Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@MarkVectra93 wrote:
Ja , scheelt wel iets idd, ik heb t ook gedaan bij mijn Vectra, maar die is van 93, vanaf 95 is het verplicht een katalysator te hebben, dus weet niet hoe het dan zit met je APK al heb je die 2 kleinere nog, en je co waardes veranderen, als die te hoog zijn is het afkeur, bij mij moeten de APK keurmeesters ieder jaar in de boeken kijken :vertag en omdat mijn kat weg is mogen die waardes weer hoger zijn, lang leve de regels in Nederland :angel
als ik het 1e uitlaat deel tegen kom hier op de marktplaats dan maak ik wel een 1e uitlaat deel zonder kat, kijken of ik verschil kan merken/horen.
Mocht het APK problemen geven dan heb ik nog een origineel deel op de plank…Dus wie o wie heeft er na een RVS mod nog een origineel 6 cilinder uitlaat deel liggen?
@MarkVectra93 wrote:
Ja maar dat is geen middendemper…Dat heet katalysator :vertag maare goed bezig :thumb
thnx 4 the heads up.
er zit echter geen lambda aan vast sterker nog geen enkel stukje electronica…
In het spruitstuk zitten aan beide zijdes al een katjes verstopt inc lambda voor en na katalysator.
Wil dit zeggen dat als ik indien ik de op de foto gezette katalysator/midden demper weg haal en vervang voor een recht stuk ik meer pktjes krijg?oke dit moed even gezegd worden…
This is looking MAAAAAD!!!
Om over je interieur nog maar te zwijgen, dat zie ik in mijn vec ook wel gebeuren…
verder was er nog het een en ander stuk en moest dus gefixt worden voor de APK
beide flexibele stukken waren door gerot.
voor die gene die eens een kijkje willen nemen in de midden demper, dit is je kans ;)
Nu die andere nog even
En dan de aandijfashoezen…
beide hoezen waren uit 2005 dus origineel vreemd genoeg is de bakzijde gescheurd terwijl deze van een stuk dikker en flexibel rubber is gemaakt in tegen stelling tot de wielzijde
waarschijnlijk ziet wim v6 in een oogopslag of deze homokineet nog even mee kan :angel , ik hoor nog geen bijgeluiden dus heb hem opnieuw gebruikt ondanks.
Zo en de APK zit er weer op voor een jaar :vertag
Zo, even een update omtrent de laatste veranderingen…
de vectra was toe aan 4 nieuwe banden dus gelijk maar gebruik gemaakt van het moment om de wieltjes te voorzien van een dip.
ps heb gekozen voor de michelin pilot sport 3. had hiervoor gekozen voor de Nokian Z-line deze hadden de orginele maat 225 45 r18. Nu heb ik voor 225 40 r18 gekozen bij de pilot sport 3 bandjes, staat net wat mooier en de km afwijking van 3km/h bij 120km/h neem ik voor lief1e laagle…
@liviu2004 wrote:
Have no other idea than to plug tech2, code index programming and check engine settings.
thanks for your reply.
This is all i can program (ecc programming mid speed can-bus config)
today i have tryed a newer ECC module (date 12-06-2006)
Op-Com shows the folowing information;
This unit also does not work (plug & Play) the climate control is turned off.
I notest that this unit is version 00105, unit 00103 does not work alsow.
The original ECC unit is version 00104.
Could it be true that i need that and only that Version to let the ECC work properly?Helmer opelfan, Bartjex88, liviu2004, evertfisherman en h0us3cat bedankt voor jullie reacties. Ik ben er mee aan de slag gegaan.
@pieter25, can you check at measuring blocks, if you can see the status of AC button or AC request?
These are the measuring blocks printscr’s
Nr1
Nr2
Nr3
Nr4
Nr5
And now The Nr5 Printscreen with the old ECC module
21 september 2014 om 21:07 In reactie op: [HOW TO] – Vectra C1/C2 – Bedieningsknop clima repareren #18232030Helmer opelfan, bedankt voor je How To!
In mijn geval lieten er 3 van de 5 kleine soldeer potjes los, herplaatsen heb ik geprobeerd maar is niet meer gelukt.Nee helaas
Marcel,
Bedankt voor je reactie.
Ga gelijk eens kijken! Bedankt voor de info!
marcel,
en heb je het lek gevonden? Mijn verctra c SW heeft ook een natte Rechter zijde. Is er een zwakke plek in de Vectra c SW ofzo?
Met handoeken ben ik een heel eind gekomen maar droog is hij nog steeds niet.Pieter
@lucas1975 wrote:
Zo te zien is je Vectra ook met IDS uitgevoerd, vandaar de foutmelding mbt de dempers, volgens mij heb je aan opcom niet genoeg en zal je met Tech2 dit kunnen wegschrijven,
Werd de wagen al niet veel strakker als je de sportknop had ingedrukt?
groetjes
beide voordempers vertoonde lekkage en gaven geregeld een foutmelding op de display onder de toerenteller.
Ik hoop toch echt dat ik met mijn nieuwe op-com module de boel kan wegschrijven…. :???:
Ik denk dat de sportknop in zijn geheel zijn functie verlies.Pieter,
heb je een linkje voor me waar je die gerookte knipperlichten hebt besteld?
