Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Top project!
Eindelijke nog eens tijd gevonden, de verstelbare panhardstang geplaatst en nu is de as mooi uitgelijnd.
Voor
Old vs New
Na
Een foto van op de Oaserit op 14augustus.
De dag erna nog eens gaan cruisen in de prachtige Vlaamse Ardennen.
Back at the classic garage.
De Vectra is overgelaten aan de garage, na 11jaar was ik bang dat ik grote kosten zou krijgen (boite is niet meer wat het moet zijn..) en daarom beslist om een nieuwe auto te kopen.
Het is de volgende geworden, en ja, ben overgestapt naar benzine
Opel Astra Sports Sedan Ultimate Plus Edition
Motor: 1.4 Turbo Manueel 6 140pk
Kleur: Carbon Flash
Interieur: Lederen bekleding, geperforeerd Mondial, Jet Black
Ergonomic Seat Comfort Pack – bestuurder met sportzetels vooraan
Radio Navi 950 IntelliLink met CD-speler (+ USB en aux aansluiting)
Adaptive Forward Lighting (AFL) incl. Bi-Xenon en Grootlichtassistent
Lichtmetalen velgen 7Jx17” ‘Multi spaaks’Hill Start Assist
Park Pilot achteraan
Neerklapbare achterbank (60/40)
Etc.Het is een wagen uit stock maar alle opties die ik wou, zitten erop! Dus niet getwijfeld dat het deze zou worden
Plannen? Het blijft de daily en aangezien ik de Kadett heb voor het amusement zal er aan deze niet veel veranderen.
Enige wat er zeker op komt is de ruiten tinten (14 september), zal hem goed staan denk ik!Inderdaad daar voyageboy
Had het hen reeds in pm gestuurd :thumb
Bedankt voor de reacties!
Ondertussen de nieuwe stabilisatorstangetjes gestoken.
Hier een foto van de originele met de nieuwe ernaast.
Best dat deze vervangen werden, in het verleden had men de rubbers en de plaatjes er verkeerd opgestoken waardoor alles gewrongen zat en de stangetjes zelfs ingesleten waren..De grote stabilisatorstang afgeschuurd en nieuw laagje verf gegeven.
Voor
En na
Tenslotte alles gemonteerd, wegligging is er enorm op verbeterd moet ik zeggen, stuurt veel directer.
Rechts
En links
Nog een paar onderdelen ontvangen:
Nieuwe stabilisatorstangetjes voor verlaging -80mm met bijhorende bushings.
Nieuwe verstelbare panhardstang zodat ik de as mooi in het midden kan uitlijnen.
Nieuwe voorruitrubber met chroom bies, ondertussen had ik al een andere voorruit gehaald zonder krassen en vuile strepen.En dan de foto’s van de rondrit twee weken geleden.
Nog een foto’ke gevonden van een Opel treffen vorig jaar.
Bedankt!
Ondertussen en nieuwe update, nieuwe rubbers voor zowel voor- als achterveren, nieuwe rubber voor aan de vork van de koppeling, nieuwe oranje pinkerlampjes in combinatie met de witte pinkerglazen.
De rubbers achteraan al gestoken (old vs new)
Nieuwe rubber in koppelingshuis
Hier de beloofde foto’s van de rondrit.
Ola, precies al efkes geleden dat ik hier nog een update gedaan heb!
Ondertussen is de GT volledig af, wat kleine details die nog afgewerkt moesten worden zijn gedaan.
Zondag 5juli heeft m’n vriendin haar opa er zijn eerste rondrit mee gereden, foto’s volgen nog!
Was echt magnifiek om hem eindelijk op de baan te zien rijden, doet toch wel wat met een mens na al het werk dat we erin gestoken hebben :D
Thx, haha ja misschien komt er in de toekomst wel een ander blokje in, we zien wel!
Hier een paar foto’s vanop Lay low No.4
Uiteindelijk de Kadett gisteren op de Schmidt’s gelegd en nu ben ik wel zelf overtuigd
Op de Alleycats:
Wordt tijd dat ik hier ne keer ga updaten precies.
Na veel twijfel welke banden had ik dan toch gestoken op de PLS, maar eens onder de Kadett vond ik het maar niks, dus de PLS toen verkocht.
Als vervanging had ik een setje grijs gespoten Alleycat velgjes gestoken in 13×7 en 13×8 met rondom 175/50 bandjes. Zo een klein jaarke rondgereden in afwachting van een setje dat ik écht wou.
