Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb de Astra 2.5 jaar geleden ingeruild, met 340k op de teller. Eigenlijk voor de km en het soort auto weinig problemen gehad. Op enig moment reed hij niet meer op lpg, en toen heb ik de lpg injector unit vervangen, vrij simpel en niet duur, echter nergens te koop. Via via in Polen eentje gevonden, gelukkig woont mijn vader daar. Bij inruil gaf de garage aan dat de distributie weer vervangen moest worden, kon je blijkbaar horen, maar toch leuk geld terug gehad.
Een vrij nieuwe Focus diesel er voor weer gekocht, heerlijke auto, echter wel veel kosten aan gehad, turbo problemen, water in de BCM, dus nu private lease, ff gehad met onverwachte garage rekeningen en geen auto voor de deur.
Misschien is het de thermostaat. Als je rijdt, dan koelt de rijwind het koelwater, en als je stilstaat niet, dus een andere temperatuur. Misschien dat de water stroom langs de thermostaat dit geluid maakt, maar alleen bij een bepaalde temperatuur range, en bij een bepaalde stroom snelheid.
Mijn tweede auto heeft ook zoiets, altijd gehad, ik ben het gewend (1998 arosa)
Ik begrijp dat je LPG niet zo’n succes vind? Volgens mij stinkt LPG niet, als mijn auto stinkt dan is dat als ie nog koud is en op benzine draait. LPG is behoorlijk schoon, dat stinkt echt niet.
Wat niet wil zeggen dat uitlaatgassen (van welke brandstof dan ook) lekker zijn in je interieur. Zelfs waterstof, moet je een regenpak aan in de auto, lol.Slim,
Heb ik even gedaan maar misschien nog wat grondiger proberen.@bart-gsi wrote:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/uitlaatspruitstuk-opel-astra-frontera-omega-sintr.html
bij deze set zitten de tapeindes bij… je kunt ook in de chat van de site vragen of de tapeindes los tekoop zijn.. vaak kun je die nog los kopen zonder het spruitstuk..
Bedankt, handige site. Ik ga ze vragen.
@OPC Turbo wrote:
Kijk ook ff goed of het spruitstuk zelf niet is gescheurd… dat is ook een standaard kwaaltje bij de X20XEVen vervang alle tapeinden want die breken en als ze dat nog niet zijn breken ze alsnog wel (soms met aandraaien al)
Waar haal je die tapeinden ? De pakking is niet zo’n punt, maar ik vind de tapeinden niet op de bekende onderdelen sites.
24 juni 2015 om 06:19 In reactie op: "How to" gevraagd voor wisselen wiellager Astra G met ABS #18283682@Peer wrote:
Volgens mij is voor het verwijderen van de aandrijfas, ook dop 30 nodig .
Liefst lange uitvoering.Groeten Peer
Bij mijn Astra H was het dop 32.
22 juni 2015 om 11:03 In reactie op: "How to" gevraagd voor wisselen wiellager Astra G met ABS #18283680@arjontje wrote:
Het fuseestuk hoef je niet in zijn geheel te demonteren.
Makkelijkste is, asmoer los, remschijf en klauw er af, de 3 bouten van het fusee los, en je slaat met een hamer voorzichtig het lager er af. De boel goed schoon schuren tegen het trillen en het nieuwe lager monteren.Ik ben klaar, maar ging niet helemaal vanzelf. Een paar dingen die ik tegenkwam:
– De diverse moeren van de as, de fusee etc zitten op een hoog moment dus je hebt een flinke sleutel nodig. ik heb een 200 Nm moment sleutel gebruikt, daar gaat het goed mee. Dan kan bijna alles ook weer op het juiste moment.
– De remschijf zat erg vast, slaan hielp niet, ik heb een brandertje gebruikt om hem wat warm te maken, dat hielp.
