zuinig ??

Forumindex Forums Modellen Astra zuinig ??

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Berichten
  • #17753741
    Juffer1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 July 2006

      Wij rijden een X16XEL (1.6 16V) uit 1999.

      Verbruik als ik rijdt => 1:13.2
      Verbruik als mijn meissie rijd => 1:14,7

      In Schotland hebben we afgelopen vakantie zelfs 1:16,5 gehaald :o

      #17753742
      co heesbeen
        Lid sinds:
        5 February 2014

        waar kan ik ongeveer op rekenen.??. wat is het verbruik van een z1.8xe automaat.. en zit er nog veel verschil in cruisecontrol gebruik ?? dan bedoel ik gemmideld.. ben geen wilde rijder.. rijd wat er mag worden gereden… heb cruiscontrol zin of inzin ?? zit er namelijk wel op heb de auto pas in bezit , vooral cruiscontrol de voor en nadelen graag reactie

        #17753743
        mrzuko
          Lid sinds:
          13 March 2010

          500km haal ik met me opc dus ik vind het niet zuinig

          #17753744
          ricksmits
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 June 2013

            Z18XE.. ik tank meestal als ik nog 50 km ken rijden op de BC..

            1 op 10 precies gemiddeld over 6-7 tankbeurten.. klein puntje,, alleen maar stad.. langste snelweg stuk wat ik incidenteel heb is km of 8..

            staat nu weer droog met 360 km op de dagteller..mja

            #17753745
            jacobbroersma
              Lid sinds:
              14 February 2007

              Mijn X1.6XEL ’99 haalt 1:10 wel
              Maar dat ligt meer aan mijn rechtervoet.

              #17753746
              usbstick
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 February 2012

                1:10 met de v6, sportief rijden gecombineerd, met de 1.6 1:13

                Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

                #17753747
                danny
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  1 op 16,8 met de opc op lange stukken op de cruisecontrole
                  gemiddeld verbruik 1 op 11-12

                  Cursus zuining rijden kan niet alleen met de vrachtwagen handig zijn :vertag

                  #17753748
                  TedMechanic
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2007

                    @co heesbeen wrote:

                    waar kan ik ongeveer op rekenen.??. wat is het verbruik van een z1.8xe automaat.. en zit er nog veel verschil in cruisecontrol gebruik ?? dan bedoel ik gemmideld.. ben geen wilde rijder.. rijd wat er mag worden gereden… heb cruiscontrol zin of inzin ?? zit er namelijk wel op heb de auto pas in bezit , vooral cruiscontrol de voor en nadelen graag reactie

                    Cruise control helpt wel om zuinig te rijden, maar alleen als het rustig op te weg is. Ik merk aan mezelf dat als het druk ik en ik rij met cruise control, dat ik erg zenuwachtig ga rijden. Sneller geneigd ben om te remmen enzo. En remmen op de snelweg is nooit goed voor je verbruik ;)

                    Maar op lange stukken met een rustige snelweg is het een erg fijne optie vind ik. Maar ik zet ‘m eerder aan voor het comfort dan om zuinig te rijden. En op sommige stukken (waarbij je 80 mag op een driebaans) om me aan de snelheid te houden ;)

                    #17753749
                    black_astra
                      Lid sinds:
                      30 November 2010

                      astra g 1.6 szr altijd rond de 1:13 / 1:14 in de winter met korte ritjes.
                      In de zomer heb ik het nog nooit bijgehouden maar ben benieuwd

                      #17753750
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        1 op 17 gemiddeld, inclusief Stampen: Corsa 1.5TD 1999 met 100pk / 180Nm > 0-100 9s. top: 195km/u
                        1 op 10 gemiddeld, over de tijd dat de 3liter in de Vectra hangt, dus inclusief Duitslandritten Voluit Vectra-B 3.0 V6 handbak Caravan CDX 1999 224pk / 280Nm
                        1 op 14 gemiddeld, op Korte tot middellange ritten, liefst binnendoor, met de Ascona-C 1.6S (2traps Carburateur) 82pk / 126Nm.

                        Willem

                        #17753751
                        TedMechanic
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2007

                          Ik rij 1:13 met de Astra G Z16XE. Maar wel vooral korte stukjes in de stad. Van de zomer gaan we ermee op vakantie, dus dan kunnen we zien wat hij doet met lange snelweg ritten.

                          #17753752
                          realhustler
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 April 2013

                            Astra-H 5 deurs 2004 met Z18XE, op LPG, 1 op 10 ongeveer, soms 1 op 9 als ik wat meer stadsverkeer heb of lange stukken hard rijd.
                            Op afstanden waar ik niet zo hard mag of rij, dan haal ik 1 op 11 op lpg (g3 landi lsi), en dat verbruik heb ik altijd gehad, sinds 2006.
                            Auto heeft nu 230k gelopen.

                            #17753753
                            ramon851
                              Lid sinds:
                              16 November 2013

                              Uhm ikke met mijn astra g van diesel uit 99 op de snelweg 1 op 9 ongeveer en nee ligt niet aan me rijsteil haha.
                              Als ik keurig 120 130 rij kom ik uit op 1 op 9.2
                              Ik weet niet precies wat er mis mee is maar de mijne rookt als de neten als ik ook maar ietsje gas geef.
                              Alle leidingen en turbo slangen zijn gecontroleerd en niks is kapoet.

                              Ramon851

                              Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

                              #17753754
                              realhustler
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 April 2013

                                @ramon851 wrote:

                                Uhm ikke met mijn astra g van diesel uit 99 op de snelweg 1 op 9 ongeveer en nee ligt niet aan me rijsteil haha.
                                Als ik keurig 120 130 rij kom ik uit op 1 op 9.2
                                Ik weet niet precies wat er mis mee is maar de mijne rookt als de neten als ik ook maar ietsje gas geef.
                                Alle leidingen en turbo slangen zijn gecontroleerd en niks is kapoet.

                                Ramon851

                                Toch wat mis, mijn astra diesels uit 92 en 93 reden makkelijk 1:15

                                #17753755
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  En dat is nog duur.

                                  de 2.0DTi moet op de snelweg wel 1 op 18 a 1 op 20 kunnen halen bij normaal rijden.

                                  Willem

                                15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.