Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18344431]Als ik met mijn Corsa weg rijd loopt de temperatuur binnen een minuut of 5 op naar de 90-92 graden en blijft daar zolang er genoeg rijwind is. Bij hoge buitentemperaturen ligt de temperatuur een graadje hoger. De ventilator slaat aan rond de 96 graden en koelt terug tot 92.
Let er eens op wanneer de ventilator aanslaat.
Groet,
Jasper
[/quote]
Ha Jasper,
Fan slaat aan op 100 graden ongeveer.
Minder vermogen kan aan verschillende dingen liggen, maar jij hebt niet echt structureel last ervan, maar alleen bij het wegrijden begrijp ik.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn van inhouden of stotend lopen (willekeurige volgorde):– Motor krijgt te veel/ te weinig benzine (benzinepomp probleem)
– Klepspeling niet goed (als het goed is heb je hydolische klepstoters dus lijkt me onwaarschijnlijk), tenzij je altijd tikkende kleppen hoort
– Je motor zuigt valse lucht aan (lekkage in inlaatspruitstuk)
– Bougiekabels versleten, daardoor gaat het niet altijd goed met de ontsteking
– Bougies kapot of versletenOf het aan jou of aan de auto ligt is natuurlijk lastig te beantwoorden.
Merk je verschil erin bij warme of koude motor?Helaas geen reactie mogen ontvangen. Maar mocht iemand dit later lezen, dan heb ik wel zelf een antwoord.
Vandaag de auto laten uitlezen bij de dealer. Conclusie: lekkage in het inlaatspruitstuk. Motor zuigt dus valse lucht aan waardoor de cilinder niet goed aan slaat. Bij warme motor wel, omdat door uitzetting dan het lek minder groot is.
Afgelopen maand gekocht!
Een 1996 1.4SZ Automatic met maar 33.000 kilometer op de teller! -
AuteurBerichten