– Ik heb de stuurkogel en de onderste draagarm niet van de fusee gehaald, aangezien de kans groot is dat je de rubbers kapot maakt. en het is niet nodig. De onderste draagarm kan heel makkelijk los van het subframe.
– De torx bouten van het lager kunnen alleen los nadat de as verwijders is, de as is te dik bij mijn auto.
– De as zat heel vast, zelfs met de pulley trekker ging hij erg lastig.Bij mensen die hetzelfde willen doen. leen of koop een grote momentsleutel en pulley trekker. En zorg voor de juiste torx dop. En overweeg gelijk de schijven + blokken te vervangen, als het toch los is, al moet je dan de andere kant ook doen.
Monteren was zo gedaan, ik ben vooral veel tijd kwijt geweest met alles los zien te krijgen.
Heerlijke auto, met climate control, sport onderstel met instelbare dempers (IDS+), mistlampen, trekhaak (zelf eronder gezet), electrische ramen rondom, cruise control.
ik heb heb al bijna 10 jaar, met veel plezier, ik zou hem graag nog 10 jaar houden maar of dat slim is, tja.Ik ben nog niet op de 4 ton maar met een H Astra op LPG zit ik nu bijna op 280.000 km
LPG is ingebouwd met 46k, ik heb de auto nu bijna 10 jaar.
2e uitlaat, motor is nog origineel 1.8 125 pk. wel waterpomp 2x vervangen, distributie 3 keer. Accu 2x.Originele bak, originele wiellagers, originele kleppen alles.
Auto verbruikt wel wat olie maar mag geen naam hebben.Als je in de buurt van Lelystad woont kunnen we wel even op het gemakje met op-com kijken naar de diverse waardes en foutmelding, wie weet kunnen we het probleem detecteren.
en als Lelystad ver weg is, dan kan je vast wel iemand in je buurt met opcom vinden.als ik naar de abs module ga in opcom, en ik kijk naar de meetwaardes, en ik draai aan het wiel dan zie je gelijk dat hij het meet. Onder het rijden kan je dit ook doen. Dan zie je welke wielsnelheden gemeld worden, en nog vanalles.
12 juni 2015 om 08:25 In reactie op: "How to" gevraagd voor wisselen wiellager Astra G met ABS #18283676Thanks,
dan ga ik eentje bestellen en heb ik wat te doen volgend weekend !
Met vriendelijke groet,
AJ
12 juni 2015 om 06:57 In reactie op: "How to" gevraagd voor wisselen wiellager Astra G met ABS #18283674Fantastische how to,
Vraagje, misschien open deur, maar je hebt totaal geen pers o.i.d. nodig gehad ?
Ik moet ook een nieuw lager namelijk, puur vanwege de abs sensor. Zonde geld, dus ik wil besparen door het zelf te doen, ben wel handig maar heb geen pers.
Met vriendelijke groet,
AJ
Ok bedankt, ik heb een keer los gekocht die voor de olie aftap plug, en de kleintjes heb ik als bitjes, maar 45 en 50, ok, bedankt !!
@ramon851 wrote:
Uhm ikke met mijn astra g van diesel uit 99 op de snelweg 1 op 9 ongeveer en nee ligt niet aan me rijsteil haha.
Als ik keurig 120 130 rij kom ik uit op 1 op 9.2
Ik weet niet precies wat er mis mee is maar de mijne rookt als de neten als ik ook maar ietsje gas geef.
Alle leidingen en turbo slangen zijn gecontroleerd en niks is kapoet.Ramon851
Toch wat mis, mijn astra diesels uit 92 en 93 reden makkelijk 1:15
Astra-H 5 deurs 2004 met Z18XE, op LPG, 1 op 10 ongeveer, soms 1 op 9 als ik wat meer stadsverkeer heb of lange stukken hard rijd.
Op afstanden waar ik niet zo hard mag of rij, dan haal ik 1 op 11 op lpg (g3 landi lsi), en dat verbruik heb ik altijd gehad, sinds 2006.
