Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben een beetje laat (2 jaar :sleeping ) met reageren, maar…
Ik heb nu mijn 3de omega en ik heb ook nog een senator gehad, maar geen van allen had een sper.
De sper was volgens mij een optie die de meesten niet hebben genomen.
Ik ben er nu wel naar opzoek en was benieuwd of iemand mij de verhouding van de eindoverbrenging zou kunnen vertellen (en dan wel sneller als mijn reactie s.v.p! :thumb ).Lekke klepseals of niet, hij ziet er goed uit!
Oke, dank je voor je reactie. ik ga kontakt zoeken.
Suspension-centre in Nieuw Vennep.
Groetjes.Oke, ik ben eruit!
Koni maakt deze schokbreker sinds januari niet meer, top he? :(
Ik gebeld met de fabriek, deze verwees mij door naar een revisie bedrijf. De mensen daar zijn door Koni zelf opgeleid en konden mij perfect helpen. Oude gebracht en twee weken later (fabriek was inmiddels met vakantie, dus ff geen onderdelen verkrijgbaar) in nieuwstaat opgehaald.
Er zijn enkele verbeteringen aangebracht en ze zijn zelfs gepoedercoat, dat doen ze niet bij de Koni fabriek.
Eronder gezet en nu nog uitlijnen.:)
Ben gelijk wat wijzer geworden over de instelbare hardheid; Dit is enkel een nastelling van de uitgaande slag voor het opvangen van slijtage en wellicht bij de plaatsing van een andere veer.
“Koni geel is in hardheid instelbaar” is dus een fabeltje.Gelukkig stopt het bij labal G, dus ik rij theoretisch net zo “zuinig” als jij!
Maar ook net zo zuinig als een Hummer…
Ja, dat begrijp ik, ze kennen mij bij de pomp jammer genoeg ook bij naam.:D
Was gewoon nieuwsgierig naar de getallen…Het ging redelijk makkelijk.
De eerste drie deuren lagen er zo uit, maar de laatste wilde niet. De spanstift was krom en ging erg moeizaam, ik heb een bult op mijn hand van het slaan:cry
Hartelijk dank voor de reacties, een kombinatie tang werkte het best voor mij.:POpelerius corosius groeit graag; -in de wielbakken achter.
-de genoemde dorpels.
-onder het reserve wiel.
-onder de hoeken v/h
voorraam onder de bakjes
v/d luchtinlaat v/d fan.
-onderaan de deuren.
Roest is de grootste vijand volgens mij, voor de rest zijn het fijne auto’s.:thumbup Ik heb 2.6 gehad die ik met 330 dkm naar de sloop bracht en op de heenweg reed hij nog met alle gemak 220. Hij moest weg door de roest, maar was verder nog prima!:cryGewoon er uit trekken dus..
Ik ga het van de week s`avonds even doen en ik nodig er ook maar even een vriend bij uit.
Bedankt voor de hulp!:thumbupBen jij toevallig mijn schadehersteller???:P
Dank jullie, het is idd een orginele 3000, handgeschakeld en wel.
En ja, de Lotus…. als ik het geld had…. oh ja en als ik er een kon vinden als ik het geld had…..
Hoi, ik ben Quint en ik heb ook een tijd geleden geprobeerd een bc over te zetten naar een omega waar deze niet in zat, maar…
De aansluitingen waren er beiden wel, hij werkte ook wel, maar de knopjes van de bediening werkten niet terwijl deze wel waren aangesloten. Bedoel je nu dat de andere kant van de stekker ergens anders in de auto wellicht los lag?:cry
Groetjes..Mijn 2e en 3e Omega’s De eerste staat ergens anders op deze topic samen met mijn Senator
Deze Omega rijder is bijna 30, maar ik rijd al ruim 5 jaar Omega’s. Groetjes
Relais kan weer terug, daar lag het niet aan.
Ik ga wim-v6 maar eens een pm sturen want de enige optie die ik overhoud is de compute opsturen naar de expert.oke jongens bedankt, ben weer ff voor de deur…:thumbup
Trok het relais eruit en lampje doofde en ging niet meer aan. Relais terug en lampje knipperde weer, dus ik denk dat dat het is…king:
Morgen maar ff sloperijtje opzoeken…..Ik wou de computer uitlezen toen kwam ik erachter dat het motorstoringslampje niet brande met contact maken.
Na nog wat doorsnuffelen van de bedrading viel mij op dat het lampje nu af en toe wel brand. hij valt ook steeds onregelmatig weg. Als ik hem probeer te starten slaat hij wel aan maar als het lampje uitvalt valt de motor ook uit.
Ik weet ook niet waar ik moet zoeken naar een draadbreuk want ik heb werkelijk alles losgehaald. Ik heb wel de computer uit kunnen lezen en die gaf geen foutmelding. Nu blijft hij dus ff lopen en valt op een willekeurig moment uit. Als ik dan mijn contact aan laat en naar het storingslammmpje kijk knippert die weer onregelmatig.Ik heb me een ongeluk gezocht naar dingen die er niet thuis horen, maar kan nergens iets vinden. Wel wat oude troep zoals een niet aangesloten led en een schakelaar onder het stuur, maar dat heb ik eruit gehaald. Alles lijkt origineel wat er nu nog zit.:swear
-
AuteurBerichten