Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is niet zo leuk om te lezen!
Geen deukje in de motorkap? (daar is de afstand te groot voor zeker?)Veel succes met de reparatie.
Nog een paar plaatjes:
Even kijken of dit werkt:
Leuke meeting met prachtige Opels:
13 april 2014 om 20:06 In reactie op: 7e Groot Internationaal Opeltreffen zondag 13 april 2014 #18154438Nog een paar andere foto’s:
13 april 2014 om 19:55 In reactie op: 7e Groot Internationaal Opeltreffen zondag 13 april 2014 #18154437Eerst even een afspraak nakomen:
13 april 2014 om 19:46 In reactie op: 7e Groot Internationaal Opeltreffen zondag 13 april 2014 #18154436@voederbiet wrote:
Was weer een leuk daggie, hoop moois gezien van alle leeftijden :thumb
Het ging om de auto’s @voederbiet !!
31 december 2013 om 20:53 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945390Erg mooi geworden Jo !!
Maar……………wat wordt nu het volgende project????Als je exact weet welke nokkenas erin zit,, moet je deze gegevens meenemen.
Het valt niet mee om een auto af te stellen op de vermogenstestbank en op de gok steeds het nokkenastandwiel te verdraaien op de gok.Veel mooie Opels gezien.
Gemiddelde kwaliteit van de auto’s lag behoorlijk hoog.
Hier een paar foto’s:
In hoeverre wijkt de radius van je remschoenen af, ten opzichte van de radius van je trommels?
Dit moet nagenoeg gelijk zijn. Het lijkt erop dat je remschoenen voor kleinere trommels geschikt zijn en zodoende gaan “happen”.
Woensdag vertrekken we om 13:00 uur vanaf camping de Bron met minimaal 7 Manta’s zoals het er nu uitziet.
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met stotteren.
De motor bedoel je?
Dan moet je het zoeken in de rembekrachtiger.
Motor uit…………
5 maal op je rempedaal drukken…………
Voet op de rem houden (ingetrapt)………..
Motor starten……………nu moet je pedaal een stukje wegzakken.Nu moet je nog je terugslagklep testen in je slang naar de rembekrachtiger:
Rijden op rustig weggetje met ongeveer 60km/h.
Motor uitzetten, door contactsleutel 1 klikje terug te draaien (NIET TE VER, i.v.m. STUURSLOT!!)
Even laten rollen (seconde of 10)………………dan remmen op normale manier.Als je bij de eerste maal trappen al VEEL harder moet trappen, dan is je terugslagklep kapot.
Je kunt dit nogmaals doen en dan 5 maal achter elkaar je rempedaal licht indrukken en daarna pas echt remmen.
SCHRIK NIET………….nu voel je hoeveel werk de rembekrachtiger normaal doet.We verzamelen woensdag 8 mei 2013 om 14:00 uur bij uitvaartcentrum van der Stappen in Budel.
Daar vertrekken we om 14:30 uur om Hans te begeleiden naar het crematorium te Heeze.Een flinke stoet met Manta’s is iets wat Hans prachtig zou hebben gevonden. Dit is dan ook het minste wat we kunnen doen, na alles wat hij voor ons heeft georganiseerd in de loop der jaren.
De plechtigheid aldaar zal vanaf 15:45 uur plaatsvinden.
30 april 2013 om 09:47 In reactie op: Groot Internationaal Opeltreffen 28 april 2013 (Dronten) #18059918Leuke foto’s allemaal!
Was een heerlijke dag.
Jammer genoeg zelf bijna geen tijd gehad om foto’s te maken door het keuren van de auto’s.Maar wat hebben we mooie auto’s gezien!
Veel lol gehad bij de voorselectie bij de ingang. Allemaal leuke mensen!
En dan zie je hier pas bij wie je eigenlijk allemaal stond!
Iedereen bedankt voor de leuke dag.
Je hebt de rotor eruit en het voorste lagerhuis zit nog vast op de as?
Zo ben ik ook een keer flink aan het klooien geweest.
Ik heb toen met een pers heel voorzichtig de rotoras uit het lager geperst.
De kans dat je het huis vervormt is heel groot.
Ik heb zelfs de brander moeten gebruiken.
Normaal gesproken is een pannetje met kokend water genoeg om het huis kort te verwarmen.
Als je nu het huis met rotor op 2 balken hout klapt, zal de traagheid van de rotor ervoor zorgen dat deze doorschiet en uit het lager valt (opvangen met een zootje doeken o.i.d.).Of een vastzittende lucht-omloopklep.
Kijk ook goed je slang tussen de LMM en het gasklephuis na. (demonteren en uitrekken en goed kijken)
Doet het zich alleen voor bij deze temperaturen?
Stroomt er nog wel wel koelvloeistof door je gasklephuis?
Zit er op die klep geen slangetje aangesloten dan?
Als het goed is, loopt er vanaf je carburateur een slangetje naar de onderkant van je luchtfilter (vlak naast daar waar het luchtfilter op de carburateur zit). Vervolgens loopt er vanaf hier weer een slangetje naar een klep in de buis van je luchtfilter.
In je luchtfilterhuis zit boven de 2 slangetjes een bi-metaal.
Als het koud is, zorgt dit bi-metaal ervoor dat de twee slangetjes met elkaar worden gekoppeld. Op deze manier wordt de klep in de positie getrokken dat er warme lucht wordt aangezogen van boven het uitlaat-spruitstuk.
Graag gedaan ;)
Een foto van die Blitz……………………uh………………….deze????
Ik zoek nog voor iemand een voorraam van een Ascona C sedan.
Bruin getint met blauwe zonnenbalk.
Ik zoek nog een zo goed als nieuwe grille van een Opel Monza A1 (met chromen liggers).
En een commodore A GS/E dashboard met grote toerenteller en de 3 klokjes in de middenconsole. :D
Alle leden van de Opel Manta Club NL graag even melden bij de clubregistratie.
U krijgt hier een koffiebon waarmee u een heerlijk bakje koffie kunt halen.Als mensen lid willen worden van de Opel Manta Club NL, dan kan dat ook bij de clubregistratie :thumbup
witte kabel is normaal gesproken de aansturing van de injectoren.
Tijdens het lopen van de motor (en tijdens het starten) krijgen de injectoren voeding en worden open-gestuurd door een pulserende massa.
Dit kun je dus meten.
-
AuteurBerichten