Opel Astra 2.2 coupe gekocht

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra 2.2 coupe gekocht

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275858
    gertwert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 January 2006

      Na een tijdje een bmw coupe 320 en een peugeot 206 te hebben gereden, werd het wel weers een tijd voor een mooie opel.
      Ik heb altijd in calibra’s gereden en het liefste had ik er weer 1 gekocht, maar er is weinig fatsoenlijks te koop. Ben er wel bij verschillende wezen kijken, maar kon niet slagen.

      Toen is m’n oog op de opel astra coupe gevallen. Mooie wagens, lijkt ook enig zins op de calibra.

      Ook daar heb ik er verschillende van gezien, het liefste wou ik een blauwe. Er zijn 2 kleuren blauw, dat ‘verschoten’ blauw en de kleur die ik nu heb.

      Echt een pracht wagen en rijdt onzettend goed.

      Plaatje bij het praatje

      Tot nu toe bevalt ie goed. Ik heb er al 2000 km mee gereden en nog geen druppel olie bij moeten vullen.
      Er zitten wel wat kleine dingetjes aan zoals de boordcomputer die niet af te lezen is, reeds nieuwe besteld in het buitenland. En het spruitsuk heeft een scheurtje denk ik. Daar wordt as dinsdag naar gekeken. Ook slaat de airco niet aan, maar dat is nu nog niet zo erg.

      #18313640
      Corsaliefhebber
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 February 2012

        Mooie Astra Coupe, :thumb :thumb in een zeer schitterende kleur

        #18313641
        gertwert
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 January 2006

          Het spruitstuk was idd gescheurd en goed ook. Nieuwe erop en gaan. Wat betreft het airco systeem alles stond netjes onder druk. Geen lekkage, maar een kapotte spoel. Die zijn helaas niet los te verkrijgen. Een nieuwe pomp werd er dus voorgesteld. Ik ga het toch eerst eens proberen om een 2e hands pomp te kopen en de spoel over te zetten. Kost allemaal een hoop geld. :shock:

          #18313642
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            mooie coupe, volgens mij zijn de foto’s gemaakt in zeewolde?

            #18313643
            gertwert
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 January 2006

              @Nick-GSI wrote:

              mooie coupe, volgens mij zijn de foto’s gemaakt in zeewolde?

              Klopt daar had ik hem gekocht idd, stond te koop bij van der brom auto’s

              #18313644
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                @gertwert wrote:

                Het spruitstuk was idd gescheurd en goed ook. Nieuwe erop en gaan. Wat betreft het airco systeem alles stond netjes onder druk. Geen lekkage, maar een kapotte spoel. Die zijn helaas niet los te verkrijgen. Een nieuwe pomp werd er dus voorgesteld. Ik ga het toch eerst eens proberen om een 2e hands pomp te kopen en de spoel over te zetten. Kost allemaal een hoop geld. :shock:

                Volgens mij zijn de koppelingen wel los verkrijgbaar.

                #18313645
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Wij hadden laatst een Vectra c met een 2.2 maar daar kon je hem ook niet los voor krijgen ( origineel dan )

                  #18313646
                  gertwert
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 January 2006

                    MID Display vervangen vandaag, stelt weinig voor en werkt echt perfect :D

                    Dit was de oude

                    en de nieuwe

                    Ook nog wat filters vervangen, was ook geen overbodige luxe.

                    En dit zat ook nog in m’n kachelhuis

                    Lampjes in m’n tellerbak ook vervangen.

                    Binnenkant ook goed schoongemaakt, ruikt weer fris en fruitig

                    Dit was het gescheurde spruitstuk

                    Volgende week de buitenkant maar eens goed aanpakken king:

                    #18313647
                    Nick-GSI
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Lekker bezig geweest, die filters waren idd aan vervanging toe

                      #18313648
                      Rawi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 February 2012

                        Cool ding! Twee weken geleden ook een coupe gehaald maar dan in de lichtere blauwe kleur. Display is wel vet, waar komt die vandaan?

                        #18313649
                        Shane_Astra_g
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 December 2012

                          viewtopic.php?f=5&t=178945 Hier staat er meer infomatie over dat uitgebreide MID

                          #18313650
                          gertwert
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 January 2006

                            @Rawi wrote:

                            Cool ding! Twee weken geleden ook een coupe gehaald maar dan in de lichtere blauwe kleur. Display is wel vet, waar komt die vandaan?

                            Die heb ik idd uit het buitenland gehaald. Wel lange verzendtijd, maar hij komt aan en werkt goed.

                            Heb jij toevalllig die coupe bij agio in sliedrecht gekocht?

                            #18313651
                            TedMechanic
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2007

                              @2000 wrote:

                              Volgens mij zijn de koppelingen wel los verkrijgbaar.

                              Ik heb de mijne, welleswaar een hatchback en een Z16XE, afgelopen zomer gewoon vervangen. Los besteld voor 40 euro, uurtje werk en hij zat erop. Zonder de leidingen van de pomp te halen en dus zonder druk te verliezen.

                              #18313652
                              Markus12
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 March 2016

                                Je kunt je display zo instellen dat je nog meer informatie kunt zien. De strepen die daar nu staan zijn een resultaat van je RDS instellingen. Wanneer je deze verandert kun je in één oogopslag nog meer informatie zien. Het is maar een tip om nog meer aan je display te hebben.

                                #18313653
                                gertwert
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 January 2006

                                  Aircospoel is vervangen, heb een gebruikte pomp gescoord en de spoel overgezet en gelijk de multiriem meegenomen, nu weer een ijskoude climate controll :D

                                  Nou was m’n flexibele deel van m’n kat gescheurdt tijdens het vervangen van het spruitstuk, hij lekte niet veel, maar toch hoorde je het wel, hij was al eerder een keer gelast dus die ook maar vervangen :cry :cry

                                  Nu hoop ik wel een poosje te kunnen rijden zonder problemen.

                                  Als je de RDS gegevens wil zien op je display moet je de originele radio hebben denk ik of niet Markus12

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.