De Kadett staat inmiddels in Duitsland waar deze een motorswap ondergaat.
Enkele specs:
– motor is een C20NE (2.0 8V)
– gesmede zuigers (AISA)
– gepolijste C20XE/LET drijfstangen (ARP bouten)
– C20XE carterpan (meer inhoud en koeling)
– Masterpower turbokit
– VEMS vrij programeerbare ECU
– starre 6 puk koppeling met versterkte drukgroep
– F18WR -versnellingsbak met ZF-platensper
Deze setup resulteerde in 315pk op E85 brandstof.
Op Euro98 kwam dit op 285pk.
Eigenlijk stond de motor als laatste op de ombouw maar deze
kans kwam voorbij en kon hem eigenlijk niet laten schieten aangezien
het om een complete setup ging en inclusief versnellingsbak, sper, VEMS ECU, koppeling..
Velgen zijn inmiddels 17″ OZ superturismo geworden icm Achilles 123 semi-slicks 205/40/17.
205/40/17 was een maat die niet alle fabrikanten hadden in semi-slicks.
Daarna moet nog een remmenupgrade komen. Rolkooi heb ik nog eentje staan van OMP (schroefkooi).
Maar nog even aan het twijfelen wat ik precies wil. Eerst maar eens gaan strippen als de auto terugkomt.
Doel is om rond de 900 kilo uit te komen met 285pk.
[IMG]https://www.mupload.nl/img/a5q8t8pyszcfi.jpg[/IMG]
Achterkant moet nog wat omlaag geschroefd worden omdat de auto
achter zo een 2,5-3,0cm hoger staat.(instelling vorige eigenaar)
Lijkt mij beter dat de auto horizontaal ligt.
En hier is de auto onderweg na Duitsland voor de motortransplantatie!!
[IMG]https://www.mupload.nl/img/ez6fj7z3rfhxx.jpg[/IMG]
[IMG]https://www.mupload.nl/img/q06hpkxdhvgym.jpg[/IMG]