Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waar zou ik die kunnen vinden? Zijn er nog andere plekken die ik af kan gaan qua “easy fix”?
Dank, dat helpt mij al een heel stuk verder!
Hoe zou ik erachter kunnen komen wat er met die sensoren aan de hand kan zijn? Ik had gehoopt dat OPCOM duidelijkheid zou verschaffen maar het lijkt nu dan alsnog een zoek en vervang verhaal te gaan worden?
Die van de inlaat, eigenlijk dus gewoon een klassiek gevalletje van valse lucht
Ik heb afgelopen week met een andere meneer van dit forum mijn inlaat (z22se vectra c1 2003) losgehaald omdat we dachten deze te moeten vervangen.
Bleek niet nodig, heb er nu dus 1 in mn achterbak liggen. Als je even je nummer doorstuurt in een pb app ik je vanmiddag einde van de middag even een foto van alle kanten, kan je zo zien waar hij wel of niet aan vast zit.
NB. Alles kon van boven los, we hoeften niet onder de auto te kruipen en de dynamo hoefte ook niet los.
Gr
RawiOpgelost! Motor draait weer heerlijk en meer dan voldoende vermogen terug zonder stotteren of bokken.
Probleem bleek uiteindelijk te liggen aan een pakking die er niet in zat. Deze lek gevonden dankzij de geniale tip van liviu2004; “blaas eens de rook van je sigaret in deze slang zodat ik kan zien waar de rook weer uitkomt” :applause01:
Advies van een leek:
1) leverende dealer bellen, obv kenteken zal deze de code kunnen aanleveren, scheelt je een eurotje of 30
2) via MP of facebook iemand in de buurt vinden met een autoambulance, ben je voor een paar tientjes klaar en staat je auto netjes bij de dealer zonder dat je zelf hoeft te opereren?Aanvullend: Het kan dus zo zijn dat je met de stekker van de LMM los prima rijdt maar met de stekker erin beroerd optrekt/stationair draait. Dit <i>hoeft</i> dus niet te zeggen dat de LMM per definitie de boosdoener is!
Met dank aan iliviu voor de hulp vanochtend.
Dank voor je tip! Kan inderdaad best kijken op de sloop en ter plekke testen. Stationair is het verschil al merkbaar dus actie van enkele minuten lijkt mij. Werkt het niet dan gelijk terug.
Ga morgen eens op de sloop kijken.
Klopt, als je bij een willekeurige dealer gaat kunnen ze de code tegen bedrag X opvragen. De leverende dealer zal deze codes doorgaans in hun systeem hebben en deze kunnen verstrekken.
Lampje brandt weliswaar maar van vermogensverlies geen sprake, trekt gewoon door. Vermoedelijk brandt het lampje nog van de EGR die losgezeten heeft?
Uitlezen zou inderdaad ideaal zijn, opcom bleek echter al de geest gegeven te hebben, is inmiddels al wel een nieuwe onderweg. Wellicht een andere manier om vast te kunnen stellen dat het de lmm is? Belronde brengt een plaatje van tussen de €150 en €200. An sich te doen maar zou wel zonde zijn als het dan toch iets anders blijkt te zijn
Dank voor je reactie!
Als ik de lmm stekker eruit haal gaat het lampje branden. Weet eerlijk gezegd niet hoe ik ‘noodloop’ verder zou moeten herkennen, als ik zonder lmm rij dan reageert de auto zowel stationair als in optrekken gewoon goed en vlot.
De astra die ik heb is van 2001 en heeft kennelijk geen lmm. Is dan ook het enige wat ik niet over kan zetten om te testen helaas.
Wellicht bij de dealer die de auto oorspronkelijk geleverd heeft de sleutelcode opvragen en deze dan gewoon opnieuw bestellen? Heb van de week voor mijn vectra uit 2003 telefonisch alle codes doorgekregen. Moet je wel zien te achterhalen welke dealer de auto geleverd heeft maar daar zou een willekeurige dealer je misschien verder mee kunnen helpen?
