Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is inderdaad lastig, zijn in iedergeval niet van Catcams, Heb Pipercams en newman cams een E-mail gestuurd
Inlaat nokken zijn groter als catcams 274, omdat ze in mijn kop aanlopen die ik bewerkt heb voor die assen.
Ik wil trouwens wel onderblokken ruilen 8V tegen 16v :thumb Zijn nagemeten en zijn rond en bijna geen speling
De zuigers passen. Maar de krukaspoelie is een ander verhaal die van een 8v past niet, en je hebt een 16v vliegwiel nodig. Dus met de poelie moet je een 16v pakken en zien of de tanden gelijk zijn en zelf merktekens maken
Krukas dient wel overgezet te worden. De Krukas poelie is anders, veel kleinere bout en de poelie is zelf ook anders, en het vliegwiel past niet.
Oke. Past mijn afgedraaid c20xe dan wel op de c20ne krukas?
Oke wat voor olie ding? Dus c20xe zuigers erin en klaar? C20xe lagerschaalen komt ook goed?
bedanktWeet niet of ik deze kop nog ga gebruiken aangezien de kop beschadigd is (waar de uitlaatnokkenas in komt te liggen) als ik er catcams in doe slijten die ook raar af.. dat durf ik niet aan.
Oliekanaal gescheurt in cilinderkop. Opgelost, wel vreemd dat zo’n kanaaltje voor 0 bar druk uiteindelijk zorgt.
er zit een t stuk zegmaar bij je inlaat spruitstuk voor vacuum die even met een klein boortje doorhalen, en check je gasklephuis even, Valse lucht kan ook nog spuit een met remreiniger langs de injectoren, spruitstuk etc, pas wel op het is brandbaar
Inlaat wel ja.. Vreemd
Geen stuurbekrachtiging, en geen airco. Vandaag de nokkenassen eruit gehad uitlaat kant helemaal ingesleten zonder olie gezeten dus, lagerschalen zaten allemaal krasjes in dus die er morgen in, meteen ACL lagers besteld.
De oliepomp komt van een ander goed werkend blok af. dat zou het niet kunnen zijn eigenlijk en heb nog 1 andere pomp geprobeerd resultaat is hetzelfde. @ Corsayboy. nu snap ik je even niet meer ik heb er maar 1 opzitten orgineel, dat is de voeler die bij 0.6 bar via de lamp gaat.. op de zijkant van de pomp
Dashboard is eruit. De sensor is origineel die op de lamp zit. Sensor van de vdo meter staat er los van.
15w40. Plunjer kan het niet zijn. Lamp blijft nu uit ga er nu vanuit dat het goed is.
digitaal,, zoek nu een mechanische
Vandaag alle massa’s vernieuwd, nu geeft die koud bijna 6 bar aan, als die echt warm is geeft de meter niks meer aan maar lamp gaat niet branden dus dan is de oliedruk wel boven de 0.6 bar. als ik met warme motor een beetje gas geeft klimt die naar 5 bar+ . toch vertrouw ik die meter niet.
Je zou zeggen van wel inderdaad, ik vind het ook enorm vreemd. drijfstanglagers gaan meestal altijd eerst dan de krukas lagers
Nee geen bypass, oliefilter is nieuw, pakking, aanzuigbuis nieuwe o ring gebruikt. Lagerschalen gecontroleerd en zijn goed, krukas heel licht ingesleten maar kan nooit van de een op andere dag 4 bar oliedruk op kunnen missen?
wat ik nog wel zou kunnen doen is oliedruk meten op het onderblok zelf en niet bij de pomp.. weet je toevallig waar je dat kan meten en wat voor maat dat is? :thumbupZitten 2 sensors op 1 meter zegmaar en de orginele, zitten niet op hetzelfde circuit als de meter 0 begint aan te geven gaat de lamp branden dus dat ken niet missen.. weet het ook echt niet meer morgen cilinderkop ermaar weer afhalen
Lagerschalen zijn goed, pomp is goed aanzuigbuis en alles vernieuwd. Netjes 5 bar warm en koud, ga ik 1 stukje rijden trap hem in.. hele oliedruk weg stijgt ook niet meer met toeren…
Pomphuis gewoon uit een ander blok wat goeie oliedruk had met nieuwe tandwielen maar waardes zijn hetzelfde, morgen zal ik eerst de lagerschalen bekijken en mischien ondermaatse lagerschalen bestellen. waar kan je 20w50 krijgen?
Dubbeltje erachter heeft dat effect? plunjer gaat alleen open als er overdruk is?Blok is gereviseerd nieuwe lagerschalen.. Met de oliedruk lamp en heb er nog 1 meter bij (digitaal) In de cilinderkop zit genoeg olie, als ik gas geef met vuldop eraf spat het alle kanten op.
bedankt allemaal :thumbup
098456 Revisie project. komt in een Astra
-
AuteurBerichten