Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is dit niet allemaal te vinden met de zoek functie op dit forum….jaren geleden eens mee bezig gehouden.
Anders via google…was geloof ik een Engelse site ..[quote quote=18378255]Of de ECU uitwisselbaar is is afhankelijk vanuit welke auto de C16NZ en de C14NZ komen.[/quote]
Wat bedoel je hier precies mee?
Je bedoelt de ventilator van je radiateur??met doorverbinden gaat deze wel draaien toch?dan zal het wel de sensor zijn die defect is..
Wat ik wil bereiken met de motorswap is: c14nZ eruit….c16nz erin.
<p style=”text-align: left;”>En het liefst gewoon de c14nz “rode” ontsteking erop en rijden.</p>
Maar dit past niet ivm de orginele “zwarte” ontsteking van de c16nz cq nokkenas aansluiting.Nu heb ik wel de c16nz kabelboom en compleet…mmmm
Verschillen de ECU van c14nz en c16nz van elkaar of zijn ze identiek en uitwisselbaar?
Nogmaals….de twee verdelerkappen hebben een ander systeem om in de nokkenas te gaan….
Het rode type heeft twee pennen en die zwarte een rand in het midden…dus dat past niet.
En of het blok heeft gewerkt dat is nu niet aan de orde…
probleem is dat op de nokkenas aan de verdelerkapkant een andere aansluiting zit waardoor die “verdelerunit” niet past
hallo….ik heb ook problemen met mn astra f c14nz motor die ook niet wilt vonken…en zag deze topic …
mijn vraag is welke sensor er nu voor zorgt/ziet wanneer het systeem moet gaan vonken….
ik weet dat deze regeling nu electronisch is ipv de oude contactpuntjes maar de bobines geven net als vroeger pas een vonk wanneer de primaire spoel word onderbroken…
gaat deze sturing nu vanuit de hall-gever onder de verdelerkap?…..ik weet dat de hall gever ook via de ecu de brandstof pomp aanstuurt wanneer de motor ronddraait tijdens starten.
ik zie ook dat er 4 openingen zijn die voorbij de hall-geversensor gaan en dit icm met de 4 contactpunten in de verdeler……hmmmm?
ps heeft iemand nog toevallig een schematische voorstelling van een “ignition module”?rotgezocht op google maar helaas niets kunnen vinden..
ben namelijk geintereseerd in hoe dit “kastje” icm de ecu de boel regelt naar de bobine..
greetz rammaz
enne…correct me if im wrong!
hello,
ja ik vind het ook raar…….ik ging er al vanuit dat het compatibel was…..dus ik was erg verbaasd.
je moet de velgen er zo op doen dat ze op de bouten rusten en daar houdt ik niet zo van.
het zal toch niet wezen dat ik weer zon speciale corsa heb…..heheieder geval bedankt !!
rammaz
ik zou het gelijk dichtlassen, winter komt eraan….hoe langer je wacht en openlaat hoe meer je moet gaan repareren….
good luck baby!!rick…..
voorruitrubber is voorzien van een kit…….mij is het met drie pogingen niet gelukt om een raam zonder schade uit een corsa te halen zonder het rubber kapot te snijden….2 keer sloop 1 keer thuis.
de rest is allemaal te doen.
je moest het stangetje die de overbrenging van motor naar dat armenwerk verzorgt ,een cm verlengen.
een deel van het armenwerk natuurlijk verwijderen,aangezien je maar 1 wisser wilt hebben en dan die kromming van de wisserarm eruit slijpen en dan weer verlengen tot ie mooi op je raam past…….topic dus niet gevonden?
hier is al eens een topic over geweest en met een link naar een site die het met fotos en al liet zien…..effe zoeken maar.
tis wel een tijd geleden…..
ik heb het zelf ook toegepast ,maar was niet zo enthousiast erover,aangezien de wisser niet echt mn hele raam pakte.he wim ……injector vervangen ? gaan we doen!!!
ik ben weer eens verder gaan streunen en het schijnt dat de standaard waarden in opel tis staan……..ben er mee bezig dus weet het nog niet zeker…iig thanx!!!voor je reactie..
rammaz:angel
ja die slang zit gewoon op je inlaatspruitstuk en zuigt dus lucht aan……pas op je motor gaat harder stationair draaien!!
