Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat begrijp ik heel goed!
Ik probeer alleen duidelijk te maken wat de gevolgen kunnen zijn voor degene van deze post.
Ik heb in de praktijk zelfs meegemaakt dat bij een 2de schade ( zonder de eerste gerepareerd te hebben ) de auto zelfs total loss werd verklaard!!
De dagwaarde werd dus vastgesteld over het voertuig met ( eerdere) schade….daar de 2de bij opgeteld en er was geen weg meer terug!
En ja….dit betrof een auto van zo ongeveer dezelfde leeftijd.
Ik verzin dit soort regeltjes niet, maar het is wel de werkelijkheid, dat probeer ik duidelijk te maken en iemand te vertellen als je het op de wijze doet zoals jij dat voorsteld, meer niet…
Ik wil niemand bang maken en je moet het zeker op de manier doen zoals je dat zelf wilt!Mooie plaatjes en een hoop werk! :thumb
Ik zou zeggen….genieten er van!!Dan vind jij het onzin….ook prima!!
Wat je met dat geld doet bepaal je idd zelf….totdat je weer opnieuw schade krijgt op dezelfde plek, maar daar hoor ik je niet over.
Ik probeer hier iemand te voorzien van de juiste info!!
En ja….het is jarenlang mij vak geweest, maar als jij zegt dat het niet zo is….ook goed!!Moeilijk aan de hand van een foto te zeggen, maar het ziet er uit dat het waarschijnlijk spuiten wordt.
Maar ik zou er zeker niet eerst zelf aan gaan poetsen!
Gewoon via de verzekering regelen…mocht de tegenpartij bekend zijn natuurlijk!
En bedenk dat wanneer de verzekering gaat betalen voor herstellen en je dit niet laat doen…je zelf gaat of laat poetsen….dit gevolgen heeft!
Bij een volgende schade gaan deze kosten, als je het dus niet laat doen, verrekend worden (aftrek eerste schade)!
Je zal dan minder uitgekeerd krijgen van de verzekering!De L en de Z zeggen niets over de tint inderdaad!!
Geloof me….de fabriek gaat echt geen verschillende tinten gebruiken….das allemaal hetzelfde!!
Het enige dat een tint verschil op kan leveren is waar de auto geproduceerd is….verschil van locatie dus…
Denk daarbij aan verschillende soorten apparatuur enz…
Een motorkap is redelijk eenvoudig te ‘verwisselen’, mocht je een beetje handig zijn natuurlijk!
Denk bij het overspuiten van een motorkap al snel richting de €300…afhankelijk van de staat van…
Misschien dat een gebruikte in de kleur een goedkoper alternatief is….maar dan zul je er ook maar net eentje moeten vinden.
En misschien dat daar ook wel de lak vanaf valt na een jaar, je weet immers nooit wat er aan die andere kap gedaan is in het verleden!
Ik hoop dat je er wat aan hebt!Ok….das gunstig dus!!
Nogmaals bedankt voor je uitleg…zo kom ik toch telkens weer een stukje verder!!! :thumbHeb je daar toevallig fotootjes van jraaf….kan ik die hier ergens vinden?? :D
Wat ik op de foto’s kan zien van de Signum waar ik geïnteresseerd in ben is dat er een stuur in zit met wieltjes bediening ipv knopjes….en een nieuwer model radio cd70?
Hij is uit 2005 maar wel met een c1 neus dus….kan het zijn dat het bijv een model is met ‘nieuw’ interieur maar wel met ‘oude’ neus?Wat is daar precies anders aan?
Ik heb geen idee nog eerlijk gezegd, ik heb de auto dan ook nog niet in het echt gezien ;)
Ik zie ook in jouw handleiding (mooi gemaakt) dat het front niet vervangen hoeft te worden, ik had dit namelijk wel verwacht!
De Signum die ik op het oog heb, heeft schade, vandaar het idee deze bij eventuele aankoop meteen om te bouwen naar een C2.
Ik vind een C2 namelijk mooier om te zien! :D
Zit er ook nog veel verschil tussen de binnenzijde (dashboard) van een C1 en C2?@jraaf wrote:
@PaintEd wrote:
Ok…super bedankt voor je reactie!!
Ik had al wel zo’n idee maar wilde het graag zeker weten!! :D
Weet jij toevallig of dat de stekkers van de koplampen ook hetzelfde zijn?Stekkers naar de koplampen hebben het zelfde formaat echter heeft de standaard xenon uitvoering 2 pinnen in de stekker meer bezet en er loopt een extra min.
Groet jraaf
Maar wanneer ik koplampen van het nieuwere type (xenon) zou hebben dan gaat dit dus gewoon passen?
De Signum die ik op het oog heb heeft namelijk ook xenon.Ik heb de handleiding gevonden! :thumb
Ik ben nieuw op het forum en ben dus zeker opzoek geweest….maar hier had ik nog niet gekeken! :D
Nogmaals thnx!!Ok…super bedankt voor je reactie!!
Ik had al wel zo’n idee maar wilde het graag zeker weten!! :D
Weet jij toevallig of dat de stekkers van de koplampen ook hetzelfde zijn?Oh ok…duidelijk!
Je bent bij deze uitgenodigd om mee te gaan hoor!! ;)Dank je voor je reactie!!
Verstand van auto’s heb ik wel een beetje ;)
Ik vroeg me gewoon meer af of dat er echt specifieke dingen waren om op te letten.
Specifieke problemen van dit soort motoren bijvoorbeeld met deze kilometerstand, meer zoiets..
Een op-com ken ik eerlijk gezegd niet…is gewoon een soort van mobiel uitleesapparaat of zo?
Dat zou idd wel handig kunnen zijn!:D
Gewoon maar gaan kijken denk ik!Dank je!!
Ik ben inmiddels zelf al een beetje aan het zoeken hier.
En ik weet dat een Vectra C idd op veel vlakken ‘hetzelfde’ is.
Nogmaals bedankt voor je reactie!! :thumbInmiddels ruim 40 kijkers hier….maar iemand tips??
Ik heb jaren in de schadeherstel branche gewerkt waar dit steeds meer voorkomt.
Ik zou er dan ook niet zelf ‘zomaar’ even aan beginnen aangezien je wel moet weten wat je doet om je koplampen niet onherstelbaar te beschadigen.
Dus zelf met commandant of waterproof schuurpapier zou ik zeker niet doen, evenals spuitbusjes blanke lak of iets dergelijks.
Rij gewoon eens langs een schadebedrijf en informeer daar eens, de meeste doen dit tegenwoordig wel. -
AuteurBerichten