RAL

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 273)
  • Auteur
    Berichten
  • RAL
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 September 2008

      En je voor remschijven zitten verkeerd om.
      ze moeten namelijk lucht happen naar het centrum.
      net zoals je achter heb koelen ze beter.
      gaat dus om de gefreesde groeven.

      In reactie op: radio vraagje en even voorstellen #18234930
      RAL
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 September 2008

        ombouw pakken naar een ncdc 2013 of 2015 met kleuren scherm.

        In reactie op: Afslaan warme motor #18065883
        RAL
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 September 2008

          @Jack-omegax3.0xe wrote:

          Krukas sensor.

          samen met de nokkenassensor vervangen.

          In reactie op: ommie b ,achteras en versnellingsbak vraag. #18064255
          RAL
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 September 2008

            heren r25 en r28 handbak
            de ar25 en 35 zijn aut.

            In reactie op: zekeringkast onder de motorkap. #17899390
            RAL
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 September 2008

              nee de koel fan is om de ecu te koelen in de zekeringbox zelf.
              die andere 30 amp is voor de koel fan bij de radiateur

              In reactie op: zekeringkast onder de motorkap. #17899388
              RAL
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 September 2008

                cooling fan motor relais plaat/box.

                In reactie op: turbo omega 2.5 diesel werkt niet goed #17908636
                RAL
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 September 2008

                  weet jij de code nog, of kun je deze opvragen?
                  heb namelijk wel meer codes binnen gekregen die niet voorkomen, maar wel bekend zijn op een sub codelijst.

                  In reactie op: turbo omega 2.5 diesel werkt niet goed #17908634
                  RAL
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 September 2008

                    deze sensor meet de druk van de turbo – 1 bar buiten luchtdruk.
                    deze kunnen verstopt raken en weigeren.
                    zit in het spruitstuk gemonteerd. uitlezen is de beste optie daar de sensor aan de prijs is.

                    In reactie op: turbo omega 2.5 diesel werkt niet goed #17908632
                    RAL
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 September 2008

                      sensor absolute druk, daar denk ik aan.

                      In reactie op: brandstof verbruik omega 2.5 dti automaat #17889517
                      RAL
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 September 2008

                        ongeveer 1 op 10/ 12 gem.

                        In reactie op: koelprobleem gsi c20ne GSI motor in A omega #17873172
                        RAL
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 September 2008

                          naar mijn mening zit er toch lucht in, het peil komt namelijk snel omhoog. lucht zet namelijk veel sneller uit dan vloeistof.
                          probeer de auto even iets te kantelen met de krik en te knijpen in de slangen.

                          In reactie op: storingscode p1590-008 #17875416
                          RAL
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 September 2008

                            dit is opgelost tijdens het uitlezen heb ik geconstateerd dat de dynamo van 9 volt door naar 19 volt ging.
                            dus dynamo vervangen.

                            In reactie op: sleutel #17877600
                            RAL
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 September 2008

                              ja, zonder chip

                              In reactie op: Startprobleem Omega 2.6 V6 #17882667
                              RAL
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 September 2008

                                nokkenas sensor nog goed
                                nokkenas regelt de injectie en krukas de ontsteking

                                In reactie op: koelvloeistof #17882484
                                RAL
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 September 2008

                                  vaatwasblokjes erin lekker rond rijden met de verwarming aan alles eruit gooien naspoelen en vullen maar.
                                  hele systeem schoon, of je haalt radiateur cleaner fluch en doe het zelfde.

                                  In reactie op: abs probleempje #17865010
                                  RAL
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 September 2008

                                    ECU = electronic control unit
                                    deze gaan wel vaker kapot en krijg je de melding die je nu heb.

                                    In reactie op: Foutcode tabel diagnose stekker #17889037
                                    RAL
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 September 2008

                                      je heb een PM

                                      In reactie op: abs probleempje #17865011
                                      RAL
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 September 2008

                                        ABS pomp! zit een ecu op.

                                        In reactie op: Foutcode tabel diagnose stekker #17889036
                                        RAL
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 September 2008

                                          Rob,

                                          beide storingen staan met elkaar in verbinding, zowel de EGR als de stationair.
                                          naar alle waarschijnlijkheid blijft de EGR hangen. voor te resetten moet je de accu een paar minuten los halen zijn ze weg.
                                          bij jou werkt dit dus niet en zijn de storingen er echt.
                                          beter is om dit met een diagnose app. uit te lezen en te wissen blijft er zeker niks achter in het geheugen.
                                          ook kun je dan monitoren of alles echt werkt.