origineel gepost door mattemaker
kan de hoofdremcillinder ook zijn.. dopje van potje niet los gehad..? als het potje vol was voor je begon, kan het zijn dat je de hoofdremcillinder kapot gedrukt heb.. :swearzou je dit even kunnen uitleggen?
ik heb trouwens met het gekloot met de remmen van de astra ook van de sloop een andere rembekrachtiger + remcilinder gehaald en dat had ook niet het gewenste effect.
het probleem was gewoon: motor uit -wel remdruk motor aan -geen remdruk.
effect met motor aan maar vacuumslang naar de bekrachtiger los—-wel weer remdruk:hmmzja dat kan natuurlijk ook ,zal er eens op gaan letten…..thanx!:thumbup
en….?
he man,
ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan met een astra…
had toen alleen de blokken vervangen….remzuiger dus teruggeduwt (geen slangen losgehaald enzo!)en weer alles in elkaar.
precies dezelfde symptomen die jij beschrijft…..en ja ook een rembekachtiger en remcilinder gehaald,nieuwe rubber om de zuiger gedaan…..weer ontlucht …maar helaas….geen effect.
heb toen maar corsa a gsi remklauwen erop gegooid want ik werd er schijtziek van zo 2 dagen kutten en klooien.
die gsi remmen had ik toen ontlucht en voila! perfect remmen.wat mij opviel is dat bij de oudere remklauwen, de nippels meer bovenop zitten en bij de astra remmen niet helemaal bovenop, waardoor ik denk dat je de remmen nooit helemaal kan ontluchten met de “op de trap rem in en open nippel” manier, maar dat je een onluchtingsapparaat nodig hebt.
mischien het proberen waard? succes!!
laat even weten of het gelukt is!:thumbup
waar is eigenlijk die cd voor ? staat daar al gebruiksklare software op?
origineel gepost door TedMechanic
origineel gepost door rammaz
ben geen corsa c specialist,maar volgens mij hebben het remsysteem en koppeling niets met elkaar te maken.Jawel hoor, als je een hydraulische koppeling hebt, komt de vloeistof uit hetzelfde potje ;)
excuses…….had ik al vermeld dat ik geen c specialist ben?:P
hmmmm als de afwerklijst zoals op het plaatje van jack klopt.
dan hoef ik alleen die los te halen.
in mn linker raamstijl zit een rot stukkie en dat moet gerepareed worden vandaar deze vragen van mij…
mocht de schade niet te groot zijn dan hoeft dus alleen de afwerklijst eraf….:hmmzthanx voor alle reacties….king:
ben geen corsa c specialist,maar volgens mij hebben het remsysteem en koppeling niets met elkaar te maken.
als je met het verversen van het remsysteem geen specalist bent raadt ik je aan om het te laten doen, aangezien je remmen toch wel een beetje van levensbelang (jou en anderen) zijn.
;)
jongens ….ik ben eigenwijs….ik doe het zelf:P
ik ben nu eigenlijk op mn laatste vragen niet echt wijzer geworden…
hoe zit het nu met dat raamsysteem?
zit nu dat raam in de auto gekit met daarop het rubber?.
of zit dat raam nu in een rubber en is dat geheel vastgekit?als ik dit nu te weten kom……kan ik weer verder …………………dus iemand?
ben trouwens gewoon wa verzekert , dus via de verzekering wordt nix, en volgens mij kan je bij wa+ ook niets regelen mbt ruit wisselen cq eruit halen aangezien er geen schade aan de ruit is..
ciaoking:
ooohhhh wacht even….
als ik het goed begrijp zit de ruit dus vastgekit….aan de auto ,maar het rubber dan?
zit deze dan weer op het raam gekit ofzo?ik ben niet helemaal thuis met het raamconstructie van de corsa b , aangezien ik meer verstand het van de corsa a..
bij de A zit het raam in het rubber en het rubber vouw je dan over een rand van het chassis
..weet iemand ook met welke kit je de ruit dan weer vastzet?
mhhhhhh…..ik ben wel een redelijk handige jongen,maar dit vergt mij toch iets meer uitleg…
zit het raam nu vastgekit?
en met visdraad…..is het de bedoeling dat ik via de binnenkant een visdraadje naar buiten steek en dan de kit afsnijdt?en het rubber lostrekken…..dit is nog met gemonteerd raam?
tell me!!!!!
:hmmz
-
AuteurBerichten