Tuurlijk Baba
http://www.ebay.com/itm/221186624352?_trksid=p3984.m1439.l2648&item=221186624352&cmd=ViewItem&sspagename=STRK:MEWNX:IT&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;
ps; hel lijkt er op dat de verkoper waar ik ze gescoord heb ze niet langer op vooraad heeft…. :shock:
@wim-v6 wrote:
Zo’n Powerfilter vind ik echt zonde op een C, is het helemaal geen auto voor vind ik persoonlijk…
Willem
Van mij mag het schaap (Vec c station) idd zijn schaapskleding aan houden. Geen Irmscher uilaat met 4 pijpjes voor mij.
Maar de tamelijk tamme 3.2 V6 mag van mij best te horen zijn na 3.000 RPMDat een Powerfilter niet in het straatje van gezinswagen past snap ik maar om het zonde te noemen…. :wtf
@jraaf wrote:
Mooie smokers king: En persoonlijk vind ik die kleur velg erg mooi staan op een zwarte vec. Heb echter geen ervaring met foliatech. Ik zou ze poedercoaten.
Groet jraaf
Gaan we doen!
zodra ik de banden op heb gereden :D :D en dat is bijna! :thumbup
er zit nu 225 45 18 onder, gezien de vectra zijn paarden op de voorwielen kwijt moet is extra grip nooit erg…
Ik begrijp dat de 45 (hoogte) het zelfde moet blijven i.v.m de kilometerteller snelheid enzo.
Maar zal ik weer voor een 225 band gaan of eerder voor een…235/45-18
245/45-18
255/45-18
265/45-18
275/45-18Ik heb geen idee wat ik maximaal (goed te gebruiken) kwijt kan in de wielkassen.
Er zitten nu €90 banden onder die zoemen al na 100km/h :(
Dit moet dus anders!@kleinegee wrote:
wat laat maar beter te laat dan nooit :afro
welkom op het forum en wat een zeer mooie vectra, al aardig in de weer geweest zo te zien.
ook even een vraagje die H3 led lampen hebben die een canbus functie? en zo ja waar heb je die gehaald?grt gerard
Om er even op in te haken en antwoord te geven op je vraag hier het volgende
originele zwarte Mistlampen hadden veel steenslag
Dus hebben ze plaats gemaakt voor de met Chroom uitgevoerde variant van de Signum…
Zie hier het verschil
Ik vind ze echt super dik staan
Zoals te zien heb ik de Mistlampen voorzien van SMD´s deze zijn niet CANBUS uitgevoerd dus flitsen ze als je geen mistlicht voert.
Eenmaal aan matchen ze de 6000k verlichting prachtig, ik voer ze gewoon met stadslicht omdat het 6 watt lampjes zijn. Of het mag is een andere vraag….In de toekomst maken deze SMD´s plaats voor een HID H3 SLIM ballast CANBUS set.
Zo de Bilstein B12 set zit er onder!
Wat een verschil in wegligging! :D
Gezien de B12 set geen aansturing bied voor de electronica krijg ik nu een foutmelding
Vanmiddag mijn opcom mudule inc software binnen gekregen, tips zijn welkom!
Voor mij is het Opcom gebeuren Nieuw, leer graag wat bij :hmmz@jraaf wrote:
:thumb Netjes.
Groet jraaf
Thnx
Vandaag de knipperlichtjes binnen gekregen.
Gezien de smoke achterlichten die ik bij naderinzien toch wel dik vind staan op de zwarte vec. moeten die witte natuurlijk plaats maken.Het lijkt me super vet om in de toekomst de velgen in het mat smoke grijt te spuiten (poedercoaten)
heeft iemand ervaring met FOLIATEC spuit folie?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=A6aouI83Kgw[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=A6aouI83Kgw” onclick=”window.open(this.href);return false;
Eindelijk de 55watt CAN-bus 6000k H7 set binnen gekregen!
Had het een en ander gelezen hier op het forum over het plaatsen van de belasters, deze hang je normaal natuurlijk aan de koplamp zelf maar daar schijnt bij de vectra c geen ruimte voor te zijn.
Zoals je ziet heb ik er 1 in de accu bak geplaatst (1 gaatje geboord om hem mooi tegen de rand aan op te kunnen hangen.
De ander belaster heb ik tegen de airco leidingen geplaatst.Even de juiste bedrading opzoeken (geel/bruin)
Aansluiten ps handig dat de slurf van de ruitenwisservloeistof er af kan!
Gaatje maken in de rubber dop en klaar is kees.
Before :???:
After! :D
@Baba wrote:
:( dooie foto’s ik kan ze niet zien…
Edit: alleen de laatste maar die is piepie klein…
Just Fixed it!
Zo vandaag bracht de post de K&N i57 set.
Wat een verschil zeg het is alsof de motor nu pas wakker word, heerlijk geluid :shock:Before
ff poetsen natuurlijk…. :wub
En het eind resultaat! :thumbup
@Eddyvec C wrote:
Ook ik heb wel interesse. Kan je ook geen spoiler aanbieden. Wel de rood/witte variant met extra binnen delen. Wel kan ik je in contact brengen met iemand die z’on spoiler heeft.
Ik hoor et wel
Ik kom idd graag in contact met een spoiler man… :D
Haha nee druk aan het klussen aan de vec zodat ik weer met inhoud kan komen hier op het opel-forum.
:angelSneek peak….
*Bilstein B12
*K&N INDUCTION KIT
:agent -
AuteurBerichten