                                          het tikken kan door een lekke stoterbus komen.

                                          voor reparatie is het misschien makkelijk om te weten waar je woont.

                                          In reactie op: show hier je omega #17328307
                                          RAL
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            13 September 2008

                                            van dit,

                                            naar dit,





                                            In reactie op: effe voorstellen en een paar vragen #17819998
                                            RAL
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 September 2008

                                              [rquote=1877079&tid=142992&author=cjibclient]de uitlaat slaat tegen de bodem aan rubbers vervangen en hij doet het nog steeds wat kan dit zijn kwik fit kwam er ook niet uit die zijden gooi er een nieuwe onder maar ja hij is goed dus waarom iemand een idee

                                              loshalen en opnieuw inhangen.

                                              – Heb je de koppelingen al losgehaald en opnieuw de uitlaat aan elkaar gekoppeld? Ik heb dit eens eerder gehad met een andere auto en toen zat een koppeling net iets gedraaid waardcoor de hele pijp onder spanning stond.

                                              de moter een 2 liter loopt niet stationair weet schommelt tussen de 800 en 1500 toeren
                                              als de moter loopt en ik geef gas maakt hij een vreemd zoem geluidje lijkt welk een eletromoter of zo een racebaan auto,tje hoort dit zo of moet dit een zware brom geluid zijn

                                              stappenmotor reinigen en carterventilatie schoonmaken.
                                              zie de info van willem.

                                              – Hier op het forum staat ergens een uitleg over het uitlezen van de computer volgens mij. Dit was bij mijn 95’er met een paperclip te doen. Ik weet niet of dit met een 98’er ook kan. Bij mijn 2,5 had ik in het begin ook het probleem met het stationair. De stekkers zijn nogal gevoelig voor corrosie en slecht contact. Ik heb alles losgehaald en ingespoten met contactspray. Ook wat de 2,5 gevoelig voor te lage accuspanning.

                                              ruitensproeier doet het niet hoor de moter wel maar krijg geen water waar kan ik deze moter vinden

                                              zit achter de grill, even los halen en zie daar een zwart vat zitten met aan de achterzijde de sproeier pomp.

                                              – Geen idee. Maar dat reservoir zit volgens mij achter de voorbumper. Kijk eens in het howto gedeelte. Misschien dat je daar nuttige info vindt.

                                              stoelverwarming aan de linker kant doet niets wat kan dit zijn

                                              stroommatje defect even onder de zoefunctie kijken hoe je deze kan solderen, is ook een oude bekende.

                                              – Heb je de stekker’s bij de stoel al gecontrolleerd? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een stoelverwarming kapot ging.

                                              Veel succes. En ik hoop dat je nog betere hulp krijgt hier ;) [/rquote]

                                              In reactie op: stand-in voorverwarmingspomp. #17819959
                                              RAL
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 September 2008

                                                dit topic kan dicht, probleem opgelost.
                                                de stand in is er later ingebouwd en hierbij zijn een paar montage fouten gemaakt.
                                                zoals een afgedopte koelslang de toevoer voor de brandstof lag er ook verkneukeld in, pomp lekte op een pakking.
                                                bdrading die door de wielkast heen liep was beschadigd.

                                                alles weer opgelost op de zondag.

                                                In reactie op: brandstofpomp relais!? #17816488
                                                RAL
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 September 2008

                                                  [rquote=1868042&tid=142627&author=injector]Nog ff dit,

                                                  ben er net achter dat dit het ompoolbeschermings relais is. iemand een idee wat dit precies doet? Thanks alvast, alle hulp is welkom![/rquote]

                                                  de linker is het brandstofpomp relais en de rechter is voor de motorregeling, relais mogen niet zoemen wel klikken.

                                                  de ompoolbeschermingsrelais regelt de drempelwaarde van de spanning op het cirquit, dus te hoog of te laag en deze grijpt in en legt de boel plat.

                                                  In reactie op: Zelf wiellagers vervangen + aanhaalmomenten #17811968
                                                  RAL
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 September 2008

                                                    volgens mij zat deze in of om de achteras geperst.

                                                    In reactie op: Zelf wiellagers vervangen + aanhaalmomenten #17811966
                                                    RAL
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      13 September 2008

                                                      hij zit in het huis geperst.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 273)