Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb ook even het gasklephuis even gedemonteerd en gereinigd, was niet uitermate vies maar kan nooit geen kwaad.
Meteen is gekeken of ik iets bijzonders zag, of iets wat dicht bij de ‘hitte’ zit. Maar kon er niet echt wijs uit worden.Wie weet er wat ik makkelijk zelf kan controleren? Krukas of nokkenas sensor, waar zitten die?
Heb hem even uitgelezen.
Krijg alleen 1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valveGeen foutcodes dus met betrekking tot het uitvallen.
Hmmm is er van deze dingen iets dat makkelijk te testen / uit te sluiten is? Ik ben redelijk handig maar heb geen middelen om mijn halve auto te demonteren.
Geen enkele reparatie laten uitvoeren. Motormanagement lampje brandt wel, maar dat brandt al sinds ik de EGR klep afdopte, dus ik weet niet of er evt. een storing is.
Maar ik hoop eigenlijk dat iemand kan vertellen welk onderdeel het evt. storing kan geven waardoor hij uitvalt en minstens een kwartier niet meer te starten is.Een sub in een kist > een free-air sub. Zowel kwa strakheid, als kwa diepheid. Free air subs zijn gemaakt om in een grote variatie aan ruimte redelijk te klinken maar boeten daardoor dus in aan kwaliteit. Ik zou serieus overwegen om 1 of 2 krachtige 12 incher(s) in een gepoorte kist te nemen.
Je kan proberen de gain een beetje terug te schroeven, dat kost je echter wel sub volume. Maarja tis maar een kleine niet krachtige sub, dus je kan er niet teveel van verwachten.
Naar dat plaatje zocht ik :thumbup. Vriendelijk bedankt zoals altijd Willem.
Door de midden is een goede optie, echter heb je vanuit je middenconsole naar je achterbank problemen om je kabel netjes weg te werken. Bekleding er volledig uithalen is dan een oplossing. Zelf leg ik hem altijd door de midden en heb nog nooit storing/ruis gehad. Er ligt immers niks anders daar.
EGR afgedopt
koelvloeistof gecheckt
olie bijgevuld (halve liter op ~5000km)
bougies gecheckt
Nieuwe audio install ingebouwd
En me helemaal kapot gezweten ….De topicstarter is nooit meer teruggekeerd hier denk ik, dus deze info is wss nutteloos voor hem.
Uiteindelijk blijft het toch ook een persoonlijke kwestie, iedereen heeft een andere smaak kwa geluid. Persoonlijk hou ik altijd van iets meer bass dan standaard bijvoorbeeld.
Sowieso de gele en rode draad even verwisselen met elkaar, dan onthoud ie de radio instellingen.
edit: Oeps net ff telaat xD.
Je hebt idd gelijk Hardcore, ik was in de war met InPhase (1 of ander random merk). Emphaser is wel degelijk redelijk tot goed spul. Sorry voor de verwarring, ik zal de volgende keer eerst even 2x denken voordat ik een vergissing maak met de merknamen. Het is ook een minder bekend merk.
Een monoblock is over het algemeen genomen beter om een sub aan te sturen. Meestal efficiënter, hogere dempingsfactor en meer ‘sub’ instellingen zoals een subsonic filter.
Je gebruikt een emphaser amp, ik kan je vertellen dat die zijn 2x 160w rms niet haalt. Met alle respect, maar emphaser is niet een heel degelijk merk. Nou hoeft het niet zo’n ramp te zijn dat ie zijn vermogens niet haalt, maar het is beter om altijd meer vermogen te hebben als dat je sub aankan.
In jouw geval zou 250-300w per sub dus beter zijn. Hierdoor heb je meer controle over je sub en bij hogere belastingen VEEL minder vervorming.
Als we uitgaan van die emphaser kan je ze zo aansluiten dat je die ‘560’ watt benut. Je kan proberen of dit het gewenste effect heeft. Om het verschil te horen met een krachtigere/beter merk versterker zul je een vriend of goede audiozaak moeten hebben.
Suc6
Het oplaad verhaal is eigenlijk om ervoor te zorgen dat de boel niet vonkt en eventueel je condensator sloopt als je hem aansluit. Dit doe je met een 12v lampje. Die zet je tussen de + en de condensator zodat ie langzaam oplaad. Als het lampje stopt met branden is je condensator vol en kan je de + kabel erop aansluiten zonder het lampje ertussen.
