Navi 900 Insignia 2012 geen GPS

Forumindex Forums Modellen Insignia Navi 900 Insignia 2012 geen GPS

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266690
    p.albada
      Lid sinds:
      3 May 2007

      Mijn Insignia uit 2012 heeft een Navi 900.
      Tot voor kort werkte de navigatie goed.
      Rechtsboven in beeld bij het kompasje staat een vakje met de tekst GPS met een schuine streep erdoorheen.
      Toch werkte de navigatie.
      Nu zegt de navigatie, na invoeren van een bestaand adres “De route is berekend, rijd naar een gedigitaliseerde weg”.
      Vreemd daar de weg waarop in sta wel degelijk gedigitaliseerd is, voorheen werkte deze daar ook.
      Wat is er fout gegaan en vooral hoe los ik het op ?
      SD kaart is van 2012 en origineel.

      #18240634
      wimdm
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 October 2012

        dat zegt ie bij mij ook wanneer ik een adres invoer vanop mijn oprit. gaat de navigatie niet verder wanneer je een stukje rijdt? hij blijft dus op dat punt hangen.

        #18240635
        p.albada
          Lid sinds:
          3 May 2007

          ik kan wachten wat ik wil maar er gebeurt niets.
          vreemd daar het wel gewerkt heeft.
          normaal is het vinden van gps bij mij voor de deur geen probleem.
          ik vraag mij af of er iets in de instellingen gewijzigd kan/moet worden.
          ook lees ik wel eens iets op internet over vocht in de haaievin antenne.
          ik neem aan dat de gps hierin zit ?

          #18240636
          p.albada
            Lid sinds:
            3 May 2007

            Heeft iemand nog een idee of ik een reset kan uitvieren met een toetscombinatie of zo ?
            Kan ik een externe gps via bluetooth aansluiten om te testen ?

            #18240637
            bert pitt
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 May 2014

              Beantwoord de vraag van Wimdm eens? ofwel, gaat hij het al rijdens wel doen? Ik weet dat de grid van GPS soms wordt aangepast, dat was al zo tijdens de golfoorlog. Wellicht is dat een verklaring.

              #18240638
              p.albada
                Lid sinds:
                3 May 2007

                De vraag van wimdm is al beantwoord.
                zoals aangegeven kan ik wachten maar niets.
                wellicht niet duidelijk maar hiermee bedoelde ik ook wachten tijdens rijden.
                de streep blijft in beeld en wanneer ik een adres invoer zegt het systeem na berekening:
                “de route is berekend, rijd naar een gedigitalseerde weg”

                #18240639
                nick_s
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 July 2014

                  Als hij zegt “route is berekend” dan ga ik er van uit dat de GPS werkt, aangezien hij weet van waar hij moet vertrekken, of waar je je ongeveer bevindt.
                  Volgens mij is er een fout met je kaarten…

                  #18240640
                  p.albada
                    Lid sinds:
                    3 May 2007

                    daar twijfel ik aan.
                    het systeem geeft geen juiste huidige positie aan maar pakt op de eoa manier een opgeslagen locatie en berekent van daaruit.
                    aan de ene kant denk ik dat de gps wel werkt daar het pijltje wel meeloopt tijdens rijden maar over hele andere kaartdelen gaat.
                    beeld laat ook zien ” van de weg”,
                    je zou denken dat als de gps niet werkt, dat de pijl ook niet beweegt…. toch ??
                    iemand ideeen, suggesties ?

                    #18240641
                    wimdm
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 October 2012

                      dat heb ik met mijn navi 900 van 2012 ook al enkele keren gehad. je ziet het pijltje op de kaart maar ipv de juiste straatnaam, staat er ” van de weg”. bij de volgende rit is alles terug normaal. één enkele keer sloeg het scherm volledig zwart tijdens het rijden en na enkele seconden startte het systeem volledig terug op. zou het niet helpen om de batterij eens los te koppelen. je zal dan misschien wel een heel deel instellingen kwijtspelen.

                      #18240642
                      p.albada
                        Lid sinds:
                        3 May 2007

                        Loskoppelen, dus eigenlijk resetten was het eerste waar ik ook aan dacht maar helaas bied dat geen oplossing.
                        Een deel instellingen kwijt is nog niet zo’n probleem, dat stel ik later dan wel weer in.
                        Verder zoeken dus.

                        #18240643
                        bert pitt
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 May 2014

                          Ik denk dat het systeem de route berekend aan de hand van de laatst bekende positie. Vandaar dat hij meldt dat de route berekend is.

                          Wellicht zie je het beginpunt ook op je kaart. Als je nu eens 10km weg rijdt en je laat de route opnieuw berekenen, is dan je beginpositie op je kaart gewijzigd? Ik vermoed van niet en dat zou betekenen dat je GPS niet goed werkt.
                          Dat kan komen door een losse kabel, of door het afdekken van de antenne. Dakkoffertje….? Uiteraard kan er ook iets in je systeem defect zijn. Ik zou eerst gaan zoeken bij de kabeluiteinden, dus achter op de unit en bij de haaienvin.

                          #18240644
                          p.albada
                            Lid sinds:
                            3 May 2007

                            Na langere tijd deze update en wat de oplossing was:
                            De vakantie voorbij en mijn Insignia ging terug naar de garage.
                            Om een lang verhaal kort te maken:
                            Na veel proberen als, software, kabel doormeten en GPS antenne voet vervangen bleef er uiteindelijk een defecte Navigatie unit over.
                            Deze is door Opel Emmeloord (met dank voor een zeer goede en snelle service) vervangen en alles werkt weer naar behoren!

                            Opgelost !

                            #18362717
                            maartenbollen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 December 2018

                              Ik heb vermoeddelijk hetzelfde issue (gps logo met rode streep). Weet iemand hey navi 900 part#, of ergens een 2e hands te koop?

                              #18363810
                              Frans de Win
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 February 2019

                                bij mij komt op de gps ontvanger een kruis op te staan dus geen ontvang van de gps weet er soms iemand die mij hier bij kan halpen ben al 5 maanden aan het zoeken wat het eigenlijk is dat de gps niet wil werken

                                #18366488
                                jazzgsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 August 2010

                                  Valt me op dat meer mensen dit probleem hebben. Ik heb hetzelfde met mijn Astra J sinds een tijdje geen GPS meer. Hij vindt geen satellieten. Op dit forum heb ik het antwoord in ieder geval nog niet gevonden.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.