Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Opel Rally Lover wrote:
VRAAGJE: wat kan ik allemaal doen aan het feit dat mijn wagen zo rolt in de bochten? Zie foto’s hier onder. ik zit met goede bilsteins en vanvoor de orginele veren van een ascona diesel. vanachter zitten verlagingsveren van -4cm. Hoorde al dat ik mijn kleine roll baar van de achteras er uit moet halen maar gaat dit niet slechter worden? Graag wat tips en tricks..
Zo is het nu:
Zo zou het moeten zijn:
wat een verschil!
Hey Tommy,
beide Ascona’s zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Onder die blauwe zit een achteras met trekstangen (dacht Salsbury of Volvo) zoals bij 400.
Steek uw licht eens op bij Lahouter of TTSucces,
Filip@arrowboy wrote:
dag filip,
zeer mooi project.
zal het zeker volgen.
rij je terug voor in kasterlee?grtn michael
Ik rij dit jaar mee in het Regularity gedeelte, met m’n 12 jarige dochter.
misschien tot dan ;)
Door tijdgebrek worden de werken uitgevoerd door m’n neef. Door de mooie pasvorm van de door Jaak Smeets geleverde verbredingen was het aftekenen geen probleem. daarna werd de rand uitgeslepen en de verbredingen aangebracht. Daarna zijn er plaatjes gelast in de vrijgekomen openingen.
Nu worden de randen wat afgewerkt en afgekit.
Daarna wordt de Ascona gestraalt en in Epoxy gezet. Dan moeten nog enkele verstevegingen gelast worden en kan hij naar de spuiter. Waarschijnlijk gaan we eerst ook nog de rolkooi wat verplaatsten en uitbreiden naar de veerpoten.Zoals belooft enkele pics:
Zoals je ziet zijn de verbredingen er voorlopig opgeplaatst en worden de binnenkanten bewerkt.
Ook is de carrosserie ondertuseen volledig opgelast. Er moeten nog enkele verstevigingen ingelast worden, maar dat gebeurt nadat hij gezandstraalt is want er hangt teveel coating op om goed te kunnen lassen.@McLambo wrote:
@henk 400rr wrote:
[
In ieder geval: papieren zijn hier te downloaden: http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/Asconai2000.pdfInteressant. Eens kijken wat ik er uit ga pakken voor mijn Ascona :thumb
Hoeveel vermogen trokken ze uit zo’n i2000 ongeveer?
Een goed geprepareerde 2 liter heeft 180 pk.
Ondertussen is de kas opgelast en verstevigd.
De verbredingen heb ik van de week ook opgehaalt bij Jaak Smeets en deze worden momenteel gemonteerd.
Ik zal van de week eens enkele foto’s plaatsen. :D
Nee, er staat ééntje van OMP in. Omdat de hemel er ondertussen uit is wordt de kooi nog omhoog gebracht zodat ze wat beter aansluit.
De auto wordt niet gebruikt voor competitie, enkel voor demo ritten, openingswagen en regularity ritten dus dat de motor uitgeboord is naar 2400cc is van geen belang. Het blijft een 2 liter blok en was enkel een goedkope manier om meer vermogen te krijgen. Ook wat remmen en versnellingsbak betreft. Voor Slowly Si
deways is het van groot belang dat de livery klopt.Dat is’em ja. De motor ligt momenteel in m’n Ascona.
Dank u,
Momenteel heb ik al:
2 liter Ascona kas (ex Nederlandse Circuit auto), volledig opgelast en versterkt
geboute rolkooi.
Opgelaste vooras op harde rubbers en Volvo remmen
achteras op schijven met 3.89 en 75% sper
2 liter motor, opgeboord tot 2.4 met hogedruk zuigers en 305° nokkenas van bij Risse. Momenteel zuinig afgesteld en 185 PK bij 6000rpm
Voorlopig staat er een afgekorte 6 cyl injectie met DTA sturing op, maar dit zullen volgens de Homologatie Webers moeten worden.
265 versnellingsbak met sintermetalen koppeling van BMW M3
Hydraulische handremEn de verbredingen zijn ook net binnen.
Ik heb ze zopas besteld bij Jaak. Is wel even wachten.
Bedankt voor de info, Louwe. Mail is verstuurt.
[rquote=1683332&tid=126822&author=fredericki200]edepet kan die adapterplaten voor de achteras leveren, komen de mijne ook vandaan[/rquote]
Kan u me daar meer informatie over geven, ben namelijk op zoek, maar die Edepet kan ik niet terugvinden in de ledenlijst.
Klopt, laatst heb ik nog gelezen dat een EDEPET die verdeelt, maar dien aam kan ik niet terugvinden in de ledenlijst.
Dat is Filip Jacobs uit Landen
origineel gepost door mr-turbo
bestaan er meerdere rallyfilips in belgië ?Bij mijn weten niet!
origineel gepost door bessy
304° bedoel je.ja, sorry
Om terug on topic te komen: ondertussen zit er een 403° schrick nokkenas in van bij Risse.
Nu de injectie met DTA computer laten afstellen en hij kan ingebouwd worden;)
Rijdt momenteel de Jim Clarck Rally
origineel gepost door McLambo
wat raden jullie aan?U neemt me de woorden uit de mond:D
Ik heb al gehoord van een Imotec nokkenas uit Duitsland.
Iemand bekent bij dit bedrijf?Nokkenas kopen is 1 ding, maar hij moet er nog in ook. Zonder de cilinderkop eraf te halen zal het geen makkelijke klus worden:hmmz
Zal ik daarna ook de Webers opnieuw moeten laten afstellen en voorzien van andere sproeiers?
@Keesjr: Hoeveel vermogen heeft uw motor met diezelfde spec’s?
Bedankt Keesjr voor de uitleg. Een vriend van me gaf me dezelfde raad dus ga ik een Kent OP244 bestellen. Is de 309°
Groeten
Ik heb nog een Asci met zwarte hemel staan. Zit nog in de wagen en wil ik wel verkopen. Alleen: hij staat in Belgie (Kasterlee, net over de grens)
Ik heb mij laten vertellen dat de laatste Ascona’s (’80, ’81) gemaakt zijn uit gerecycleerd metaal en daarom sneller roesten:angel
Deze hier leeft ook nog, maar wel in de huid van een 400 replica GY 38 PS
Nu ziet hij er dus zo uit:
IMG]http://i245.photobucket.com/albums/gg58/rallyfilip/IMGA0845.jpg[/IMG]
-
AuteurBerichten