Opzoek naar een Astra G Diesel, maar welke motor…..

Forumindex Forums Modellen Astra Opzoek naar een Astra G Diesel, maar welke motor…..

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258140
    dennisnmgn88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2012

      Goedemorgen u allen,

      Na 2 jaar de Corsa te hebben gehad ben ik toch opzoek naar iets groters.
      Aangezien ik gemiddeld zo’n 35.000 per jaar kachel, is een Diesel voor mij de beste optie.
      Nu ben ik opzoek naar een Astra G diesel maar heb geen flauw idee welke motor ik het beste kan nemen.

      Hij moet gewoon lekker meelopen in het verkeer en ik heb geen zin om terug te schakelen wanneer ik bij 120 een auto wil inhalen ;).
      In het verleden hebben wij een Corsa 1.5 TD gehad waar ik zeer over te spreken was maar hoe de diesels in de Astra’s zijn weet ik niet.

      Wat is bijvoorbeeld het verschil (kwa verbruik) tussen een 1.7 dt/td (geen idee), of een 2.2 dti.
      Natuurlijk word ik ook graag geïnformeerd over de kwaaltjes van deze auto’s en dingen waar ik rekening mee moet houden.

      Ik dank u allen alvast voor het meedenken en de antwoorden :D

      #18147386
      quatsch
        Lid sinds:
        7 January 2006

        met een beetje zoeken kom je hier uit: http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=158449&p=2037769#p2037769
        ik had tot kort geleden een 2.0DTL en die is inderdaad erg traag, genoeg om vlot mee te rijden, maar in zuid frankrijk in de bergen kom je niet met 120 boven…
        probleem van al deze diesels zijn ook de dieselpompen die bij een goede 200 000km stuk gaan

        #18147387
        dennisnmgn88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2012

          Beetje zoekwerk heb ik inderdaad overgeslagen, dat geef ik maar de schuld aan een zwaar weekend en per ongeluk totaal niet aan zoeken gedacht haha. Thanks voor de info, zijn er ook mensen die ervaring hebben met het chippen van de deze diesel motoren?

          #18147388
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Beste keus zal zijn de 1.7DTi (Y17DT 75pk), of de 1.7CDti (Z17DTL 80pk), deze zijn het zuinigst en kennen weinig problemen.

            De 68pk 1.7TD moet je lekker laten staan, deze is niet heel zuinig, en heeft TE te weinig vermogen..

            De 1.7DTi en 1.7CDTi moeten redelijk eenvoudig 1 op 20 kunnen halen.

            Voor de 2.0 Dl (X20DTL 82pk) moet je rekenen tussen de 1op 14 en 1 op 17

            voor zowel de 2.0DTi en 2.2Dti zal je verbruik bij normaal gebruik tussen de 1 op 13 en 1 op 16 liggen, bij langere ritten rond de 1 op 17 a 1 op 18.

            Willem

            #18147389
            dennisnmgn88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2012

              Bedankt Willem voor het duidelijke antwoord.
              Mijn zoek actie is dus iets verfijnd en een verbruik van 1 op 17 is voor mij al een hele vooruit gang;).
              Ik ga dus opzoek naar een 2.2Dti (waar er niet gek veel van op internet staan), en als ik hier geen mooie voor kan vinden word het de 1.7DTI/CDTI.

              Ik hoop dat ik met de 75 pk goed uit de voeten kan, maar heeft iemand toevallig ervaring met het chippen van deze motoren?
              Ik vind niet alleen de waarde’s na het chippen belangrijk, maar ik wil ook geen zwarte bal rook uit de uitlaat na het chippen (al begrijp ik dat dit mede afhankelijk is van de staat van de motor).

              #18147390
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Na chippen een zwarte wolk heeft meestal weinig met het chippen temaken, maar met een sterk vervuild motorbok wat gechipt is. Resultaat van chippen, is vrij verschillend tussen deze motoren. Maar zeer zeker de moeite waard bij deze motoren.

                #18147391
                xladage
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2008
                  #18147392
                  astraTD
                    Lid sinds:
                    9 March 2009

                    Zou voor een 2.2dti kijken… ruim veel koppel onderin en met standaard 125pk komt die goed voorruit.

                    1.7dti 75pk lijkt mij niks voor een 1250kg zware auto… maar kun je laten chippen naar 105pk.

                    Roet/zwart wolk is alleen bij veel stad verkeer en veel onder de 2000toeren tuffen, of de pomp rijker gezet. ( zoals mij )

                    En opletten met roest!

