet nog niet of we de komende weken er direct aan toe komen om het verenpakket aan te pakken eerst de boel maar weer eens aan het rijden krijgen en dan kijken we wel verder dus dat hou je nog even tegoed ;) .

                                          Hopelijk over een paar weken weer een update .

                                          #18115370
                                          ICEQUEEN_Manta_Logan
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            28 February 2006

                                            @rearwheeldriven wrote:

                                            Dus nu eerst maar weer eens centjes sparen zodat hopelijk tijdens de winterstop de evolution uitbouwset erop kan en gespoten inclusief interieur aanpassingen.
                                            e .

                                            Centjes sparen? je hebt geld genoeg :jerry
                                            Zonder gekheid het ziet er top uit en nog ff en we kunnen samen na meetings toe :thumb

                                            #18115371
                                            Ghanz
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              31 July 2005

                                              speur ik daar een stukje jalouzie.. Arjan

                                              :jerry :jerry :jerry :jerry

                                            21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.