Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
moeilijk is het niet. die kabel heb ik zelf bij de dealer gehaald. In mijn geval zat hier een extra lange blauwe draad aan die geschakeld moet worden. Jou lampje van de sigarettenaansteker is geschakeld. ik heb hem zelf hier op aangesloten en werkt goed.
Ik hoop dat je met dit type parrot niet zo veel problemen krijgt als wat ik heb gehad. De verbinding met de afstandsbediening was ik constant kwijt. vastlopen was ook 1 van de ergernissen.
Ik heb nu een 3100 serie waar ik alleen mee kan bellen. deze werkt super.
@KRSA2000 wrote:
@OscaR-16v wrote:
Ik heb in het begin met mijn z1.8xer een aantal keren 98 getankt, met de hoop dat de motor wat los kwam door de rijstijl van de vorige eigenaar (auto is vrijwel nooit op de snelweg geweest de eerste 5 jaar).
Nou ik heb er niks van vernomen. Ik geloof er niet zo in.
Wellicht omdat jouw wagen niet voor 98 afgesteld is…
Deze discussie blijft steeds terugkomen, wel of geen hoger octaan brandstof?
Hoger octaan heeft pas nut als je wagen er ook gebruik van kan maken!Mijn auto is afgesteld op 98, ik kan ook 95 tanken maar mis ik toch echt een aantal paardjes. 102+ octaan heb ik ook meerdere keren getankt maar zonder profijt omdat mn ecu niks mee kon.
*Gebruik gewoon wat in de handleiding staat. Als je naar een tuner zou gaan, vraag op welke octaan de ecu gemapped wordt en gooi je dat er maar in.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
duidelijk :thumbup
persoonlijk zou ik toch minimaal een 1.4 turbo nemen. Mijn vader heeft de kale 1.6 115 pk versie gehad, deze was al niet voorruit te branden. laat staan de 1.4 met 100 pk.
Ik heb in het begin met mijn z1.8xer een aantal keren 98 getankt, met de hoop dat de motor wat los kwam door de rijstijl van de vorige eigenaar (auto is vrijwel nooit op de snelweg geweest de eerste 5 jaar).
Nou ik heb er niks van vernomen. Ik geloof er niet zo in.
@opelkadetje wrote:
dan moet ik op zoek naar een andere schakelaar inc die voor de mist voorlampen
meteen ff checken of de bekabeling is voorbereid van de mistlampen.
mistlampen moeten trouwens ingeleerd worden
je hebt inderdaad geen knop voor de voorste mistlampen.
21 februari 2016 om 10:49 In reactie op: Gezocht iemand die mijn Astra H gtc zsm kan uitlezen. #18310704wel bijzonder dan. ik ben vorig jaar zomer van interieur veranderd. ik heb airbags in de stoelen. Er is weer een interieur ingekomen met airbags.
ik heb niks hoeven in of uit te leren en geen problemen met airbag lampjes die gaan branden.
Mijn oude interieur is later opgehaald. die persoon heb ik er ook niet over gehoord.
– veerschotels ff checken op roest
– controleer of de claxon werkt als dimlicht aanstaat
– spiegelglaasjes willen wel eens los zittenverder de standaard dingen ff checken.
Ik rij zelf met de 1.8 16v 140pk. Ik ben zeer tevreden over deze motor.
check even of de claxon werkt als dimlicht aan staat. Check de veerschotels op roest. de kunststof dop is vrij simpel te verwijderen. Spiegelglaasjes willen wel eens loslaten.
Verder de standaard dingen ff checken, olie/koelwater/remmen/banden etc.
Ik had de opc lip met raamkit vastgezet. Zit als een huis :thumb
23 december 2014 om 18:39 In reactie op: Nieuwe Insignia Airco en software nog lang niet 100% #18264790@Krommenek wrote:
even een update:
– auto na 4 dagen terug gekregen.
– stuur probleem lijkt opgelost na een eerste paar dagen kilometers vreten, hopelijk blijft het zo.
-dag/nachtverlichting van navigatie twijfel ik of het beter is.Voordeel van de twijfel voor nu omdat het donker weer is.
– Airco komt nog steeds een licht stink luchtje uit, is wel beduidend minder. En gezien mijn kilometers die ik rijd staat de auto nooit meerdere dagen stil natuurlijk waardoor er schimmelvorming zou kunnen ontstaan.Airco staat bij mij dan ook ALTIJD AAN. Als dit wel zo is kan Opel nog veel leren van collega autobouwers!!! Ik heb nog nooit een auto gehad waarbij, zoals vorige reply stelt, dat je ruim voor het einde van een rit de airco moet uitzetten om schimmel te voorkomen. Dit lijkt mij onzin. Alleen als de auto meerdere dagen stilstaat kan ik me daar wat bij voorstellen, maar geld voormij dus niet.
– navigatie reageert alleen op het uitspreken van ‘bestemming’ vanaf het twee adres wat je insteld! De eerste rit moet je eerst ‘navigatie’ zeggen voordat ze ‘ bestemming’ acepteerd, blijft het raar vinden.Verder nog een vraag, heb nu een lijst van POI’s in de navigatie geladen, zoekt de navigatie daar dan ook in als je een nuttige plaats opvraagt of moet je die dan zelf echt handmatig aanwijzen?
