Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
PS, moet ik deze topic ook sluiten ?
Hoe ?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Net nader bekeken en getest.
Dit is inderdaad de boosdoener.
Volgende week bestel ik even een nieuwe.
Montage stelt niets voor.
Mensen, bedankt voor de tip(s).Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toevallig tik ik op het onderdeel op de foto bij stilstaande motor (nadat deze kort daarvoor gedraaid heeft) en…. bbbwwwwttt !
Daar is het geluid.
Het ebt langzaam weer naar de achtergrond weg.
Ik weet niet hoe het heet maar ik ga het binnenkort eens vervangen, wie weet…Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij koppeling praten we over koppelingplaat (1) en drukgroep (1) en druklager (1) dan wel of niet hydraulisch.
Van alles zit er maar 1 in.
Koppeling kan evt. uitgevoerd zijn met 2-massa vliegwiel.
Met name deze laatste is een dure!
Drukgroep en plaat dient altijd van hetzelfde merk te zijn bij vervanging.
bv Luk op Luk, Sachs op Sachs, enz.
Zit bv een Luk drukgroep in die nog goed is dan moet de te vervangen plaat ook van Luk zijn en niet een ander merk erbij monteren!
Of genoemde prijs een goede deal is hangt dus af van of het ook een 2-massa vliegwiel betreft.
Immitatie onderdelen zijn geen probleem, Opel maakt tenslotte deze onderdelen ook niet zelf maar koopt ze bij een fabrikant.
Je zult nooit dergelijke onderdelen vinden waar OPEL op gemerkt staat.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb het hitteschild aan de bovenkant geïnspecteerd.
Dit is niet het geluid.
Hoe controleer ik genoemde de sensor bij de radiateur ?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Contact gehad met de garagehouder mbt genoemde tip(s) maar die wijst het van de hand.
Het hitteschild zit aan de oderkant en dit geluid komt meer van boven af de motor.
E.o.a. magneetklep of zoiets ?Het is wel bij warme motor.
Bij koude motor is het mij nog niet opgevallen.ok dank.
topic mag een slotje op maar weet niet hoe dat moet.topic is al even geleden maar is het gelukt ?
heb zelf insignia met dvd800 en wil ook graag bt streamen.Na langere tijd deze update en wat de oplossing was:
De vakantie voorbij en mijn Insignia ging terug naar de garage.
Om een lang verhaal kort te maken:
Na veel proberen als, software, kabel doormeten en GPS antenne voet vervangen bleef er uiteindelijk een defecte Navigatie unit over.
Deze is door Opel Emmeloord (met dank voor een zeer goede en snelle service) vervangen en alles werkt weer naar behoren!Opgelost !
Loskoppelen, dus eigenlijk resetten was het eerste waar ik ook aan dacht maar helaas bied dat geen oplossing.
Een deel instellingen kwijt is nog niet zo’n probleem, dat stel ik later dan wel weer in.
Verder zoeken dus.daar twijfel ik aan.
het systeem geeft geen juiste huidige positie aan maar pakt op de eoa manier een opgeslagen locatie en berekent van daaruit.
aan de ene kant denk ik dat de gps wel werkt daar het pijltje wel meeloopt tijdens rijden maar over hele andere kaartdelen gaat.
beeld laat ook zien ” van de weg”,
je zou denken dat als de gps niet werkt, dat de pijl ook niet beweegt…. toch ??
iemand ideeen, suggesties ?De vraag van wimdm is al beantwoord.
zoals aangegeven kan ik wachten maar niets.
wellicht niet duidelijk maar hiermee bedoelde ik ook wachten tijdens rijden.
de streep blijft in beeld en wanneer ik een adres invoer zegt het systeem na berekening:
“de route is berekend, rijd naar een gedigitalseerde weg”Heeft iemand nog een idee of ik een reset kan uitvieren met een toetscombinatie of zo ?
Kan ik een externe gps via bluetooth aansluiten om te testen ?Zoals je ziet Sikke, toch weer Insignia.
Echter, nu zonder de AFL verlichting.
Nooit weer !Sent from my iPhone using Tapatalk
ik kan wachten wat ik wil maar er gebeurt niets.
vreemd daar het wel gewerkt heeft.
normaal is het vinden van gps bij mij voor de deur geen probleem.
ik vraag mij af of er iets in de instellingen gewijzigd kan/moet worden.
ook lees ik wel eens iets op internet over vocht in de haaievin antenne.
ik neem aan dat de gps hierin zit ?Na zeer lange tijd vond ik mijn eigen topic, vergeten en wel, terug.
Inmiddels is de bewuste Insignia de deur al uit en vervangen door Insignia 2012 met “normale” koplampen.
Kwam er uiteindelijk op neer dat het probleem alleen kon worden verholpen door de Xenon lampen door nieuwe Xenon.
Kosten: € 1.100,00 ex. btw per stuk !!!!!!!
Dat ging niet gebeuren dus !
Voor een ieder die lang met dergelijke problemen rijd, dit is waar het op neer komt !
Vervangen door normale koplampen kan helaas niet, je kunt geluk hebben maar ga er maar van uit dat de autocomputer het NIET accepteert.Het probleem is, zoals in het begin omschreven staat, dat de koplamp(en) zo nu en dan in storing vallen.
Hierbij komt dus de melding “AFL LAMPEN VEREISEN SERVICE waarbij de functie van AFL op dat moment helemaal te niet wordt gedaan.
Wat er allemaal wel niet aan gebeurd is !
Accu los en weer vast als reset, nieuwe achteras hoogte sensor en ingeleerd, alle kabels opnieuw vast en inspuiten, software opnieuw uploaden incl. update.
Komt bij Astra ook nog wel eens voor.
Het enige wat volgens de Opel dealer (waar ik inmiddels meer dan genoeg van heb) is het vervangen van de Bi-Xenon koplampen.
Een “grapje” van € 1.100 euro per stuk !!
Ik heb al duidelijk gemaakt dat dat absoluut niet gaan gebeuren.
Dealers werken via het boekje.
Als DIT het niet is dan kijken we naar DAT en zo niet dan vervangen !
Het ouderwetse zoek en probeerwerk is er niet meer bij.
Het zomaar “downgraden” naar normale koplampen is niet makkelijk ben ik inmiddels achter.
Dat heeft nogal wat voeten in de aarde.
Toen ik de auto kocht was deze 3 jaar oud en Opel Nederland wil niets van garantie e.d. weten !
En dan te weten dat de auto een nieuwwaarde heeft gehad van bij € 38.000 (!!)
Affijn, de Insignia moet het zo nog maar even volhouden tot inruil en bij de volgende Insignia wil ik absoluut GEEN AFL lampen meer hebben.Indien iemand een tip heeft omtrent genoemde storing dan houd ik mij meer dan aanbevolen.
-
AuteurBerichten