                    #18147393
                    johanhummer9
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 May 2011

                      inderdaad astraTD,

                      kijk of het subframe niet verrot is , was een poosje terug een terugroepactie van geweest, als die verrot was mocht er gratis een nieuwe onder

                      #18147394
                      dennisnmgn88
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 February 2012

                        Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ben ook meer opzoek naar een 2.2, maar daar lijkt een nette/goede lastig van te vinden.
                        Opzich voel ik ook wat voor een 1.7 en die te laten chippen, zodat ik zeker lekker met het verkeer mee kan. Maja een 2.2 laten chippen zal natuurlijk een nog leuker resultaat zijn;).

                        Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk

                        #18147395
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Zijn niet zuinig, en ook niet probleemloos..

                          Willem

                          #18147396
                          Astra 1.4 NZ
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 December 2011

                            Moet zeggen dat onze G in der tijd met zijn 1.7 met 75 pk toch heel goed vooruitging en zuinig was dus en als je echt meer vermogen wil gewoon chippen of je neemt een 1.7 commonrail diesel deze had 80 pk..

                            #18147397
                            teungts
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 July 2004

                              Heb nu in een paar 1.7dti proef gereden en vind ze echt niet traag. 2.2 is leuk maar heeft ook zijn problemen die aardig wat kunnen gaan kosten. (Brandstofpomp)

                              #18147398
                              dennisnmgn88
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 February 2012

                                Das natuurlijk ook weer zo…. ik ben een aardige leek op het gebied van onderhoud en heb een fijne vriend die monteur is, maar ik wil natuurlijk gewoon rijden en geen gedoe continu met de auto. Misschien is het toch slimmer om het met wat minder vermogen, maar er langer van genieten een betere optie. De zoektocht is immers begonnen met als hoofdzaak: opzoek naar een auto die relatief zuinig genoemd mag worden.
                                Ik weet dat me vorige auto (corsa 1.5 td) na wat wakker rijden aardig vond lopen.

                                Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk

                                #18147399
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Ik zit me nog steeds te verdiepen in het dieselen, als ik dan de Reviews van de 1.7DTi lees, zitten de meesten rond de 1 op 20 gemiddeld, en 1 op 18 op de kortere ritten..

                                  Voor de 2.2 ligt dat rond de 1 op 16

                                  Willem

                                  #18147400
                                  Haasje17
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    8 September 2009

                                    Kwa onderhoud en betrouwbaarheid zou ik dan gaan voor isizu 1.7 dieseltje.

                                    #18147401
                                    astraTD
                                      Lid sinds:
                                      9 March 2009

                                      kan je zo’n 1.7 dti ook opschroeven aan de pomp? ( gewoon uit nieuwsierigheid )

                                      #18147402
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        Nope, Computer gestuurd, maar wel SUPERZUINIG

                                        tds:
                                        enige voordeel van opschroeven aan de pomp zonder de werkelijke turbodruk te verhogen is dat ie meer gaat roken en verbruiken..
                                        Schroef je Turbo ook op, en hij word zuiniger, en vlotter

                                        willem

                                        #18147403
                                        dennisnmgn88
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 February 2012

                                          @wim-v6 wrote:

                                          Ik zit me nog steeds te verdiepen in het dieselen, als ik dan de Reviews van de 1.7DTi lees, zitten de meesten rond de 1 op 20 gemiddeld, en 1 op 18 op de kortere ritten..

                                          Voor de 2.2 ligt dat rond de 1 op 16

                                          Willem

                                          Wim bedankt, ik ga voor de 1.7 dti of er moet zich een nette cdti zichzelf aanbieden;).
                                          Ik heb wel een leuke 2.2 gevonden maar die heeft zo’n 280.000 gelopen en dat geeft me geen heel fijn gevoel. Ik wil er een jaar of 3 mee overweg en rij rond de 40.000 per jaar.
                                          Als ik dan een 1.7 chip dan lijkt me dat kwam vermogen ook wel voldoende. Wat zou ik aankunnen houden kwam maximale kilometerstand? Ervan uitgaande dat de auto goed is onderhouden.

                                          Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk

                                          #18147404
                                          NoFear1696
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 May 2012

                                            http://www.mobile.de/home/index.html?lang=de” onclick=”window.open(this.href);return false; voor als je wat meer keus wilt hebben bij het zoeken naar een 2,2ctdi
                                            een vriend van mij heeft er een gehad en met chip was het echt een wolf in schaaps kleren :jerry

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.