De keuze ging tussen Schmidt th-line of HTN Rennsport. Uiteindelijk deftig setje th-lines tegen gekomen op eBay Kleinanzeigen en er zondag omgereden iets voorbij Aachen.
Het is een breedsetje geworden in 14×8 met 195/45 en 14×9 met 215/40.
Stuur van hierboven zit er ook in en binnenkort de radio steken met de speakers.
Nieuwe deurrubbers en allerhande ophangingsrubbers zijn ook nog onderweg. Nieuwe einddemper en pijpje heb ik ook al want die Bosal die er nu onder zit is zo rot als iets vanbinnen.
Stuurtje erin:
Het ontbrekende afdekplaatje gevonden voor in de motorruimte, klein detail maar wou het er toch in:
Super met het goud! Komt ook goed uit op het blauw van de harten;-)
Die site had ik inderdaad gevonden, daar kan je nog alles krijgen voor de pls’en. Maar ik heb de randen bij een kennis besteld en die heeft ze ook gemonteerd.
Ondertussen nie stil gezeten:
Ik wou een bandje op een wiel trekken en doordat de beugel van de bandenmachine wat los zat, heeft de band de velgrand krom getrokken. Nuja, een geluk bij een ongeluk, ik was van plan om twee velgen wat breder te zetten voor achteraan in de toekomst, dat hebben we dan ineens gedaan, wielen zijn nu 14×7 en 14×8.Vooraan komt er 155/65r14 op en achteraan 185/55r14, staat beide lichtjes getrokken.
Een dichting in het distributiedeksel lekte een beetje, dus nieuwe dichting daarin en nieuwe afdichting van het deksel. Natuurlijk ook opgekuist en spray’ke gegeven.
Aangezien ik daar toch bezig was, de waterpomp eraf gehaald en die bleek niet zo goed meer te zijn. Nieuwe waterpomp en dichting gestoken.
Voor de zekerheid alles goed gespoeld, veel vers water blijven bij gieten en het terug laten uitlopen, om duur kwam er terug zuiver water uit, dus alle leidingen, de radiator en het blokje zijn mooi gespoeld.
Nu is het wachten op nieuwe waterdarmen aangezien de oude wat verstorven zijn en een nieuwe thermostaat.In mijn origineel stuur zit een barstje, had mij al een ander origineel gehaald in originele staat voor een prikje, zie tweede foto van de velgen.
Uiteindelijk een mooi houten stuurke besteld omdat ik dat toch mooier vind! Hier een foto van internet, want het is nog onderweg:Nog een paar kleine dingen te doen en hij is klaar om in te schrijven, kijk er echt wel naar uit nu dat het goed weer is!
Mooi kleur en de randjes blinken goed! Ik had op mijn 8,5 een 195/40 en op mijn 9,5 een 205/40..
Hoi, dat is inderdaad een heel goed alternatief, heb er ondertussen gevonden in de goeie maat, namelijk 3mm:
http://www.kerstma-heida.nl/borgring-starlock.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heel erg bedankt!
Thx!
Ondertussen wat verder gedaan, de logo’s op de zijkant terug gestoken, alsook dat op de snuit:
Beide spiegels gemonteerd en ook de chroom omlijsting aan beide ramen van de deuren:
Bedankt! Niet echt, deze zal niet buiten komen als het regent en staat voor de rest altijd droog dus geen probleem.
Voor dat we de laatste onderdelen erop zetten heeft mijn vriendin haar vader de GT een goede polierbeurt gegeven, eerst in 2stappen geschuurd en daarna in 3 stappen gepolierd.
Ondertussen ook de ATS classic 13×8 erop gestoken, staat goed breed nu.
De kabel van het linkse raammechanisme was afgebroken, dus een donordeur gehaald met mechanisme. Die heb ik open geslepen om goed te kunnen zien hoe de kabels lopen, en dan in de Kadett gemonteerd.
Het tankklepje zat er niet meer op omdat de scharniertjes kapot waren, de kapotte eruit gehaald en nieuwe gestoken, de puntjes die je ziet moeten wel nog gesmolten worden zodat ze vast zitten.
Bedankt!
Ik had eens een velg gepast en dat mag normaal gezien geen problemen geven.
Nu had ik rond een velg een band willen trekken en heb daarbij de buitenboord geplooid, ondertussen heb ik die binnen gedaan om te herstellen en worden twee velgen 8 breed voor achteraan. Ben benieuwd wat het gaat geven :thumb
Bedankt!
Rechter deur afgewerkt:
Logo op dashboard gekleefd:
Middenconsole geplaatst:
-
AuteurBerichten