28 mei 2016 om 14:17 In reactie op: Grijze stekker onder de achterbank en crash sensor deuren #18319684Gelukkig ook geen storingen, de airbag houden we dan maar als “leuk sierstuk” :’D
26 mei 2016 om 16:59 In reactie op: Grijze stekker onder de achterbank en crash sensor deuren #18319682Gaat om een astra G coupe (2001 2.2) De sensoren had ik al losgehaalt maar per abuis laten liggen. Ga ik nog wel achteraan en dan met opcom proberen te activeren. Op hoop van zegen dan maar
Stoelverwarming zaten al knoppen voor, de voorstoelen waren dan ook verwarmd maar liep een aparte kabeltje voor zag ik. Achterbank helaas nooit getest. Enige wat ik kan bedenken is aftermarket universele verwarming ook voor de achterbank. Zal nog wel een foto posten van de stekker
Cool ding! Twee weken geleden ook een coupe gehaald maar dan in de lichtere blauwe kleur. Display is wel vet, waar komt die vandaan?
Ja, remlichtcontrole staat er totdat ik mn rem intrap. Is normaal toch?
Mijn snelheidsmeter geeft verder geen problemen. Heb me laten vertellen (lezen op het forum) dat het dan maar 1 van de 2 sensoren kan zijn omdat die andere ook effect zou moeten hebben op je snelheidsmeter. Vandaag even uitlezen en kijken of het stekkertje misschien los zit ofzo, misschien contactspray en anders kennelijk wielnaaf vervangen.
Morgen eerst even kijken wat de OPCOM doet. Op een abs/tc lampje dat zo nu en dan aan wil gaan (en na uitzetten en opnieuw starten weer weg gaat) en dit olieprobleem heb ik eigenlijk nergens last van. Punt is alleen wel dat ik geen melding gekregen heb ‘controleer oliepeil’ ofzo dus weet niet welke sensoren ed er nog meer ‘uitgeschakeld’ staan. Heb de auto pas een week dus wie weet heb ik wel grotere ‘problemen’ dan wat olie
Wist niet wat me overkwam. Eerste klepdekselpakking die ik vervangen had was op een peugeot, dat waren 2 schroefjes waar je gelijk bij kon komen. Bij die Vectra was het de luchtinlaat, gasklephuispakking en kabelboom eruit en dan nog een arsenaal aan boutjes. Tot overmaat van ramp ook nog de verkeerde pakking dus was al met al een ervaring die ik niet snel zal vergeten
Dank voor de reactie!
Klepdekselpakking vervangen op de x16xel uit mn vectra was een crime, hopen dat dit blok me minder werk zal geven :lol:
Helder!
Dank voor de snelle reactie!!
Gisteren even langs de dealer gereden, even kijken hoeveel het spul daar zou moeten kosten,
bleek alleen op bestelling leverbaar en bovendien een grapje van €101,88 te zijn, vrij prijzig dus.Ben uitgebreid de sloperijen langs geweest en, letterlijk, meer dan 12 van die krengen los zitten halen.
Stuk voor stuk maakten ze flink geluid als je heen en weer schudde en liepen de ‘korrels’ zo uit het ventiel.
Heb me laten vertellen dat dat dus absoluut niet de bedoeling was dus sloop valt voor voorlopig ook af.Enig idee waar ik dit onderdeel zou kunnen vinden?
Voor alle duidelijkheid, het gaat niet om de slang van de tank naar het filter maar de slang van het filter naar het zwarte doosje van onderstaande afbeelding.
Uit dit kastje komt een slang die meteen eronder naar een ventiel op de luchtinlaat gaat waar, zover ik kan zien, geen problemen zijn. De andere slang komt, zo begrijp ik, van de koolstoffilter en daar zitten ook de korrels in.
Het kastje zit bij nummer 4 van onderstaand schemaHelder :thumb
Heb geen foutmeldingen en an sich niet echt ergens last van ofzo,
vroeg me alleen af of ik iets met die gegevens kon doen.Had al zo’n vermoeden.
Eigenlijk zou je dus periodiek een dump kunnen maken van die waardes,
mocht er dan een keer iets niet helemaal lekker draaien kun je wellicht een (aanmerkelijk) verschil terug zoeken?(Ik probeer even uit te vogelen hoe ik die meetwaardeblokken nuttig kan gebruiken)
Update:
MAP sensor van de sloop (zelfde auto, motor en zelfs bouwjaar) erop en de auto rijdt weer
Ik meen nog een lichte hapering te voelen als je in de 2e versnelling gas los laat en daarna weer oppakt,
je moet erop letten om het te voelen dus an sich geen prioriteit lijkt mij.
Overigens zou ik niet weten waar ik verder zou moeten zoeken dus denk dat ik het voor nu even goed is zoWederom vriendelijk bedankt voor alle hulp heren!!
-
AuteurBerichten