storingscode p1590-008

Forumindex Forums Modellen Omega storingscode p1590-008

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237349
    RAL
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 September 2008

      ik krijg tijdens het uitlezen storingscode p1590-008 engine speed signal to high.
      wat is dit? ik lees e.e.a. over een klep kan dit bevestigd worden? en om welke klep gaat dit? al dan niet waar deze zit en hoe te meten.
      het gaat om mijn 2.2 omega dti bouwjaar 2002.

      luchtmassa meter is vervangen.
      gloeiers en turbo zijn nieuw.

      #17875418
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        Mijn autodata geeft aan:

        p1590:
        Fault location: Ignition switch, supply voltage – out of limits.

        Cause: wiring, battery, alternator

        Lijkt mij dus dat de spanning vanaf de dynamo te hoog is. Misschien is de spanningsregelaar overleden?

        Verder waar die 008 over gaat weet ik niet, heb wel evt als code p0008: engine position system, bank 1. Misschien dat dat iets met je krukassensor te maken heeft,

        #17875416
        RAL
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 September 2008

          dit is opgelost tijdens het uitlezen heb ik geconstateerd dat de dynamo van 9 volt door naar 19 volt ging.
          dus dynamo vervangen.

          #17875417
          Jurgen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 September 2007

            Mooi zo :thumbup

            #18390532
            erivan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 October 2017

              P1590 8  is niets anders dan een fout veroorzaakt aan de een klep die zich bevindt naast de turbo  .  Bij mij was het een vacuumlek veroorzaakt door het rubberen mofje waarmee het vacuumslangetje aangesloten was aan de klep.  Mofje was gescheurd .  In het slechtste geval moet de klep , als die defect is,   vervangen worden.

              P1590 kan als gevolg hebben dat ook P0400 opkomt, omdat de EGR klep ook niet normaal werkt door de vacuum storing . In dat geval gaat MKL branden en gaat de motor in noodloop.

              Na herstelling alle foutcodes verdwenen en motor heeft weer zijn vermogen terug.

              #18391191
              alfred0809
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 September 2020

                P1590 can cause P0400 to rise, because the EGR valve does not work normally due to the vacuum failure. In that case MKL lights up and the engine goes into emergency mode.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.