Verder zag ik dat de radio DAB zenders kan ontvangen aldus de handleiding, alleen in die van mij zie ik die niet! Of is dit niet standaart in de Insignia’s?
Tot zover…
Pardon? het is algemeen bekend dat je de airco een aantal minuten voordat je op de eindbestemming beland uitschakelt. Doe je dit niet, krijg je schimmelvorming. de Ford KA van mijn vriendin stinkt ook als een zwijn nadat de airco is aan geweest.
hoogstwaarschijnlijk een probleem in de radio.
cd70 en dvd90 hebben wel vaker rare problemen. Heb mijn astra gtc nu ongeveer 1 jaar. ben al vanaf het begin aan het klooien met de radio, jammer genoeg heeft het mij al 1130 euro gekost en het werkt nog steeds niet. Met dank aan een grote opel dealer in Friesland. kom er nooit weer :fy1
1ste radio: dvd90, cd speler slaat vaak over. middelste knop reageert vaak niet.
2de radio: dvd90, springt af en toe aan als ik de auto op slot of van slot doe.
3de radio: Hagelnieuwe cd70, cd speler slaat vaak over. de middelste knop hapert, of gaat een eigen leven leiden.probleem ga ik verhelpen door een pioneer dubbel din te plaatsen.
@ramon851 wrote:
balanceren is geweest toen hij al trilde heb ze daarom opnieuw laten balanceren.
wielbouten zitten goed vast en de velgen zelf zijn zo goed als niet krom.Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Wat voor merk banden rij je? Een goedkoop flut merk? Heb zelf dikke ellende gehad met goedkope banden. Valt bijna niet goed uit te balanceren.
ik rij nu vredestein en alle problemen zij weg.
Ga ik proberen. De navigatie dvd kan er wel in blijven?
Oke bedankt, dan weet ik voldoende.
10 april 2014 om 09:41 In reactie op: Astra H 5drs update astra terug gebracht motor problee #18228050-olieverbruik
-ff checken of de claxon werkt met verlichting aan
-roest op de veerschotelsBedankt voor de reacties. Ik ben net even bij de opel dealer geweest, heb alles nieuw voor 161.14,-
Viel mij nog reuze mee :thumb
@skyline643 wrote:
Welke (extra) kabels hebben jullie gebruikt als ik vragen mag en waar wordt de spanning afgetakt? Ben ook aan het kijken om deze te steken, maar het model groter (met touch display) lijkt me ook wel fijn!
Je hebt een ‘ISO2CAR’ kabel nodig. deze klik je tussen de originele bekabeling van de radio zodat je iso stekkers hebt waar de carkit op aangesloten wordt.
Aan jou ISO2CAR kabel zit een geschakelde draad(zo ver ik weet is deze altijd blauw). Deze heb ik aangesloten op de verlichting van mijn sigaretten aansteker. Zo sluit de plaatselijke opel dealer ze ook aan.
Carkit werkt goed. Geluid kwaliteit is beter dan de parrot. Inbouwen was opzich wel simpel alleen de bedrading netjes wegwerken heb je wel even tijd voor nodig
die zit er niet op.
probleem heb ik ondertussen opgelost. Heb alle bedrading nog eens los gehaald. alles opnieuw in elkaar geklikt. vervolgens de mute draad 1 voor 1 getest. de mute draad aangesloten op mute 3 en alles werkt zoals het hoort :thumb
nog ff een foto van het eindresultaat:
zomerwielen gemonteerd :wub
18 inch OPC wielen met 225/40/18 vredestein banden :D
@Pieter.. wrote:
Morgen doe ik ze terug naar Navaudio. Er zou een storing zijn op deze ballasten zeggen ze, maar ik rij liefst zelf naar hun in plaats van ze op te sturen met de post.
Dan weet ik zeker dat ze werken ;)toevallig ballasten van het merk ‘einzelmann’? ik heb bij NAVAUDIO ballasten weg van dit merk, en ook alleen maar ellende mee gehad.
het lijkt trouwens ook dat die slim ballasten veel gevoeliger zijn voor storing. in mijn vorige astra een goedkoop setje van 60 euro zitten, deze deed nooit een mis slag :hmmz
ik heb soort gelijke problemen gehad met mijn xenon, een canbus set aangeschaft van Einzelmann. wat ik ook probeerde, vaak starte de lamp aan de bestuurderszijde niet op. nieuwe lamp geplaatst, nieuwe ballast. niks hielp.
ondertussen de halogeen units terug geplaatst, en de xenon koplampen verkocht. ben schijt ziek van die troep :fy1
het woord ‘dealer’ zal dat gouden randje wel zijn
Ik rij op 225/45/17, 2 banden waren aan vervanging toe. Bij de dealer geïnformeerd, 2 nieuwe bridgestone’s met erom leggen kost mij 435 euro
Ik rij naar de plaatselijke bandenboer, hier 2 nieuwe falkens laten monteren voor €117,- per stuk!
-
AuteurBerichten