Auto heeft nu 230k gelopen.@pixels66 wrote:
Ik heb voor iemand met een Astra H Z16XE met Opcom uitgelezen, daar kwam het volgende uit:
P1116 Engine Coolant sensor out of range/ECT Sensor Out Of Self Test Range
P1616 CIM (Steering Column Module) Wrong Environment Identifier Immobiliser B-006
P1614 Wrong Transponder Key Immobiliser B-006Maar wat houdt dit in, en wat is er aan te doen?
Heb de vraag ook in Astra kleine vragen gesteld, maar wellicht dat hij hier wat sneller gelezen wordt.
Groetjes!
SanderDe laatste twee meldingen had ik ook, dat komt omdat soms de transponder in de sleutel even niet communiceert met die in de stuurkolom, dan start de auto niet. Gebeurt soms, zolang hij start is er niks loos, gewoon wissen. Misschien is het wel tijd voor een nieuwe batterij in de afstandsbediening, kon wel eens helpen.
Kan je speedlock niet gewoon (de-)activeren door de centrale vergrendeling knop een paar seconden vast te houden ?
Zo heb ik het wel aangezet. En ik adviseer iedereen het aan te zetten. In Nederland gebeurt het niet vaak, maar in andere landen trekken ze je kofferbak open, of je deur los om je te beroven van je spullen en/of auto.
Ik heb gisteren met op-com de check control aangezet, gewoon nieuwsgierig wat er zou gebeuren. Hij zeek gelijk over de ruitensproeier vloeitstof, en dit bleef iedere 5 minuten of zo terug komen. Hij sproeide wel maar niet de koplampen, dus vanochtend bijgevuld. En geen melding meer gehad.
Dus blijkbaar is de auto voorbereid, alleen stond het uit. De kabel voor de rem slijtage heb ik wel gezien linksvoor.
Wat checkt de check control allemaal bij astra h ?
Ik heb het gevonden,
hoe het kwam geen idee, echter het binnenwerk van de contactdoos op de auto was los geraakt waardoor het niet goed contact maakte.
Bedankt voor de hulp !
Ok, bedankt,
ik zal er mee prutsen, ik kan ook wel even snel een andere halen, die dingen zijn niet zo duur.
Ik heb tegelijk met de trekhaak + kabel een adapter gekocht, misschien ligt het daaraan.
Probleem is, ik heb thuis de 13 polige doorgemeten op de auto, vlak na het monteren.
Vanochtend toen ik de aanhanger ophaalde werkte niks, maar is een oud ding.In de pauze ff een nieuwe 7p lichtbak gekocht, en die doet het half, maar mijn multimeter ligt natuurlijk thuis.
Ik heb dus niet de adapter 13->07 doorgemeten, maar het is een stevig ding, en volgens mij een jeager. Was 5 euro of zo.Morgen neemt een collega zijn op-com mee, kijken of dat helpt, en vanavond maar even de adapter doormeten.
Ik heb onlangs een trekhaak gemonteerd onder mijn h astra hatchback.
Trekhaak is simpel, even de isolatie links weghalen (fohn gebruiken), gaten zijn afgetekend.
Voor de kabel moet de bumper eraf (iets lastiger bij mij ivm met lpg.Al met al paar uurtjes klussen (alleen)
Nu voor het eerst aanhanger erachter, lichten doen het niet. Grrr.
Ik heb de 13 polige doorgemeten, alles ok, alleen mist licht geeft weinig volt, maar who cares.
De aanhanger verlichting is zooi, dus een nieuwe lichtbak gehaald, nu doet het licht het wel, maar knipperlichten gaan heel snel op de auto en niet op de bak. Remlicht doet het niet. Mistlicht doet het uitstekend.Ik heb hem niet ingeleerd (want geen check control en geen parkeer sensoren) maar moet dit misschien toch?
En kan dit met op-com of moet het met tech2 ?
-
AuteurBerichten