Alleen de meer high end radio’s hebben de optie om alleen de lage tonen via de rca out te sturen. Wat ik bedoel is, dat het niet uitmaakt of je nou ‘full range’ naar je monoblok stuurt of niet, omdat je met je amp dat kan filteren.
Zowel mtx, audio system als focal hebben goede audio. Elk merk heeft verschillende lijnen, instap, basis, high end etc. Als je een goede audio zaak in de buurt hebt, ga dan is luisteren naar verschillende merken. Je zal merken dat alles toch weer anders klinkt.
En ja je kan 2 rca kabels naast elkaar leggen zonder problemen. Bezuinig ook niet op die kabels maar koop goed afgeschermde rca kabels.
Remote aangesloten op de subwoofer, das niet goed. Je remote gaat van je radio op je versterker en zorgt ervoor dat die inschakelt als je je radio inschakelt. Als je condensator een remote functie heeft kan je hem bij je versterker doortrekken naar je condensator. Als je het schema volgt van ‘robertszone’ dan kan het geen problemen opleveren.
Ik zou 4-kanaals versterker nemen en 2 kanalen gebruiken voor een composet voor en 2 kanalen gebrugd voor een sub, OF, een 2-kanaals versterker en een monoblock. Ik zou mijn achterspeakers onversterkt houden en zeker geen hoedenplank speakers nemen.
Met jouw budget is er zat te verkrijgen, maar met 2ehands materiaal kan je een klasse hoger gaan.
En je kan prima 2 versterkers aansluiten op 1 rca-out. Je kan hem splitten. Het maakt overigens niet uit of je je monoblok een ‘bas signaal’ toestuurt etc, daarom zitten er immers filters op je versterker.
Gaat niet dan, je zou dan de kist open moeten halen en er 2 aparte aansluitingen van moeten maken. Anders wordt het een versterker kopen die minstens 500w rms aan 2ohm speelt. Beetje degelijk monoblockje haalt dat makkelijk.
Gaat niet goed, 2 ohm kan niet aan een 4ohm versterker worden gehangen. Je kan dus 2 dingen doen, OF je koopt een sub die 4ohm is, of je koopt een versterker die 2ohm aankan.
Je hebt het over een 2x 12″, is elke sub 550w aan 2ohm? Wat is het type nummer?
Ja same here. Vroeger reed ik altijd vrij ‘opgefokt’. Toen is een tijd geprobeerd zo zuinig mogelijk te rijden, gewoon voor de lol. En ik moet zeggen, het rijdt gewoon superlekker als je is niet haastig probeert te zijn, maar gewoon met het verkeerd meerijdt. Alhoewel af en toe is ff flink optrekken of een bocht omhoeken ook lekker blijft.
Spreuk van de dag:
Rijdt zuinig en scheur met mate.
Redelijk vlot optrekken, niet te langzaam en op wegen waar je constante snelheden kan rijden, proberen rond de 1500-2000 toeren te zitten. Dit is uiteraard zonder dingen als afremmen of motorslijtage.
Uiteindelijk denk ik dat je toch moet rijden zoals je het zelf het comfortabelst vind.
Ik ben van mening dat isolatie vrij ‘nutteloos’ is. Ik heb kisten met en zonder isolatie gehoord, niet met dezelfde subwoofers of iets, maar beide soorten kisten klonken geweldig strak. Een stevige kist van voldoende dik materiaal (minimaal 18mm mdf, geschroeft en gelijmt) is mijns inziens voldoende, en spaart liters.
Flopke, wat jij zegt is deels waar. Het is afhankelijk van de diepte van de kras, grotendeels weg te krijgen, maar je zal het altijd blijven zien.
Als je geinteresseerd bent in hoe dit te doen verwijs ik je graag naar deze link. Het gaat je wel een hoop tijd etc kosten, maar de kosten zijn niks vergeleken met overspuiten.
http://forum.carclean.nl/cc_postst3690/How-To-diepe-en-lange-kras-wegwerken-auto-gekeyed.aspx
-
AuteurBerichten