Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
met een beetje zoeken kom je hier uit: http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=158449&p=2037769#p2037769
ik had tot kort geleden een 2.0DTL en die is inderdaad erg traag, genoeg om vlot mee te rijden, maar in zuid frankrijk in de bergen kom je niet met 120 boven…
probleem van al deze diesels zijn ook de dieselpompen die bij een goede 200 000km stuk gaan@Senatorman wrote:
Woonplaats: Toulouse Denk dat een franse auto rijden in Frankrijk goedkoper is dan een Opel.,
Veel veilige km’s met je nieuwe auto. Tuurlijk hopen we je hier te blijven zien.
inderdaad, ik hoor hier vaak dat mensen “geholpen” worden een oplossing te zoeken voor bijvoorbeeld de kachelkraan waar een oplossing voor door opel is ontworpen, dit kan ik hier, in frankrijk, bij meerdere opel garages niet lospeuteren. Ik heb moeten vechten om het voor elkaar te krijgen dat ze naar m’n motorsteun keken, dit was volgens hun een onbekend probleem. Elke keer als je naar opel gaat voor een probleem krijg je het zelfde liedje, uw auto is al 15jaar oud, koop maar iets nieuws.
bovendien zijn opels best zeldzaam hier op de sloop dus daar moet je de oplossing ook niet zoeken…@soepkiepe wrote:
haha ik zou me dood lachen als dus blijkt dat het om de achterste auto gaat :jerry :jerry
in ieder geval veel veilige kilometers gewenst.
die achterste, had ik niet eens gezien haha! maar m’in vriendin wil graag zo’n twingo hebben als ze haar rijbewijs haald … maar dat zien we dan wel weer :)
ieder geval, die clio, t is een auto, hij is nog geen 4 jaar oud nog geen 100dkm op de teller dus daar moeten nog wel een hele hoop veilige kilometers op komen
en jah ik blijf hier nog wel rondhangen, m’n ouders rijden nog altijd een Zafira A 2.0DTI
recirculatieklep is al stuk en heb ik al losgekoppeld (al een paar jaar)
op een ander forum heb ik iemand gevonden met het zelfde probleem en de volgende foto:
hierop zie je een klein zwart knopje welke bij “bijna koud” ingedrukt word, en dan houd het geluid op… iemand een idee waar dit knopje toe dient?
3000km zitten erop, auto doet het nog steeds
tikken doet ie ook nog steedsheb interieur filter er uit gehaald en alles schoongemaakt, maar hij tikt nog steeds…
opel (in frankrijk dus) gebeld, die wisten niks van die doorvoerbuis af… :(verwarming doet het nog wel ik kan gewoon kiezen tussen warm en koud
vraag me dus een beetje af waar dit getik toch vandaan komt …
geen verkeerd relais kunnen vinden, maar ik denk ook neit dat er eentje iets met de ventilatie te maken heeft…
ik zal toch eens proberen interieur filter enzo eraf te halen zien, of er neit ergens toch een blaadje inzitiemand anders mischien nog ideeen?
wat juist vreemd is, is dat het ratelen onafhankelijk van de ventilatie is, als de ventilatie op 0 staat, ratelt het ook…
Gisteren heb ik de hemel een beetje losgehaald,
Er zit wel degelijk 12V op de antennevoet (wat wel appart is dat hier maar 12,5 volt op staat, terwijl op het lampje ernaast zo’n 13,5volt)
als ik de antennevoet loskoppel, is het signaal veel slechter
als ik de antenne er uit draai is het signaal bijna helemaal wegis er iets anders wat uit kan leggen dat mijn “radio” ontvangst sinds een paar maanden erg onstabiel is?
niemand een idee?
Voordeur springt ie wel van slot, achterdeur niet …
met mijn sleutel lukte het ook nietverzekering gebeld, en hij was hier gewoon voor verzekerd, ze hebben iemand opgestuurd en die heeft de auto geopend met rubberen zakjes waar je de deur ietsje mee open kan buigen…
vraag me alleen wel af wat dit aan de stevigheid van de deur doet …nee inderdaad die laatste versie 4 spaaks met airbag erin,
en dan krijg je ook nog mensen zoals mij die het stuur van een astra G echt oerlelijk vinden en liever het stuur uit een Fje hebben!
dat lijkt mij wel, aangezien een ’99 astra een astra G is ;)
mag ik vragen welke “franse” mentaliteit er hier heerst?
maar als er inderdaad gewone schokbrekers onder kunnen dan zal de monteur die mijn beurt gaat doen het ook wel voor mij kunnen doen.
En als deze nu standaard wel oppompbare schokdempers heeft, kunnen we hier dan ook normale niet-oppompbare schokdempers inzetten…?jah dat is waar maar is toch niet zo “makkelijk” als bij PSA waar je hem echt omlaag kan duwen en dat ie zelf weer omhoog springt!
de functie die ik vooral mis is de mogelijkheid om de commodo naar beneden te kunnen tikken en zo de wisser 1x in te schakelen.
Ik had soortgelijk probleem omdat mijn retourslangen poreus waren … en aangezien deze motor nog al wat aan de accu vraagt om te starten kan een tweede diesel ernaast met startkabels de startmortor net iets meer “peps” geven om hem te starten …
Bij de koppeling zit ook ergens een “sensor” mischien dat die een beetje blijft “haken”? ik heb geen idee hoe deze sensoren werken? en waar deze zitten.
Benzine ? of Diesel ? (of mischien liever LPG?)
waarom tussen 2000 en 2002? waarom niet tot 2004?kunnen we stellen dat 30 000km voor alle F en G benzines genoeg is? of zitten sommige toch echt aan de 15 000km?
Waar ik ook best wel interesse in heb is om te weten OF en zoja hoevaak we onze versnellingsbak moeten verversen?@RISL wrote:
Sorry, die heb ik over het hoofd gezien, ik zat ff fout met luchtfilter. Excuses…vrijdagmiddag…warm kantoor, je kent het ;)
geen probleem … warm kantoor … jah ramen mogen hier niet eens open … aaargh … nog half uurtje en dan kan ik 3 uurtjes in m’n astra zitten :))
@benoben wrote:
bij een Astra-G moet de olie + filter toch maar om de 15000 km dacht ik?
Mij is altijd om de 10 000km aangeraden, maar als dit werkelijk 15 000km is wil ik dit best veranderen …
@RISL wrote:
Ja, en dat interieurfilter ook, volgens mij. Maar dat is ook nog niet aangepast ;)
?? wat ben ik vergeten?
Wat mij betreft helemaal niet, ik denk niet dat opel-regels noodzakelijk de beste zijn … de bedoeling is echt een best-practice te krijgen …
De bedoeling is dus ook als iets “motor-afhankelijk” is dit per motortype aangeduid word … is dit niet het geval kan het per brandstof of zelfs model aangegeven worden
zeker wel een sport interieur … waarschijnlijk niet de originele velgen … hmm jammer vind die 16″ die m’n ouders onder de zafira hebben wel strakker …
-
AuteurBerichten