Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goede dag,
Revisie is zeker een optie maar wel prijzig maar dan heb je wel garantie .
Maar je moet wel zeker zijn dat hij kapot is.
En ecu zijn zeker ook nog wel te vinden en als je er een met pin code en chip en immo ring kan vinden met de goede de ecu nummers is het plug and play even achter op de ecu kijken voor de juiste info van de ecu.
Je kan op onderdelen lijn kijk of er wat opstaan of ff googlen met de ecu nummers .
En als je zonder chip en immo ring een ecu vind dan moet deze wel zijn gereset dan is het mogelijk met opcom in te leren en daar heb je wel een youtube filmpjes voor voor how to maar is zeker niet moeilijk
Goede dag,
Dit type Astra g 1.8 z18xe heeft waarschijnlijk een simtec 71 (5wk9153)ecu die kunnen veel problemen geven.(Zelf ook al 3 ecu versleten)
Hebben vaak storing door dat de ecu hele kleine breekbare verbindingen heeft en dat ding zit op je motor geschroefd krijgt dus veel te voordurend warm koud en trillingen enz enz
Dus kijken of je een ecu kan testen van iemand nr staan achter op de ecu voor het geval dat nog niet wist
Dus eerst testen voor je iets vervangen want vaak is het de ecu. niet altijd maar als hij codes blijft gooien is de kans groot dat hij kapot is
En meestal koud geen probleem maar bij warme motor wel
En gebruik wel een opcom daar kan je toch het meeste mee succes
Goede dag,
Blijft het lampje met auto en sleutel branden zoja dan zou je problemen kunnen hebben met de ecu dat de immo geen contact maakt met de ecu of de sleutel opnieuw inleren maar meestal is dan de ecu kapot.
Normaal zou je met elm327 een corsa kunnen uitlezen maar als de ecu geen contact maakt kan je hem ook niet uitlezen .
Opcom of tech2 werkt natuurlijk beter
Waar zit u in Nederland regio Nijmegen toevallig?
Ketting motor ook daarbij moet elke 100tot150dkm vervangen ketting slijt en de gelijders ook dus niet onderhouds vrij.
dat denken teveel mensen maar kettingen knappen daarom ook vaak in auto,s.
Door dat het niet tijdig vervangen.
en vroeger viel dat wel mee omdat de auto vaak een grote motor heeft en en stuk minder vermogen dan de huidige motoren 1.0 1.2 1.4 met turbo,s enz enz heeft gewoon veel teveel teljiden
??
Goede dag,
Ik zou persoonlijk gaan voor een 16v rijd veel lekkerder dan een 8v naar mijn mening.
En een 16v heeft altijd meer vermogen
ik zelf rij al 10 jaar een Astra g coupe 1.8 16v z18xe 125pk+ alleen probleem gehad met de ecu maar met de motor (266dkm) nog nooit problemen gehad is nog kurkdroog kleppendeksel kan wat zweten maar dat geldt voor elke auto nieuw pakking ener tussen en opgelost.en het is belangrijk als er een sensor kapot is dat er een orginele terug wordt geplaatst en geen universele of goedkoop sensor dat kan problemen geven maar ook dit geld voor medere motorcodes.
De ecu simtec71 is een zwak punt maar dat geldt bijna alle Astra g ecu,s ze zijn gewoon gevoelig (zwakke draadjes in de ecu laten los).
De 2.2i 16v heeft vaak problemen met de ketting die wil nog weleens problemen geven maar rijd wel goed en ook daarbij de ecu zwak punt.
De 1.6 16v geen ervaring mee maar is voor mij ook te licht .
En de 2.0opc is ook altijd leuk maar te duur voor z,n oude auto en dan nog een vinden die niet verpest is zal niet meevallen.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Gr Roy
Die waren van een Az18xer ipv z18xer maar zijn het zelfde zie nieuwe foto
hallo Peter ,
dat is 8nm .
Zie foto,s voor meer aanhaalmomenten
Mvg Roy
Goede dag,
Ik weet dat als je een roetfilter in de auto heb en als hij gaat regenereren dat je dan moet blijven rijden
Tot dat hij klaar is met regenereren anders krijg je teveel onverbrande brandstof in de motor en dat kan dan weer in de olie terecht komen daar door kan je olie peil gaan stijgen en ophol gaan slaan of kapot lopen enz enz
de pest met auto,s met roetfilters en korte afstanden is dat de motor niet heet genoeg wordt om de extra ingespoten brandstof te verbranden .
En tijdens het genereren voelt de auto vaak rouw aan is normaal .
Ik hoop dat je iets heb aan deze info
Hallo Holl.
Als je al een opcom progamma er op heb staan daar zit standaard de drivers al in de map waar je opcom is opgeslagen .
Driver is niet gebonden aan firmware ik gebruik 1 driver voor 4 verschillende firmware
1.39 en 1.59 en de 1.67 en de 1.70 geen probleem op windows 7 maar windows 10 kan moelijker zijn staan genoeg fimpjes op youtube howto .
En als je een goede opcom met real pic kan je hem ook flashen naar andere firmware
Let op moet echt de echte pic zijn anders kan doe de prullenbak in.
Voor software pm.
Opgelost dankzij liviu2004,
ECU was inderdaad kapot kreeg 3 melding dat waren
P1612
P1623
B3040
Tweedehands ECU gekocht zonder sec code die zat er niet bij maar geen probleem voor liviu2004. heeft hem voor mij uitgelezen en plug and play gemaakt werkt perfect .Thanks voor de goede service echt super liviu2004
.
Hallo,
Iemand die een pincode kan achterhalen (tegen betaling natuurlijk) van een doner simtec 71 ecu 5wk9153
Greets
Ik was nog iets vergeten te vertellen .
Ik kan ook niet in de motor komen met opcom de rest geen probleem dit is alleen als de auto niet start als de auto start in de ochtend kan ik de motor wel uitlezen de komt er wel een foutmelding iets met dat de sleutel niet is herkend maar die melding hangt samen met de B3040 op het moment dat hij niet start komt die melding er in reset en blijft weg totdat hij weer niet start.
Mvg Roy
-
AuteurBerichten