Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Met inleren wordt eigenlijk simpel gezegd bedoelt dat je in de computers van de auto aangeeft welke technische componenten zijn geïnstalleerd.
Dus met inleren stel je de auto in dat er bijv. een trailermodule of lichtsensor geïnstalleerd zodat de auto weet dat hij die componenten kan gebruiken.De trailer module moet inderdaad aangemeld worden. Aangezien je over kortsluiting spreekt, heb je alle zekeringen al gecontroleerd?
Dat klopt. Volgens mij moet je eerst je linker spiegel instellen dan de rechter spiegel. Als je dan de linker iets versteld draait de rechter automatisch mee. Is handig, hoef je niet beide apart instellen maar beide tegelijk in 1 beweging.
Moet je maar ff in je boekje kijken…
@D.J.R. wrote:
Dus als ik jullie begrijp gaat m’n rechter spiegel mee draaien als ik de linker wilt verstellen terwijl de knop op de bedieningspaneel ingedrukt is voor de linker kant :( :hmmz
Het moet met tech2 gedaan worden. Opcom lukt niet. Je moet een module programmeren waar opcom niet in kan komen / of niet kan bewerken. Dat weet ik niet meer precies. Ik dacht dat het om de BCM ging.
Bij mij was het een kwestie van een andere schakelaar, andere licht/regen sensor en toen langs de dealer voor het actieveren…..Mooie fijne auto. Ben er zelf ook nog elke dag blij mee! heb je trouwens geen (bovag) garantie op de auto. Dan zou ik als ik jou was even terug gaan naar de garage waar je hem hebt gekocht….
@D.J.R. wrote:
Het viel mij op dat er geen automatische licht schakelaar in de auto zit,kan je er zo één met autofuncie er in zetten want een sensor zit er wel in volgens mij
@vectra vlammen wrote:
Heb ook nog een setje 16inch winterbanden liggen.zijn orginele vectra b spor t velgen.
Bedankt voor de reactie kaar ik ben inmiddelsvoorzien.
Dinsdag een mooi setje bandjes op de kop getikt.
Het zijn Anzio Light velgen – 7.0 Jx16 inch – 5X110 ET 38 met Vredestein Snowtrac 3 banden.De 17 inch velgjes met zomerbanden staan wel mooier maar vind dit ook niet lelijk. Is altijd beter dan het lelijke zwarte staal wat we onder de VW Polo hebben…..
Bedankt voor het antwoord. Dan ga ik morgen maar eens even kijken bij de aanbieder.
@gwriemersma wrote:
ET waarde moet tussen 35 en 45 zijn
Verschil tussen C1 en C2 is er niet buiten detail verschilhmmmzzzz, bij dudo zeker……
Zijn de contacten helemaal goed schoon in de contact doos? en zijn alle kabeltjes goed aangesloten en vastgedraaid? Misschien een kwestie van een los draadje??
Ik denk niet dat je het op de universele manier kunt aansluiten ivm het hele canbus verhaal….hmmz, exact het zelfde probleem als wat ik had 2 maand geleden. Bij mij was het de hogedruk brandstof pomp…..
De auto bij de dealer gehad. Deze hadden de lambda sensor vervangen maar bleek niet het probleem te zijn. Oude sensor terug geplaats, bleek de hoge druk brandstofpomp te zijn…. helaas een stukkie duurder…….
Bedankt voor de reactie. Zal morgen opcom nog eens aansluiten en kijken wat de waardes zijn. Ook de stekkerverbinding zal ik eens nakijken…
@Opeltje17 wrote:
Heeft te maken met je eerste lambdasonde, kijk eens met de op-com wat de waardes zijn(moet tussen de 0.1V ende 0.9V zijn) als ie hoger of lager is komt deze fout erin.
Stekker verbindingen van de lambda sensor nakijken(water, vuil etc)
Kan ook een lek in de uitlaat zijn, of een vacuüm lek in de motor.
Deze dingen uitsluiten.
iemand een idee?
Zijn die alleen anders kwa vorm of zit er meer verschil in?
@Eddyvec C wrote:
@R van Lune wrote:
Maar nog even terugkomen op de hoofdvraag. zijn de hoofdsteunen van een vol leren interieur hetzelfde dan die van een half leren interieur?
Ja als het goed is wel. Die van een station sowieso, van een gts is iets anders.
Maar nog even terugkomen op de hoofdvraag. zijn de hoofdsteunen van een vol leren interieur hetzelfde dan die van een half leren interieur?
In de passat heb ik zo’n ijzeren ding gehad. Werkte inderdaad perfect tot je ergens bent waar je iets groots mee moet nemen. Dan kan je bijna geen kant op met dat ding.
Blij was ik er niet mee toen het was gebeurd, maar ach het is een hond…..
Nu zorgen dat ik onderdeeltjes kan vinden dan is het net of er niks gebeurd is….gelukkig is het verzekeringswerk geworden….. Nu de zoektocht naar vervangende onderdelen.
Nieuwprijs van een hoofdsteuntje en hondennet €866,97!!!!Bij een vectra is het zo dat wanneer je de knop sluiten op de afstandbediening ingedrukt houdt dat dan de speigels inklappen. Tevens sluiten dan de ramen.
Wanneer je de open knop ingedrukt houdt gaan de ramen ook open….Mooie auto zeg.
Wij hadden een astra H 1.6 benzine met een tec 530 erachter. Dit ging opzich prima. De astra mocht 1100kg trekken en de caravan woog leeg 1080 mocht 1500kg geladen wegen. We hebben de caravan (leeg) alleen maar opgehaald met de astra en er geen vakantie mee gehouden. De rit was zo’n 150km.
Nu hebben we een vectra 2.2 benzine, deze mag 1600kg trekken. Daar merk ik het verschil goed mee.Kwa trekkracht ging het goed met de astra maar wat ik wel erg goed kan merken dat de vectra een stuk zwaarder is waardoor het comfortabeler is en stabieler…….
Maar alles is afhankelijk van de belading. De auto zo zwaar mogelijk, en de caravan zo licht mogelijk.26 juli 2013 om 10:19 In reactie op: Aankoop tips: Vectra C 1.8 Station Easytronic 2008 90.000km? #18161921Wij hebben een astra easytronic gehad. Hier hebben we veel geklooi mee gehad. Toen ik nogmaals bij de dealer kwam vertelde een monteur mij dat ze een agila hadden gehad met een easytronic bak. Bij die auto zijn ze gestopt met repareren toen ze op €3500,- a €4000,- zaten en het nog niet klaar was…. ze konden het probleem gewoonweg niet vinden. Dit traject wilde ik niet in. Heb de astra ingeruild tegen onze huidige vectra. Nu weer een lekkere handgeschakelde auto!!
Hebben ze de sensor goed aangesloten?
Zit er wel een voorruit is met zo;n zwart vlak bij de binnenspiegel met een kleine opening waar de sensor achter zit (misschien stomme vraag maar je weet maar nooit)Zojuist op de terugreis goed opgelet. In de 5de en 6de versnelling blijft de pook helemaal stil. Met volgas geven, Half gas geven en in de 5de en 6de versnelling het gas loslaten bij 130 km per uur. Dus totaal geen beweging.
Ook opgelet in de overige versnellingen en daar ook geen beweging waar te nemen.Dat is me eigenlijk nog nooit opgevallen. Ik ben vandaag weer een eind weg en zal op de terugweg er eens goed opletten
-
AuteurBerichten